logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.10.23 - 14 éve
Schaffer Beáta

"Kék óceán" stratégia

A kék óceán stratégia meghatározása W.Chan Kim és Renée Mauborgne könyvéből vált ismeretessé. A címbéli „kék óceán” egy analógia a verseny nélküli piaci térről – vagyis a végtelen piaci lehetőségek szimbóluma. Az óce

A kék óceán stratégia meghatározása W.Chan Kim és Renée Mauborgne könyvéből vált ismeretessé. A címbéli „kék óceán” egy analógia a verseny nélküli piaci térről – vagyis a végtelen piaci lehetőségek szimbóluma. Az óceán vérvörössé vált ott, ahol a cápák egymást tépik, vannak azonban területek, ahol még kék a víz... Határozottság, innovativitás és kurázsi kell persze annak felismeréséhez, hogy hol bukkanhatunk új piacokra, ahol még nem vetette meg senki a lábát, ahol még nem "vöröslik a víz". Mi az új stratégia lényege? Fontos elemei a változásmenedzsmentből ismert „STOP, START, CONTINUE”, azaz a „mi az, amivel szakítunk, mi az, amit elkezdünk, és mi az, amit megtartunk” radikálisan következetes meghatározása és véghezvitele. A könyv példákkal is szolgál, mint például a már nálunk is ismert Circue de Soleil – amely radikálisan szakított a „cirkusz nincs állatok nélkül” elvnek az állatvédelem által is támadott hagyományával, helyette megteremtette az új, világszínvonalú, akrobatikus és teátrális show, az „új cirkusz” magával ragadó világát – egy új piacot, az állatok természetellenes produkcióit kerülő közönséget megcélozva. Magyar szemmel különösen érdekes a könyvben felhozott borpiaci példa: az ausztrál „kengurus” címkével ellátott Chardonney világméretű sikere. A középpontban egy könnyű, szinte üdítőitalhoz hasonlatos standardizált fehérbor áll, amelyet nagyüzemi körülmények között, olcsón, nagy mennyiségben, mindig változatlan minőségben, kiszámítható színvonalon gyártanak és forgalmaznak szerte a világban. Ehhez drasztikus módon szakítottak a kézi munkával, a boros gazdák tradícióival, szakmai elitizmusával és mítoszaival, az éves szőlőterméstől függő évjáratok jelentőségével, megcélozva és szélesítve az üdítőitalok (!) fogyasztóit és piacát, egy új szegmenst teremtve meg ezzel. A kék óceán stratégia ismeretében érthető, milyen elbaltázott üzletpolitika a különleges és kivételes, tradicionális Tokaji aszú piaci alul-pozicionálása a szupermarketek polcain és árversenyében...

Vezetőként, bármilyen korosztályba is tartozunk, igen nagy a felelősségünk abban, hogy átlépjük a növekedést korlátozó hiedelmeink korlátait, nyitott szemmel, aktívan keresve a komfortzónán kívüli világ lehetőségeit. A coaching adta lehetőségeket is megragadva - újragondolva, mi az amit folytatni szeretnénk, mi az amivel szakítanunk kell és mi az, ami az újdonság varázsával képes hatni - a növekedés, a fejlődés, az előrelépés érdekében.

Schäffer Beáta  +36 30 970-7430

[email protected]

Címkék:
ARS ENERGICA Business Coaching for Young Talents új piaci lehetőségek
Schaffer Beáta

26 éves, bankoknál és multinacionális vállalatoknál szerzett tapasztalattal a hátam mögött hoztam létre 2011-ben az ARS ENERGICA brandet, amely kifejezetten az Y generáció, a középvezetők, az első generációs értelmiségiek számára kínál vezetői coaching programokat, egyéni fejlesztést.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Ifjú titánok

A középvezetők, tehetséges fiatal vezetők coachingja

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu