logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.07.04 - 3 éve
Hajsz Zsanett - TESK Csoport

Mire figyeljünk, ha értékesítőt keresünk?

Az értékesítők toborzása (sok más pozícióhoz hasonlóan) külön műfaj. Most összegyűjtöttük, milyen tényezők nehezítik az értékesítői pozíciók betöltését, és milyen megoldások vannak ezekre.

1. SPECIÁLIS A TERMÉK: különösen a fémipar, vagy más speciális terület megkövetelhet az értékesítőtől a műszaki végzettséget.

Tipp: Ezért a toborzást végző kollégának pontosan ismernie kell azt a munkaterületet és a terméket, amelynek értékesítésére keres megfelelő embert. Az interjúkon való beszélgetésekben pedig részletesen ki kell derítenie, pontosan milyen termékek értékesítésében, milyen területen volt az illetőnek tapasztalata. 

Ha a pozícióra jelentkezők közül csak kevesen relevánsak az adott speciális területre, akkor az álláshirdetéseink szövegezésén kell alakítanunk folyamatosan, amíg nem javul az arány.

 

2. SZÜKSÉGES NYELVTUDÁS: már az angol nyelv ismerete is szűkíti a kört, nem beszélve a németről, vagy egyéb nyelvterületekről. 

Tipp: Amennyiben a toborzás során túl kevésnek bizonyul a kínálat, igazíthatunk az elvárásokon. Ugyanis könnyebb beruházni egy nyelvtanfolyamra, mint találni egy jó szakembert 20 éves tapasztalattal.

 

3. ELBIZONYTALANÍTÓ JUTALÉK: a fix fizetés mellett járó jutalék, mivel teljesítményhez kötött, ezért nehéz megmondani a jelölteknek, mennyit is fognak pontosan keresni.

Tipp: A teljesítmény alapú bérezés (fix alapfizetés mellett) egészségesen motiváló az értékesítők számára. Ugyanakkor kalkulálniuk kell, amikor arról döntenek, elfogadják-e az állást. Ezért partnereinknek azt javasoljuk, hogy a jelenlegi értékesítők termelése alapján egy átlagot mondjunk, amiben az extra teljesítmények és a minimális teljesítmények is beleszámítandók. Ez ad egy nagyságrendi képet a jelöltnek, és nem nézelődik tovább konkrétabb ajánlatok után. 

 

4. ATTITÜD TESZTELÉSE: nehéz lemérni egy interjún, hogy mennyire ügyfélközpontú szemlélete van az adott jelöltnek, vagy mennyire gondolkodik megoldásokban.

Tipp: Az interjú alkalmas egy alap benyomás és kölcsönös szimpátia kialakítására,  és legfontosabb információk begyűjtésére. Emellett az értékesítői, és ugyanígy a vezetői pozíciók esetén is javasoljuk az Assessment Center (AC) alkalmazását a legjobb 3-4 jelölttel. A 3 órás csoportos gyakorlati interjún különböző szituációkban vesznek részt, így az értékesítéshez hasznos kompetenciák is letesztelhetőek, megfigyelhetőek.

 

5. MINDENKIT ISMERÜNK MÁR: a hagyományos hirdetési módszerekkel hamar el lehet jutni arra a pontra, hogy már minden szóba jöhető jelöltet ismerünk.

Tipp: Ha nagyon speciális a terület, lehet véges az a létszám, akikből válogathatunk. Ilyenkor vagy lazítunk az elvárásainkon, hogy szélesedjen a kör, vagy olyan ajánlattal állunk elő, amellyel érdemes lesz megszólítani azt a néhány embert, akik szóba jöhetnek.

Ugyanakkor számos esetben a lista nem véges, csak kevés csatornát használunk. Ha úgy érezzük, mindig ugyanazok jelentkeznek a hirdetésre, akkor itt az ideje, hogy új toborzási csatornákat vegyünk igénybe, pl. LinkedIn, Facebook, és más kreatív csatornák.

Egyik partnerünknél úgy találtunk megfelelő értékesítőt, hogy kiderítettük, hogy a jelenlegi legjobb értékesítőik azelőtt milyen területen dolgoztak. A többségük a vendéglátásból került ki. A pincérek, vendéglátók pontosan rendelkeznek azokkal a képességekkel, amelyekre az értékesítői szakmában szükség van. Máris találtunk egy újabb célcsoportot, akiket meg lehet szólítani.

Ehhez egy kicsit át kell szellemülnünk "marketingessé", illetve ki kell lépnünk a dobozból, el kell hagynunk a megszokott, berögzült gondolkodásmódot és megoldásokat.

 

Címkék:
HR toborzás munkaerő értékesítő végzettség közvetítés buktatók
Hajsz Zsanett - TESK Csoport

Megváltozott a munkaerőpiaci helyzet. Új megoldásokra van szükség. Munkaerő-közvetítésből adódó tapasztalatainkat megosztjuk ezen a blogon, hasznos, gyakorlatias tippek formájában.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2022-05-11 10:18:20
GIF-ek használata a tananyagban
2022-05-11 08:13:15
Mikor jogszerűek a munkahelyi kamerák?
2022-05-09 20:26:12
Elvárások viharában
Innovatív Munkaerőpiaci Megoldások

Megváltozott a munkaerőpiac. És mint minden változáson, ezen is keresztül fogunk jutni, minden nehézségével együtt. A bloggal az a célunk, hogy írásainkkal segítsünk a munkaerőpiac szereplőit sikerélményekhez juttatni a munkájukban. Legyen az olvasónk akár HR vezető, toborzásért felelős munkatárs, vagy cégvezető, egy pár perces felfrissülés mindig jól jöhet! Jó olvasást, feltöltődést kívánunk: a TESK Csoport

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-05-17 11:41:14 | E-learning

    Hatékony tanulási módszertan – hogyan támogatja mindezt az eLearning?

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció vezetés állásinterjú munkavállaló vezető toborzas önéletrajz állás munkáltató Linkedin elearning Dr. Kocsis Ildikó stressz képzés munka kiválasztás tippek online tanulás szervezetfejlesztés változás önismeret Scotwork tárgyalás coach Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda Munka Törvénykönyve felmondás tanulás tipp siker szabadság tárgyalástechnika Y generáció érthető jog kommunikáció együttműködés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu