Eloszlatjuk a tévhiteket – Miért érdemes nyelvi képzést indítani?

Egy új képzés megtervezése, engedélyeztetése, bevezetése a vállalatnál sok kérdést felvet. „Lesz rá időnk?”, „Megéri?”, „Nem túl bonyolult a szervezés?” – ezek teljesen természetes dilemmák. De hadd nyugtassunk meg: a nyelvi képzés sokkal egyszerűbb és hatékonyabb, mint azt elsőre gondolnád!
Nézzük meg a leggyakoribb tévhiteket a vállalati nyelvi képzések kapcsán! Ebben a blogbejegyzésben végigvesszük a tipikus ellenérveket és félelmeket a nyelvi képzési programok indításáról és megnyugtató válaszokat is adunk, hogy eloszlassuk a kétségeidet.
A nyelvi képzések nem csak hasznosak, de gördülékenyen szervezhetők is, ráadásul kiváló digitális megoldásokkal segítünk az adminisztrációs feladatok minimalizálásában!
5 tévhit a nyelvi képzésekről
1. „A munkatársak már tudnak angolul, nincs szükség képzésre”
Persze, sok kolléga képes alapszinten kommunikálni angolul, de vajon a munkáját is képes lenne angolul a mostanihoz hasonlóan magas színvonalon elvégezni? A mai világ ennél többet kíván. Egy tárgyalás, prezentáció vagy hivatalos e-mail precíz, profi nyelvtudást igényel.
A nyelvi képzés segít abban, hogy a kollégák ne csak megértsenek egy-egy szöveget, vagy beszélgetést, hanem magabiztosan és hatékonyan tudják kifejezni magukat, legyen szó egy külföldi partnerrel való egyeztetésről, üzleti tárgyalásról, vagy egy nemzetközi konferencián tartott előadásról.
2. „A munkatársaknak nincs szüksége nyelvtudásra”
Ez a tévhit gyakran abból fakad, hogy a vállalatok úgy vélik, hogy a jelenlegi munkafolyamatokhoz elegendő a meglévő nyelvtudás, vagy hogy nincs elég külföldi kapcsolat ahhoz, hogy indokolt legyen egy nyelvi képzés.
Még ha egy vállalat jelenleg főként a hazai piacra fókuszál, a piaci körülmények előbb-utóbb elkerülhetetlenül megkövetelik a nemzetközi kommunikációt. Egy nyelvi képzés előrelátó befektetés, amely biztosítja, hogy a vállalat készen álljon a lehetőségek kiaknázására.
A nyelvtudás nem csupán külföldi ügyfelek vagy partnerek esetén fontos. Gyakran egy-egy kulcsfontosságú szakterület, technológiai innováció vagy iparági trend is angol nyelvű forrásokból érhető el. A legtöbb munkakörben a folyamatos fejlődés már alap elvárás, az ehhez szükséges tudás megszerzése pedig számtalan csatornán történhet – és szinte biztosan nem kizárólag magyar nyelven.
A nyelvtudás megszerzése nemcsak az egyéni fejlődésről szól, hanem arról is, hogy a vállalat magasabb szintű szolgáltatásokat nyújthasson, profibb partner legyen, és hatékonyabban tudjon működni. Az alkalmazottak nyelvi fejlődése hozzájárul a cég versenyképességéhez, innovációs képességéhez és nemzetközi piaci lehetőségeihez. Másik oldalról pedig a nyelvi képzés egy vonzó plusz lehet a tehetségek számára, és segíthet a vállalatnak abban, hogy megtartsa a legjobb dolgozókat.
3. „Biztosan túl drága, nem fér bele a büdzsébe.”
Nézzük ezt más szemszögből: mennyibe kerül a legjobb kollégák elveszítése, mennyibe kerül az, hogy a cég lassabban fejlődik, a munkatársak számára nem elérhetőek a legfrissebb szakmai tudásanyagok? Egy kihagyott országhatárokon túlnyúló lehetőség sokkal többe kerülhet, mint a nyelvi képzés ára.
Ráadásul a befektetés gyorsan megtérül: a hatékonyabb kommunikáció, a gördülékenyebb együttműködés, a vállalkozó kedv, a fejlődésre való nyitottság és a munkavállalói lojalitás - mind hozzájárulnak a vállalat sikeréhez.
4. „Nincs rá időnk, a kollégák túl elfoglaltak”
Megértjük, hogy a vállalati élet rohanós, de a képzési megoldások ma már rendkívül rugalmasak! Nem feltétlenül kell heti tanfolyami órák sorában gondolkodni – az online vagy offline készségfejlesztő tréningeket úgy tervezzük meg, hogy könnyen illeszthetők legyenek a munkarendbe még a leginkább elfoglalt menedzserek számára is. Az egy-és kétnapos tréningprogramokkal felfrissíthető a nyelvtudás és célzottan javíthatók egy-egy területen a kommunikációs készségek.
5. „A szervezés túl bonyolult, túl sok adminisztrációval jár”
Ez egy nagyon gyakori aggály, de jó hírünk van: nem kell aggódni a szervezési feladatok miatt!
A képzésszervezési folyamatok nálunk nagyrészt digitalizáltak és automatizáltak, a vállalati HR-csapatokat teljes mértékben támogatjuk a képzések tervezése, szervezése, lebonyolítása és adminisztrációja során.
Modern digitális megoldásaink, mint a Julearn révén egyszerű és átlátható a képzések kezelése: a szintfelméréstől a tanfolyamokra történő jelentkezésen át az elégedettség és haladás méréséig megbízható, naprakész adatok és riportok állnak rendelkezésre.
Nem kell bonyolult szervezési folyamatokra készülni – mi levesszük ezt a terhet a vállatokról!
És még egy: „Úgysem hoz gyors eredményt, évekig tart, mire hasznát vesszük”
A hatékony üzleti nyelvi képzés nem arról szól, hogy tankönyvek fölött görnyedünk évekig. A nyelvi alapok elsajátítása mellett azonnal használható, gyakorlati tudást adunk a munkatársaknak, amelyet már néhány hét után elkezdhetnek alkalmazni.
A fókusz a testreszabott képzésekben az adott cégnél előforduló kommunikációs helyzetekben valóban használt kifejezéseken és készségeken van.
Ezért már néhány hónapon belül érzékelhető eredményeket tudunk felmutatni, és a szakmai helyzetekben lényegesen magabiztosabban kommunikáló munkatársak is visszajelzik majd a tanulásra fordított idő és munka eredményeit.
A nyelvi képzés tehát egy kiváló lehetőség a vállalat számára a sikeresebb, hatékonyabb működésre és a legjobb dolgozók megtartására.
Ráadásul a Juventus Language Group partnereinek a szervezési feladatoktól sem kell tartani, hiszen segítünk minden lépésben, és digitális megoldásainkkal egyszerűvé, papírmentessé tesszük a képzési adminisztrációt.