Hat egyszerű lépés a tökéletes LinkedIn profilért - tökéletesítve
Ma (2015. május 22.) jelent meg a HRportalon a HAYS cikke a "Hat egyszerű lépés a tökéletes LinkedIn profilért" címmel. Ezt a cikket tökéletesítem, egészítem ki, teszem felhasználóbaráttá és magyarítom.
Az eredeti cikk header
Ma (2015. május 22.) jelent meg a HRportalon a HAYS cikke a "Hat egyszerű lépés a tökéletes LinkedIn profilért" címmel. Ezt a cikket tökéletesítem, egészítem ki, teszem felhasználóbaráttá és magyarítom.
Az eredeti cikk header-jét 3 bekezdésre bontottam.
"A LinkedIn az üzleti élet Facebookja" mondattal is mindig vitatkozom, mert a két közösségi oldal nem egymás ellenére van, hanem más a célja. Míg a Linkedin 2003-ban azért jött létre, hogy az üzleti életnek is legyen egy közösségi platformja; a Facebook az élményekről szól.
A Linkedin "a fejvadászok kincsesbányája lett, elsöpörheti az állásközvetítő portálokat ..." Ez a mondat sem fedi - szerintem - teljesen a valóságot. Az álláskereső portáloknak van egy elég komoly, a Linkedinen meg nem jelenő közössége, akikkel a munkaadói oldalt kiszolgálhatják.
Ezzel a mondatrésszel viszont teljesen egyet értek: "erőteljes befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is", hisz ezzel a céllal jött létre.
Ezt írta a HAYS cikkírója:
Erre válaszolok én:
1. Itt a cikk írója valószínűleg az Összefoglalóra (Summary), a Munkatapasztalatokra (Experiences), az Érdeklődési körökre (Interests - ide csak keresőszavakat írj) és a Készségekre (Skills) gondolt.
2. A Professzionális fotó lehet bármilyen arckép, amit egy homogén háttér előtt - lehetőleg egy profi fotós által - készült.
3. Ezeket a linkeket
A) a Contact info részbe tehetjük (ide hármat);
B) az Összefoglalónkhoz (Summary);
C) egy-egy Munkatapasztalatunkhoz (Experiences)
4. Ezek különböző részei a Profilnak
A) Projekteknél a szakmai projekteket érti a Linkedin;
B) Kurzusoknál olyan képzéseket ért a Linkedin, melyek nem az iskolai rendszerű képzések (továbbképzések, workshopok, tanfolyamok);
C) Külön mutathatjuk be az Önkéntes tapasztalatinkat
5. A Linkedin beállításokban lehetőségünk van azokat eltüntetni a kíváncsi szemek elől. A Szervezetek kifejezés alatt vélhetően a Céges oldalakra gondolt a táblázat fordítója, és ott tényleg vigyázva járjunk el. Véleményem szerint érdemes az össze potenciális versenytársat követni még az előtt, hogy az új munkahelyre belépünk, a szerződésünket aláírjuk, hogy ne ríjon ki, hogy elkezdjük hirtelen követni őket.
6. Ez a pont teljesen helyesen fordítódott magyarra. Az aktív felhasználás segíti mind a láthatóságot, mind pedig a megtalálhatóságot, ezért tényleg kiemelten fontos.
Itt, inspirációért, megtekinthető az én Linkedin Profilom: http://linkedin.com/in/tamasbanki