publikálva: 2016.07.17 - 8 éve
IV. Linkedin Budapest Meetup - Álláskeresők
Az álláskeresőknek ezt a két kérdést tettük fel:
Álláskeresésed közben merült fel kérdésed a Linkedinnel kapcsolatban? És ha igen, mi az?
Álláskeresők válaszai
Eddig az álláskeresők csak ketten válaszoltak, s mind ketten
Az álláskeresőknek ezt a két kérdést tettük fel:
Álláskeresésed közben merült fel kérdésed a Linkedinnel kapcsolatban? És ha igen, mi az?
Álláskeresők válaszai
Eddig az álláskeresők csak ketten válaszoltak, s mind ketten a hatékonyság növelésére kérdeztek, illetve azt jelölték, hogy fontos lenne nekik, hogy hatékonyabban láttathassák magukat.
Ahhoz, hogy jobban lássanak minket, ahhoz aktívnak kell lenni, sőt, pro-aktívnak. A hatékonyságot a tudatossággal lehet fokozni. Ha kialakítunk egy aktivitási naptárat. Erről külön szólok majd a 2016 augusztusában megjelenő Álláskönyvben, amit már elő lehet rendelni. (Az első 20 vevőnek 80% kedvezményt adok.)
Mielőtt ebbe bele mennék, fontosnak tartom megjegyezni, hogy a Linkedinen az aktivitás önmagában kevés, ha nincs hozzá ott a megfelelő háttér, azaz a jól kitöltött profil.
Kezdjük azzal, hogy mi az, ami nem aktivitás a Linkedinen (azaz, amitől nem kerülök előrébb a Linkedin keresések találati listáján): az nem aktivitás, ha vissza/bejelölünk, vagy visszajelölnek minket. Igaz, valamelyest már ez is aktivitás, mert a Linkedin megmutatja, ha egy kapcsolatom új kapcsolatot szerzett (ez kikapcsolható).
Mi az, amit én és a Linkedin aktivitásnak vél?
Az alábbiak azok az aktivitások, melyeket a Linkedin értékel:
- hírfolyamban aktivitás, ez lehet:
- egy like
- egy komment
- egy saját gondolat
- egy saját gondolat egy cikkről, valamint a hozzá tartozó link
- egy saját gondolat egy képről, melyhez egy nagy méretű képet is hozzá tehetünk
- csoportban aktivitás, hasonlóan hírfolyami aktivitáshoz
- céges oldali aktivitás, ahol csak like-olni és kommentelni tudunk.
- pulse-ba tudunk írni cikket (hasznos, ha 300 szavas a cikk, vagy hosszabb)
- pulse cikket tudunk like-olni is és
- pulse cikket tudunk kommentelni is
Mi az, amit pro-aktivitásnak jellemzek?
- Amikor elé megyünk a dolgoknak. Megkeressük azokat a cégeket, ahol szeretnénk dolgozni. Követjük őket a Linkedinen. Megnézzük, hogy van-e ismerősünk, vagy ismerősünk ismerőse; vegyük fel velük a kapcsolatot. Ugyanis a belső ajánlással felvenni mindig olcsóbb a munkaadónak.
- Pro-aktivitás az is (bár nem Linkedin aktivitás), ha szakmailag releváns nonprofit cégnél helyezkedünk el, önkéntesként, míg állást nem találunk. A munkaadók jobb szeretnek olyan alkalmazottakat felvenni, akik nem estek ki a munka világából.
- Ha iparági csoportokba belépünk és ott megosztjuk tudásunkat, akkor szintén értékes tagjaivá válhatunk egy közösségnek, aki akár segíthet is a tovább lépésben.
- Lokális csoportokban is érdemes aktívkodni.
- Iskolai és öregdiák csoportokban is érdemes aktívan jelen lenni.
Házon belüli toborzás
A héten jártam egy nagy vállalatnál, 1200 alkalmazottja van. A személyzeti kijárat mellett, van egy hirdető tábla, rajta 9 olyan pozíció, amelyekre dolgozói bónusz jár, ha a kollégák hoznak jelöltet, alkalmazottat. Gondolom működik, mert ha nem működne, biztos nem lett volna ott.