logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2017.07.21 - 8 éve
#ZPHungary18

Hét tipp a boldog dolgozóhoz IT eszközökkel

A PwC 2017-es Magyarországi Vezérigazgató Felmérése szerint a vállalatok 60%-a tervez szervezeti növekedést és 92%-uk számol a szakemberhiány kockázatával. (PwC, 2017) Ezzel párhuzamosan Magyarországon a termelékenység körülbelül

A PwC 2017-es Magyarországi Vezérigazgató Felmérése szerint a vállalatok 60%-a tervez szervezeti növekedést és 92%-uk számol a szakemberhiány kockázatával. (PwC, 2017) Ezzel párhuzamosan Magyarországon a termelékenység körülbelül a fele a nyugat európai értékeknek, amely érték a 2016-ban megindult béremelésekkel még jelentősen romlott is. (Menedzsmentfórum, 2016) A helyzet elemzéséből egyértelműen látszik, hogy a vállalatok munkaerő problémáit a hatékonyság javításával azonnal lehet orvosolni. Nem mellesleg jelen cikkben tárgyalt technikák nem csak a produktivitásra hatnak jótékonyan, hanem a fluktuációra, dolgozói elköteleződésre, motivációra, valamint az employer brandingre is. Végső soron pedig a vállalat profitabilitására.

Sonja Lyubomirsky, Laura King, és Ed Diener 225 tudományos publikáció feldolgozásával bebizonyította, hogy a boldog alkalmazott 31 százalékkal produktívabb, 37 százalékkal többet ad el és a kreativitása háromszor magasabb. (Lyubomirsky, et al., 2005)

Összeállításunkban hét tippet adunk ahhoz, hogy milyen, egyszerű eszközökkel lehet megteremteni a munkahelyi boldogságot. És miután HR Informatika a szakterületünk, ezért arra írunk példákat, hogyan lehet ezeket a célokat támogatni IT megoldásokkal.

Dolgozói kommunikáció

Akárhogy is nézzük, a dolgozó akkor boldog, ha emberszámba vesszük. Beszélgetünk vele, meghallgatjuk az ötleteit, gondját, baját. És persze akkor a legboldogabb, ha mindezt az első számú vezető teszi. Csak nincs ennyi vezetőnk és talán nem is ez volna a dolguk… Keressük meg azokat az általános kommunikációkat, amelyek automatizálhatók és tereljük informatikai útra, ilyenek lehetnek például: beosztásterv, túlóra igénylés, távollét tervezés, munkaruha, védőeszköz igénylés, hogyan érzi magát, megkap-e minden információt a munkájához, dicséretek kiosztása, gamifikált tréningek, kérdőívek, stb.

Legyünk transzparensek

Legyünk transzparensek a vállalati kommunikációban, mondjuk el, mit tanultunk a történtekből, vázoljuk fel, mit teszünk a probléma megoldásáért. Mindig tartsuk szem előtt, hogy az informált alkalmazott nyugodtan végzi munkáját, nem azt találgatja, hogy vajon foglalkoznak-e egyáltalán a kérdéssel vagy sem vezetői szinten. Használjuk az interaktív információs kioszkokat erre a feladatra bátran.

Adjunk plusz szabadnapokat

A legjobban teljesítőket jutalmazzuk plusz szabadnapokkal. Első látásra ez bevételkiesésnek tűnhet, de megtérül. Biztosak lehetünk benne, hogy a kollégánk szabadsága előtt felelősséggel elvégzi feladatait és a szükséges információkat átadja helyettesítőjének. Ezt a cél tudja hatékonyan támogatni egy távollét tervező alkalmazás, amiben a dolgozó az egész éves távolléteit képes megtervezni és jóváhagyatni.

Kommunikáljunk a közösségi tereken

Alakítsunk ki kisebb közösségi helyeket, ahol az alkalmazottak nyugodtan átbeszélhetik, és hatékonyan át tudjuk adni egymás számára az információkat. A mai trendeket követve akár online üzenőfal segítségével is tájékoztathatjuk munkavállalóinkat.

Ennek előnye, hogy a munkaadó állandó visszajelzést kap az alkalmazottról. A fiatalabb generáció tagjainál már elvárás, hogy a vállalat digitálisan kommunikáljon velük, egy olyan virtuális közösségi térben, amely megszokott, jól ismert számukra. Ezeket az eszközöket érdemes a közös pihenőterekben elhelyezni. Az érintőképernyős terminálra az alkalmazott belépőkártyája segítségével léphet be. Az egyénileg kialakított közösségi kommunikációs felületen minden, számára releváns információt megtalál – legyen az a szabadságolási időszakra vagy a munkavédelmi ruházat cseréjére vonatkozó adat.

Mutassunk utat

Alkalmazottjaink szakmai támogatása mellett, tartsuk szem előtt az egyéni fejlődésüket is.  Vázoljuk fel, milyen karrierút vár a kollégára a vállalaton belül, együtt határozzuk meg, hogy az egyes fokozatok eléréséhez mit kell tennie. Biztosítsuk nekik az ehhez szükséges képzést, fejlesztést. Egy képzés és kompetencia menedzsment szoftverben ne csak a vállalati érdekek szerinti adatokat vegyük fel és kövessük, hanem a dolgozó egyéni céljait támogatókat is.

Tűzzünk ki egyéni célokat

Adjunk látható értelmet a mindennapi feladatoknak, és határozzunk meg egyéni célokat. Ezáltal kollégánknak biztosabb munkavégzést teszünk lehetővé. A dolgozó látja, hogy aznap milyen cél érdekében végzi munkáját, motiváltabb, boldogabb lesz, mikor sikerült teljesítenie azokat.

Ne fukarkodjunk a köszönettel

Fontos a munkatársaink elismerése. A jól elvégzett munkát, köszönjük meg Nekik minden vállalati fórumon. Egy köszönet nem kerül semmibe, mindenkinek jól esik és emellett elismerést jelent, emeli a kolléga vállalton belüli státuszát. Ne fukarkodjuk vele, indokolt esetben, mindenkinek valós érdeme szerint osztogassuk. Hozzunk létre közösségi platformot, amin keresztül a dolgozók egymást is megdicsérhetik vagy megköszönhetik a segítséget.

És végül tegyük fel magunknak a kérdést, hogy ha ezeket megvalósítjuk a vállalatunknál, akkor hogyan fogja a munkavállalónkat elcsábítani a konkurencia?

Otti Csaba, a Personal Hungary "HR informatikai rendszerek" szakértője

Hivatkozások

  • Ed Diener, E. S. L. S. M. D., 1993. The relationship between income and subjective well-being: Relative or absolute?. Social Indicators Research, 28(3), pp. 195-223.
  • Lyubomirsky, S., King, L. & Diener, E., 2005. The Benefits of Frequent Positive Affect: Does Happines Leads to Success?. Psychological Bulletin, 131(6), pp. 803-855.
  • Menedzsmentfórum, 2016. MFOR. [Online]
  • Available at: http://www.mfor.hu/cikkek/makro/Dolgozik_a_magyar__csak_nem_termel.html

[Hozzáférés dátuma: 22 06 2017].

  • PwC, 2017. Magyarországi Vezérigazgató Felmérés, hely nélk.: ismeretlen szerző

Címkék:
#ZPHungary18

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Zukunft Personal Hungary

Az interaktív HR élmÉNy!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu