Mérgező kollégák 1. rész
Vannak típusok a kollégák között, akikről mindenki szívesen lemondana, mert idegesítőek, kezelhetetlenek, csak az időnket rabolják.
Szinte törvényszerű, hogy ahol emberek dolgoznak, ott jelen van ez a típus. Kollégái általában tű
Vannak típusok a kollégák között, akikről mindenki szívesen lemondana, mert idegesítőek, kezelhetetlenek, csak az időnket rabolják. Szinte törvényszerű, hogy ahol emberek dolgoznak, ott jelen van ez a típus. Kollégái általában tűrik csendesen, próbálják nem lereagálni az idegesítő szokásokat, de előbb utóbb sajnos az idegeinkre megy és akkor robban az időzített bomba.
Hogyan úszhatod meg az idegbajt?
Van rá mód, hogy jól gyere ki ezekből a helyzetekből. Ha megváltoztatod a nézőpontodat, a hozzáállásodat, akkor még előnyöd is származhat belőlük. Tekintsd őket kihívásnak és tanulási lehetőségnek. Türelemmel, megfelelő és tudatos beszéd- és motivációs technikákkal kezelhetővé teheted őket.
Miért? Egyszerűen azért, mert nincs más választásod. Ha örömmel akarod csinálni a munkádat, ha nem akarod, hogy az egészséged rovására menjen az állandó idegeskedés, vagy hogy tettlegességig fajuljon a viszály, akkor ezt kel tenned. Ha olyan dologgal találkozol, amin nem tudsz változtatni, akkor csináld úgy, hogy hasznodra váljék.
Mutatok most neked személyiségtípusokat, akikkel találkozhatsz és adok hozzá tippet, hogyan kezeld őket:
1. A magányos: Jellemzője: Általában elhatárolódik a csapattól, szívesebben dolgozik egyedül. Halk szavú, nem sokat kommunikál a kollégákkal. Ez önmagában még nem baj (pláne nem idegesítő), de sajnos ilyenkor sok esetben a megfelelő kommunikáció hiánya miatt elveszhetnek információk, ami konfliktusokhoz vezethet. Stratégia: meg kell értened, miért vonul el. Lehet, hogy a csapattal van a gond, valamiért nem fogadták be, meg nem oldott konfliktusok vezettek idáig. Mindenképp találd meg azt a csatornát, ahol kommunikálni lehet vele. Ne erőszakosan próbáld rávenni a nyitottságra. Inkább keresd azokat a lehetőségeket, ahol könnyebben megnyílik. Nem szeret telefonálni? Akkor írj neki e-mailt. Rendszerint elmarad a válasz a kérdésidre? Tedd fel őket írásban is.
2. Negatív és elutasító Jellemzője: Legyen rá alapja, vagy sem, biztos benne, hogy „úgy sem fog sikerülni”. Önmagában véve a pesszimizmus még nem jelentene akkora gondot, de jellemzően ezek a kollégák ellentmondanak, mindent visszautasítanak, mindenbe belekötnek, hibát keresnek, ezzel lassítják a megoldási folyamatokat. Stratégia: Akkor kérjük ennek a kollégának a segítségét, amikor a projekt még olyan fázisokban van, hogy valóban szükség lehet a kritikára, a hibák észrevételére. Kérjük ki tanácsát minőségbiztosításban. Akkor ültessük le, hagyjuk hogy szétszedje darabjaira a tervünket, vegyen észre minden hibát. Ezeket a visszajelzéseket vegyük nagyon komolyan és ha megalapozott az észrevétel, javítsuk ki a hibát. Így a már kész tervet nem fogja kritizálni, hiszen az Ő észrevételei alapján lett előkészítve.