Mi fán terem a jó munkahely?
Mitől lesz jó egy munkahely a munkavállalók szemszögéből? Mik azok az apróságok, amik a kellemes, barátságos légkörű munkahelyeket jellemzik? Egy 400 alkalmazottat megkérdező kutatás szerint a munkahelyen- a fizetésen kívül- a leg
Mitől lesz jó egy munkahely a munkavállalók szemszögéből? Mik azok az apróságok, amik a kellemes, barátságos légkörű munkahelyeket jellemzik? Egy 400 alkalmazottat megkérdező kutatás szerint a munkahelyen- a fizetésen kívül- a legvonzóbb, ha BARÁTSÁGOS a légkör.
A felmérés eredményét ezen az összefoglaló grafikonon tekinthetitek meg:
Ha jobban utána gondolunk, az eredmény nem is annyira meglepő. Életünk nagy részét a munkahelyünkön töltjük. Nem mindegy, hogy az emberek, akikkel nap, mint nap egy levegőt szívunk, mennyire állnak közel hozzánk. Egy korábbi bejegyzéseimben már olvashattatok a tipikus "mérgező kollégákról". Az ilyen típusú emberek megnehezítik a hétköznapokat.
A felmérés alapján íme néhány tipp, hogyan támogathatja a vezetőség a jó munkahelyi légkör kialakulását:
1. Összetatozás hangsúlyozása
Az alkalmazottak szeretik, ha tartoznak valahová. Legyen a részlegetek egy igazi csapat. Ha alkalom van rá, ünnepeljetek együtt születésnapokat, tartsatok együtt munkaebédet.
2. Hagyd el az irodát!
Legalább arra a 30 percre, amíg az ebédszünet tart jó volna kilépni az irodából, ahol egész nap ülünk. A jó vezető támogatja, hogy az alkalmazottai nyugodt körülmények között, az irodát (és íróasztalt) elhagyva ebédeljenek. A délutáni rövid pihenőt is inkább a szabadban töltsük,mint saját leveleinket olvasgatva a monitor előtt.
3.Csak rugalmasan!
Egyértelmű, hogy a rugalmas időbeosztás a hatékonyságot is növelni tudja. Az alkalmazott értékeli, hogy "hatalmat", döntési jogot kapott és úgy fogja beosztani az idejét, hogy optimálisan el tudjon végezni minden rá osztott feladatot.