Top 4 tech módszer a sikeres rekrutáláshoz
A legjobb munkaerő megtalálása, megszólítása és rekrutálása önmagában nem egyszerű feladat akkor sem, ha rendelkezésünkre állnak olyan szoftverek, amelyek segítik a munkánkat. Ezekből ugyanis Dunát lehet rekeszteni, a hatalmas kínálatból pedig sokszor igen nehéz eldönteni, hogy melyek az igazán hatékonyak. Íme, a partnercégeink által leggyakrabban használt HR szoftverek, amelyek megkönnyíthetik a Te munkádat is.
1. Programozott hirdetési szoftverek
Ezekkel az eszközökkel hatékonyan lehet eljuttatni a megfelelő üzenetet a jelölteknek a különböző csatornákon. Főleg startup környezetben népszerűek, ahol nincs külön marketingosztály, hanem általában egy marketing szakértő kísérletezik az eszközökkel. A nagyobb cégek ezt a tevékenységet rendszerint kiszervezik marketing ügynökségeknek, de a kisebbek bátran kísérletezzenek velük, ha van jó marketingesük. Utóbbi kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a szoftver használata valóban értéket teremtsen a cégnek, és ne égesse a feltehetőleg amúgy is szűkös marketing büdzsét.
A Wonderkind például mesterséges intelligencia segítségével, a felhasználók netes viselkedését monitorozva targetálja a megfelelő jelölteket – azokat is, akik nem aktív álláskeresők. A hasonló elven működő Joveo algoritmusának optimalizálásával 40%-kal nagyobb hirdetési ROI-t ígér és 50%-kal nagyobb felvételi konverziót olyan csatornák használatával, amelyeken keresztül a legjobb jelölteket tudják megszólítani.
2. Diverzifikált célcsoportok
Számtalanszor merül fel problémaként a nagyon hasonló jelöltek érkezése egy-egy toborzási kampány során, sok hasonlóból pedig nehéz kiválasztani a legjobbat. Különösen az IT szektorban okoz problémát a férfi jelöltek magas aránya egy-egy pozícióra, noha sok cég kifejezetten törekszik a kiegyensúlyozott nemi arányokra. Ezt a problémát igyekeznek orvosolni az olyan szoftverek, amelyek nyelvi szempontból elemzik az álláshirdetések szövegét annak érdekében, hogy minél diverzebb célcsoportot tudj megszólítani velük.
A Gender Decoder for Job Ads nyelvi szempontból elemzi az álláshirdetéseket és kiszűri, ha egy hirdetés szinte kizárólag férfiakat képes megszólítani. A segítségével át tudod írni úgy a hirdetést, hogy az mindkét nem számára vonzó legyen. Csak copy+paste-eld be a szöveget a mezőbe és egy kattintás után máris érkezik az eredmény.
A Boost Editor szintén nyelvi szempontból elemzi az álláshirdetések szövegét, ez az app viszont az öt alapérzelemre utaló kifejezéseket keresi: szavakat, melyek örömre, haragra, szomorúságra, félelemre és meglepettségre utalnak. Ha beállítod, hogy milyen hangvételű szöveget szeretnél eredményül kapni, akkor az app egyetlen kattintással kijelöli azokat a szavakat, amelyek nem koherensek a céloddal és javaslatot is tesz arra, hogy milyen kifejezésekre cseréld le őket. Angol nyelven működik egyelőre, akárcsak az említett Gender Decoder.
3. Chatbotok
Az azonnali válaszokhoz szokott Z generáció munkaerőpiaci jelenlétével egyre kevesebb vállalat engedheti meg magának, hogy reakció vagy információ nélkül hagyják a jelölteket a toborzási folyamat során. Nagyon kiábrándító lehet a jelölt számára, ha nem tudja, hogy hol tart a kiválasztási folyamatban, vagy ha csak napokkal később kap egy sablonos választ egy számára fontos kérdésben. A chatbotok viszonylag költséghatékonyan és emberi munkaerő igénybevétele nélkül képesek arra, hogy 0-24 órában a jelöltek rendelkezésére álljanak. Általuk növekszik a jelöltélmény, a HR-esek pedig rengeteg időt takarítanak meg, hiszen nem nekik kell a jelöltek rendelkezésére állniuk.
Tapasztalataink szerint akkor kapsz használható chatbotot, ha külső szolgáltató segítségét veszed igénybe, mint amilyen például egyik ügyfelünk, a Talk-A-Bot chatbotszolgáltató. A magyar csapat fejlesztette alkalmazás több mint 100 nyelven kommunikáló chatbotot tud építeni, esetükben pedig a technikai supportot is ők látják el, így neked nincs más dolgod, mint hasznosan kihasználni azt a rengeteg időt, amit a chatbot szabadít fel számodra.
4. Előválogató szoftverek
Egy nagyobb kampány során akkora volumenben érkezhetnek jelöltek, amelyet manuálisan feldolgozni szinte képtelenség, vagy ha meg is oldható, még mindig ott van a hibázási lehetőség, vagyis hogy olyan jelölt kerül be a kiválasztási folyamatba, aki nem felel meg a kritériumoknak. Az előválogató szoftverek képesek online elvégezni egy assessment center munkáját, virtuális irodatúrán vezeti végig a jelölteket és még a munkatársakat is bemutatja online – képzelheted, mennyi időt lehet ezzel spórolni, pláne ha nagyobb volumenű felvételről van szó!
Az igen népszerű Hirevue például online értékelőközpontként működik, aminek során különböző feladatok és játékok, valamint videóinterjú segítségével gyorsan és hatékonyan lehet megtalálni a legkompetensebb jelölteket. A rendszert teljes mértékben a vállalat márkájához lehet igazítani, landing oldallal, céges bemutatkozással a videó elején és személyre szabott üzenetekkel a végén.
Hogy milyen az ideális jelölt, az cégtől és feladatkörtől is függ, de az biztos, hogy a szakmai kompetenciák megléte nem garancia a sikerre. Hogy milyen soft skillekkel kell rendelkeznie egy jó programozónak, arról itt írtunk bővebben. A Codecool 12+6 hónapos programozó képzése során olyan full-stack szakembereket képzünk, akik nemcsak programozni tudnak, hanem a szükséges soft skillekkel is rendelkeznek, ezeken túl pedig growth mindsettel és gyakorlati tapasztalattal felvértezve kezdik el építeni karrierjüket.