logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2025.04.08 - 3 hónapja
[eureka] Consulting

Összeférhetetlen ellentétek? – A játék és üzlet kapcsolata

Az üzleti életbe vagy egy vállalat mindennapjaiba csempészett élményeknek – a játéknak, játékos megoldásoknak – még ma is van negatív konnotációja: sokan időpazarlásnak, valami olyan felesleges tehernek láthatják, ami elvonja a figyelmet a lényegi kérdésekről. Pedig az élmények és a játék ereje – ha szakértelemmel használjuk – csak úgy, mint az élet többi területén a munka világában is hatalmas segítség lehet.

A konfliktusok és kihívások játékos, élményalapú megközelítése, azzal, hogy új megvilágításba helyezi a helyzeteket, javíthatja a kommunikációt, és a kapcsolódást, így végső soron a problémamegoldást is. De mi az az élményalapú megközelítés, és melyek azok a játékos technikák, amik képesek megteremteni ezt a biztonságos és könnyed közeget a pozitív változás érdekében? Barathi Tamás, a BlueColibri társalapítója, a Game Changers Podcast legújabb adásában osztotta meg gondolatait a témában!

Bevonni és kapcsolódni 

Az élményalapú megközelítés legnagyobb ereje, hogy biztonságos teret teremthetünk vele a résztvevőknek. A hétköznapi nehézségektől egy lépéssel hátrébb kerülve, friss szemmel tudunk a problémákra, a munkánkra általában, és a kollégáinkra tekinteni. Ha a munkavállalók élményeken keresztül tudnak kapcsolódni a munkahelyükhöz, az nem csak a vállalati kultúrát erősítheti, hanem a munkavállalók hosszú távú elköteleződését is.

„Kapcsolódni a munkánkhoz, vagy az emberek elköteleződését ösztönözni sokkal célravezetőbb élményeken keresztül, mintha egy sima prezentációt vagy sales-eljárást alkalmaznánk.” – fogalmaz Barathi Tamás, a BlueColibri társalapítója az élményteremtés fontosságáról.

Az élményekre való nagyobb hangsúly megteremtésének előnyeit mutatják azok a kutatások is, amelyek alapján, azok számolnak be magasabb elköteleződésről, akik megtapasztalják, hogy például mérföldkövek megünneplésével, vagy egyéb eseményekkel elismerik a munkájukat, viszont ezt a fajta megbecsülést egyelőre mindössze a munkavállalóknak 23%-a érzi (Gallup).

A játék tükrében kitisztul a kép

Az élmények játékos köntösbe bújtatása még egy újabb löketet adhat a pillanat megélésének. A játék adta élmény hatására enyhül a nyomás, és a kreatív folyamatok is könnyebben indulnak el: bátrabban osztjuk meg az ötleteinket, és látjuk meg a másikkal közös pontokat. Barathi Tamás úgy látja, hogy a játék nem csak az elmélyült figyelmet segíti elő, hanem az emberek közti távolságot is csökkenti:

„A játék segít, hogy könnyebben kapcsolódjunk a másikhoz, hiszen gyerekkorunk óta bennünk él a játék szeretete: a társasjáték, az egyéb együttműködések. Ez egy olyan élmény, amiben hirtelen nincsenek szerepek, hanem mindenki egy egyenrangú fél lehet.”

Ha képesek vagyunk nyitottak maradni a játékra, akkor ez a közös bizalom fogja megnyitni az utat a kapcsolódásra és a valódi inspirációra.

Játék és üzlet - összefér-e a kettő?

A válasz természetesen igen, viszont nem mindegy, hogyan csináljuk! Amikor játékos élményt tervezünk – legyen az egy konferencián, vagy egy vállalat saját belső rendezvényén – fontos, hogy mindig személyre szabottan, az igényeket, az értékeket és a célt szem előtt tartva valósítsuk meg őket. Van néhány tanács azonban, amihez érdemes mindig visszanyúlni, hogy az élmény valódi változást hozhasson a résztvevők életébe:

  • Ne féljünk polgárpukkasztóak lenni: Merjünk kilépni a megszokott keretek közül, és bátran vigyünk bele egy kis provokációt – ez felkelti az érdeklődést és lendületet ad a résztvevőknek.
     
  • A valóság a legjobb alapanyag: Használjuk fel a saját tapasztalatokat és a mindennapi helyzeteket – ez teszi hitelessé és személyessé az élményt.
     
  • A humor, a legjobb fűszer: Egy jól elhelyezett poén vagy könnyed pillanat oldja a feszültséget, és segít abban, hogy a jelenlévők nyitottabbak és kreatívabbak legyenek.

„ A váratlan, meglepő, új nézőpontok behozatala ad egyfajta lazaságot, és ha lelazul mindenki és van humorfaktor, akkor az üzletemberek is könnyebben kapcsolódnak és nyílnak meg, sokkal közvetlenebbek lesznek. Így, hamarabb történik meg a nyílt kommunikáció és fogunk feltárni olyan témákat, amikből tanulhatunk, és az üzlet is előrébb léphet.” – összegzi Barathi Tamás, miért nem érdemes kivonni az üzletből a játékot.

Ha szeretnél többet megtudni a témában, hallgasd meg legújabb podcast adásunkat, amelyben Kalmár Péter beszélget Barathi Tamással! A legfrissebb Game Changers epizódot megtalálod a Youtube csatornánkon!

 

Címkék:
[eureka] Consulting

Szervezeti kultúra, vállalati márka, munkavállalói elköteleződés. Mi a közös ezekben? Mindegyik belülről épül és alapjaiban befolyásolja egy cég hosszútávú sikerét. A munkavállalói élményt fejlesztő praktikáinkról írunk itt, melyek közül a játékosítás központi szerephez jut.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Eureka Consulting

Szervezeti kultúra, vállalati márka, munkavállalói elköteleződés. Mi a közös ezekben? Mindegyik belülről épül és alapjaiban befolyásolja egy cég hosszútávú sikerét. A munkavállalói élményt fejlesztő praktikáinkról írunk itt, melyek közül a játékosítás központi szerephez jut.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu