Kérj bátran többet
Ahhoz, hogy eladjuk a munkánkat, önmagunkat, ismernünk kell az értékeinket és tudatosan foglalkozni azzal, hogy megérdemeljük azt az összeget, amit cserébe kérünk.
“Akkor gondolkodj magasabb árképzésen, ha nincs lelkifurdalásod attól, hogy drága termékeket adsz el, az átlagos, megfizethetők helyett.” Ez volt Sóki Judit üzleti stílustanácsadó egyik utolsó gondolata a high ticket árazással kapcsolatban. Én ezzel kezdeném a bejegyzésem. Mert nem is olyan egyszerű a mai világban, talán nekünk, nőknek ez még nehezebb, hiszen arra lettünk szocializálva, hogy segítsünk, adjunk önzetlenül.
Nézzük mit tehetsz, ha van lelkifurdalásod, de mégis szeretnél magasabb áron értékesíteni!
Először is tudatosítsd, miért lesz az jó a vásárlóidnak, ügyfeleidnek:
- több időt, figyelmet, törődést tudsz adni egy-egy személynek, ami kincset ér
- kevesebbet fogsz hibázni
- tudsz több pénzt, időt szánni a tanulásra, fejlődésre, így még jobb minőséget értékesíthetsz, legyen szó fizikai termékről, vagy szolgáltatásról
- tudsz költeni önmagadra, töltődésre, így elkerülheted a kiégést, tehát tovább tudsz értéket adni másoknak
Látod, csupa haszon mindenki számára! ;)
Tudatosítsd azt is, mi az az érték, amit Te átadsz! Gondold végig, milyen érzéseket, élményeket kap az, aki tőled vásárol, a Te szolgáltatásodat veszi igénybe! Ezeket írd is össze, hogy mindig szem előtt legyen a lista! Akár kérhetsz is visszajelzéseket, amik segítenek ezt összeállítani. Bátran gondolkodj nagyban! Most egy fodrász jutott eszembe, aki nem csak szép frizurát ad, hanem a masszázst hajmosás közben, a törődést, az érzést, hogy “szép lettem” és ettől az érzéstől magabiztosabb lehet a vendége, amitől vidámabb lesz és kedvesebb a családdal, barátokkal… Hidd el, sokszor sokkal többet adunk, mint gondolnánk!
Bízz abban, hogy lesz, aki megfizeti a terméked, szolgáltatásod magasabb árát! Na jó, azért ebben ne csak bízz, ismerd meg a célpiacodat, hogy tudd is. És ha már tudod, még könnyebb bízni és elkérni a magasabb árat. Igen, mindig vannak, akik ezt nem tehetik meg, akik nem tudják megfizetni azt, amit elkérsz a munkádért. Ha mégis segítenél, tedd tudatosan azt is. Határozd meg, mennyi az, amit tudsz adni és tedd ki Te az oldaladra, vagy keress egy szervezetet, alapítványt, akik közvetítik a felajánlásod a megfelelő helyre. Ezzel, azon kívül, hogy a Te lelked is megnyugszik, még pozitív képet is fest Rólad, míg az alulárazás, a “neked most elvállalom ennyiért” rontja a híredet.
A vállalkozásépítés tudatos munka, aminek része az, hogy önmagunkat is építsük. Ha ebben szeretnél támogatást kapni, gyere el egy ingyenes konzultációra, ahol megnézzük, hol tartasz most és hová tudnánk eljutni egy közös munka során: https://calendly.com/fedezdfelmagad/60min
Judit fent említett bejegyzését a high ticket árazásról itt tudod elolvasni: https://www.markad.hu/a-high-ticket-arazas/
Szeretettel, Edit