logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.08.21 - 13 éve
hrdocshop

3 dolog, amit eddig nem csináltál jól a belépési tájékoztató kapcsán

A belépési tájékoztató az a dokumentum, amiről mindenki tudja, hogy belépéskor ki kell adni, mindenkinek valahonnan van egy jól bevált mintája, melyre esküszik. A HR DOC SHOP csapata arról a 3 dologról ír, melyet ezen

h

A belépési tájékoztató az a dokumentum, amiről mindenki tudja, hogy belépéskor ki kell adni, mindenkinek valahonnan van egy jól bevált mintája, melyre esküszik. A HR DOC SHOP csapata arról a 3 dologról ír, melyet ezen dokumentum kapcsán nem biztos, hogy eddig jól csináltunk.

#1 Belépési tájékoztató a munkaszerződésnek nem melléklete

A belépési tájékoztató a munkaszerződésnek nem része, annak nem melléklete, kivéve ha az alkalmazott munkaszerződés nem emeli a munkaszerződés szintjére a tájékoztatót, pld.: „A munkáltató a munkavállaló részére a szerződés aláírásával egyidejűleg kiadta a Belépési tájékoztatót, mely jelen szerződés 1. sz. melléklete”

Ez természetesen nem szabálytalan, munkaügyi ellenőrzés során is elfogadják, ha a foglalkoztató a munkaszerződésbe építve teljesíti tájékoztatási kötelezettségét. Nem szabálytalan, de mégsem ajánlott! Hiszen, ha egyszer valamit a munkaszerződés részéve tettek a felek (pld. az alapbéren felüli egyéb juttatásokat) akkor azt csak közös megegyezéssel tudják a későbbiek során módosítani, egyoldalú jognyilatkozattal nem.

#2 Belépési tájékoztatót nem elég egy példányban elkészíteni

A belépési tájékoztató az a dokumentum, melyet ha lesz munkaügyi ellenőrzés biztosan elkérnek a munkaügyi felügyelők. A dokumentumot célszerű legalább két példányban elkészíteni, egyik példányon átvetetjük (rögzítjük az átvétel tényét, időpontját), a másik példány pedig a munkavállalóé. Ha ezt nem tudjuk igazolni az nagyjából olyan, mintha ki se adtuk volna.

#3 Ha a belépési tájékoztatóban foglaltak változnak, akkor azt újból ki kell adni

Az új Mt. 46.§ (4) bekezdése 2012. július 1-től kimondja, hogy a változásról a munkavállalót tizenöt napon belül írásban tájékoztatni kell. Tipikusan ilyen lehet, ha változnak a munkavállalóra irányadó alapbéren túli elemek, egyéb juttatások, vagy a munkáltatói jogkör gyakorlójának személye.

Belépési tájékoztató minták a HR DOC SHOP munkaügyi iratminta portálon >>>

Címkék:
hrdocshop

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
HR DOC SHOP

letölthető munkaügyi iratminták

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu