5 dolog, amit NE tegyen teljesítményértékelés során!
A dolgozók értékelése nélkülözhetetlen egy vállalat hatékony működésének az érdekében, hiszen a cégek legértékesebb tőkéje a humán erőforrás.
Íme 5 dolog, amit ne tegyen teljesítményértékelés során, hogy a folyamat a munkáltató, illetve a munkavállaló számára is pozitív élmény legyen!
1) Ne évente egyszer történjen!
A dolgozóknak folyamatos visszajelzésekre és nyílt párbeszédekre van szüksége az évi egyszeri alkalmak helyett.
2) Ne legyen szempont a személyiség!
Mivel a dolgozók személyisége egy teljesen szubjektív kritérium, ezért nem tehető attól függővé a teljesítményértékelésük.
3) Ne keverje a teljesítmény- és a fizetési megbeszéléseket!
Sokan úgy hiszik, hogy időt és energiát takaríthatnak meg, ha egyszerre bonyolítják le e két téma megbeszélését, ám ezzel csak csökkentik a teljesítmény értékeléséből adódó hatásokat.
4) Ne hasonlítsa egymáshoz a dolgozókat!
A munkavállalók egymáshoz hasonlításával nem érhető el más, mint konfliktusgenerálás, és vitaszítás a munkahelyen. Összehasonlítás helyett állítson a dolgozók elé valós célkitűzéseket, és ez alapján értékelje teljesítményüket!
5) Ne maradjon a teljesítményértékelés megoldás nélkül!
Rendkívül fontos, hogy a teljesítményértékelési folyamat végén dolgozzon ki konkrét akciótervet arra, hogy mit lehetne tenni a fejlődés érdekében.
Menedzserként egy egyszerű és hatékony módszert kell találni arra, hogy rendszeres meetingeket tarthasson a munkavállalókkal arról, hogyan javíthatnának teljesítményükön. Így valós, kézzelfogható és pozitív eredmények kaphatók az értékelési folyamat végén.
Mi tudjuk, hogyan teheti hatékonyabbá cégénél a teljesítményértékelést. Lépjen kapcsolatba velünk, hogy megbeszélhessük!