logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2018.12.11 - 7 éve
Karácsony Zoltán

Egy jótékonysági karriernap 5 hozadéka

Másfél héttel ezelőtt érdekes CSR-akciót rendezett a Kennedy Executive. A nemzetközi fejvadász és vezetőkiválasztással foglalkozó cégek nemzetközi hálózata karriernapot szervezett 11 városban fiataloknak, hátrányos helyzetűeknek.

Másfél héttel ezelőtt érdekes CSR-akciót rendezett a Kennedy Executive. A nemzetközi fejvadász és vezetőkiválasztással foglalkozó cégek nemzetközi hálózata karriernapot szervezett 11 városban fiataloknak, hátrányos helyzetűeknek. Ennek kapcsán néhány gondolat, hogy milyen hozadéka van egy szervezet számára az ilyen kezdeményezéseknek.

Budapesten Kobelrausch György (Ikelosz Kft.) adott tanácsot

Három földrész 11 városában tartott karriernapot a Kennedy Executive, fejvadász és vezetőkiválasztással foglalkozó cégek nemzetközi hálózata. A személyzeti szakemberek hátrányos helyzetű középiskolásoknak, diplomázás előtt álló fiataloknak segítettek személyes tanácsadással, előadásokkal, adománygyűjtéssel Afrikától Európán át az Egyesült Államokig.

Denverben egy helyi középiskolában készítettek fel nagyrészt hátrányos helyzetű diákokat a munkaerőpiac kihívásaira

A tanácsadók ugyanazon napon - november 30-án pénteken - léptek akcióba. Johannesburgban a helyi leánycég hátrányos helyzetű középiskolásoknak tartott karriernapot. Oslóban adománygyűjtési akció zajlott egy zimbabwei oktatási projekt finanszírozására. Prágában a helyi Kennedy partnercég hátrányos helyzetű, árvaházakban nevelkedett tinédzsereket készített fel a munka világára. Amszterdamban a bevándorlók és a menekültek karrieresélyeinek javítása állt a középpontban. Milánóban, Párizsban, Budapesten (ezt a hálózat magyar tagja, az Ikelosz Kft. szervezte, a Lee Hecht Harrison Magyarország és az Európai Ifjúsági Fórummal) egyetemistáknak, főiskolásoknak tartottak az álláskeresést segítő tanácsadást. Az egyesült államokbeli Denverben a helyi partnercég (Integrated People Solutions) egy helyi középiskolában készítette fel a nagyrészt hátrányos helyzetű diákokat a munkaerőpiac kihívásaira.

Előadás Milánóban

1.Erősíti a hazai és a nemzetközi csapatszellemet Egy ilyen nap megszervezését igazi csapatmunkává lehet tenni, onnantól kezdve, hogy a célcsoportról ötletelünk, az együttműködő partnereket és a céges tanácsadókat kiválasztjuk. Kinyithatjuk az ötletládát, amibe mindenki beledobhatja kreatív ötleteit és ebből állhat össze egy izgalmas nap terve. Közben persze figyeljük azt is, hogy mit talált ki a másik ország.

2. Jó érzést ad a másokon való érdek nélküli segítés Az ilyen akciónak éppen az a varázsa, hogy nincs üzleti kapcsolat, nem az üzletkötésnek kell a cselekedetet alárendelni,csak a belülről jövő segítségnyújtás számít. A résztvevők büszkék erre, örülnek, ha látják a másik oldalon a hatást. A nap élményeit pedig megosztják ismerőseikkel, barátaikkal.

3. Fontos visszajelzések szerezhetőek A résztvevők olyan csoportokkal találkoznak, akikkel a napi munkában nem. A magyar iroda olyan közgazdászhallgatóknak adott tanácsot, akik később - 8-10 év múlva - ügyfeleik lehetnek. Egy kis kíváncsisággal hasznos visszajelzések is gyűjthetőek arról, milyen munkahelyre, milyen vezetőre vágynak. Budapesten a fiatalok az elsők között említették az igényes irodai munkakörnyezetet, ahová élmény belépni. Lényeges számukra a rugalmas munkavégzés és az inspiráló vezető egyaránt. Olyan vezetőt szeretnének főnöküknek, aki tudásával kitűnik, aki képes motiválni és aki mindenkit partnerként kezel. Az egyik fiatal elmondta, ő figyeli és számára fontos információ, hogy a vezető hogyan beszél a céges takarítónővel.

4. Pöröghet a belső kommunikáció A különböző irodák különböző helyszínekről folyamatosan oszthatják a fotókat, a videókat, a tweeteket, élő közvetítéseket a belső közösségi médiás csoportokban, emailekben. Így egy közös élmény lesz az egész nap, amit később is vissza lehet keresni, a fotók megjelenhetnek céges belső hírlevél, kinyomtatva faliújságon.

5. Használható a külső kommunikációban Ha a közösségi vagy a hagyományos médiában híre megy egy ilyen akciónak, az a cég ügyfelei felé is pozitív üzenet, hogy szociálisan érzékenyek, létezésük nem csak a profit hajszolásáról szól. Ezzel a pozitív képpel pedig tehetséges jelölteket szerezhetnek.

Címkék:
CSR karriertanácsadás kennedy executive
Karácsony Zoltán

2001 óta figyelem az álláspiac minden rezdülését. Ez már több mint munka, inkább szenvedély. A HR Portál szerkesztője vagyok.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Karácsony Zoltán

Merre megy a munka világa?

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu