Miért nem talál megfelelő recepcióst a fitneszterem?
Én mindezt vendégként látom, annyit tapasztalok ebből, hogy nagyobb a sor, és az új munkatárson látszik, hogy ki van készülve, és nem annyira barátságos, mint a többiek. Vagyis inkább egyáltalán nem az. Mint egy robot, próbálja felvenni a ritmust.
Avagy a rossz betanítással hogyan veszít mindenki?
Adott egy edzőterem, ahová néhány hónapja recepcióst keresnek.
Időnként felbukkan egy-egy fiatal lány, egy-egy új arc. Látszik rajtuk, hogy bizonytalanok, stresszelnek, és úgy általában nincsenek a helyzet magaslatán.
Én mindezt vendégként látom, annyit tapasztalok ebből, hogy nagyobb a sor, és az új munkatárson látszik, hogy ki van készülve, és nem annyira barátságos, mint a többiek. Vagyis inkább egyáltalán nem az. Mint egy robot, próbálja felvenni a ritmust. Én pedig próbálok bátorítóan rámosolyogni, és tekintettel lenni arra, hogy még új, tudva, hogy min megy keresztül.
Mi is ezzel a gond?
Mik lesznek a következményei?
- Egyszerűen rosszabb színben tűnik fel a cég, kevésbé hat professzionálisnak. Főleg egy olyan ügyfél esetében, aki kevéssé látja át a dolgokat vagy egyáltalán nem is tudja, hogy ő egy új ember.
- Vevői elégedetlenség üti fel a fejét. Többet kell várakozni, hibák csúsznak be.
- Az új kolléga elveszíti az önbizalmát. Lehet, hogy „rájön”, hogy ezt a munkakört nem neki találták ki. Kudarcként éli meg az egészet.
- A régi kollégák stresszelnek, mert csak a gond van vele, nem kell nekik egy újabb púp (a betanítás).
- Az új kolléganő, ahogyan az esetben meg is történt, 1-2 héten belül továbbáll.
- Újra stresszelnek a régi kollégák, a cégvezetőről vagy személyzetisről nem is beszélve.
Ez egy olyan helyzet, amivel senki sem nyer.
Sem a cégvezető, sem az ügyfelek, sem a régi kollégák, sem pedig az új.
Mi itt a hiba?
A betanítás.
Persze, előfordulhat, hogy nem a megfelelő embert veszi fel a cég, vagy egyszerűen nincs más. De sokkal valószínűbb, hogy egyszerűen el van rontva az illető betanítása.
Mentor Training Kft.
https://mentortraining.hu