logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2022.05.26 - 3 éve
Balog Botond

Hogyan válassz SEO szakembert HR-esként?

Egyre több hazai cég kezd el komolyabban foglalkozni a keresőoptimalizálással, és vesz fel házon belülre SEO szakembert. A kiválasztás már azért sem könnyű, mert Magyarországon szinte mindenki autodidakta módon sajátítja el a szakmát. Ennek okán a belépési küszöb is alacsony. Most megmutatom, hogyan találd meg HR-esként a megfelelő szakavatottat, hogy a futószalagon érkezennek az organikus látogatók a céges honlapra.

Ismerd meg a SEO alapjait

Bármennyire ellentmondásosan hangzik is, előszőr ismerkedj meg a keresőoptimalizálás alapjaival. A legfontosabb, hogy megértsd a bevált SEO gyakorlatokat, valamint a Google irányelveit. Legyél tisztában azzal, hogy mik számítanak fehér kalapos (white hat) módszereknek, vagy mi az, amit jobb messziről elkerülni. Máskülönben a megszerzett tudásból HR-esként is profitálhatsz.

Az interneten tömérdek mennyiségű ingyenes és fizetős anyag érhető el magyar és angol nyelven egyaránt. Ezekből gyorstalpaló módon szerezhetsz alapvető SEO ismereteket. A nagy SEO szoftverek és eszközök díjmentes alapozó kurzusai általában megbízható tudásanyagként szolgálnak. Semrush Academy, The Beginner's Guide to SEO, Yoast SEO Academy – csak hogy néhányat említsek a sok közül.

Így add fel az álláshirdetést

A legalkalmasabb SEO specialista megtalálásának első lépése az álláshirdetés elkészítése. Noha biztos vagyok benne, hogy a HR-eresként ebben sokkal profibb vagy, mint én, de bízom benne, hogy néhány szemponttal mégis a segítségedre leszek.

Kardinális, hogy a jelentkező nyitott legyen a cég terméke vagy szolgáltatása iránt. Még a legrátermettebb SEO-s sem tud kellő hatékonysággal munkálkodni olyanon, amivel nem ért egyet. Tedd világossá, hogy mivel foglalkozik és mit kínál a vállalkozás.

Természetesen az alacsonyan csüngő gyümölcsök mellett nem szabad elmenni, de alapvetően a keresőoptimalizálás lényege a fenntartható és skálázható fejlődés. Ebből kifolyólag olyat keresel, aki hosszú távra tervez. Könnyen elképzelhető, hogy csak maga a weboldal rendbetétele több hónapig fog tartani.

Lényeges, hogy a SEO szakember képes legyen edukálni a munkatársakat, így a cég általános működésének a részévé válhat a keresőoptimalizálás. Például nem árt, ha már bármelyik kolléga SEO-barát módon tud feltölteni egy cikket.

Ez a pozíció igazán holisztikus szemléletet és komplex gondolkodást kíván meg. Többek között fontos, hogy a SEO szakértő átlássa a vállalat online marketing tevékenységét, megértse a cég működését és ismerje a célközönségét.

Az sem utolsó szempont, hogy a jelentkező priorizálni tudja a feladatokat, mert a keresőoptimalizálás világában ez a siker kulcsa. Arra kell fókuszálni, ami valós eredményt hoz.

Kérj referenciamunkákat

A kiválasztás következő lépcsője, hogy meggyőződj a jelentkező elméleti és gyakorlati tudásáról. Főleg az utóbbiról. Ugyanis lehet valaki akármennyire jó elméletben, ha egyszer a keresőoptimalizálás „empirikus műfaj”.

Nyugodtan kérj be referenciamunkákat. Bizonyosodj meg róla, hogy azok valódiak. Visszatérve a fentiekhez, itt nagy előny, ha rendelkezel némi jártassággal a keresőoptimalizálás terén, mert könnyedén kiszűrheted, ha valaki meg akar vezetni. Jó hat tudod, hogy nemcsak a forgalom számít, hanem az online jelenlét minősége is.

A legjobb, ha a potenciális jelölt az adott iparágban vagy releváns területen szerzett már tapasztalatot. Ez olyan egyedi látásmódot ad, aminek köszönhetően gyakorlott taktikával és kreatívan fog megbirkózni a rá váró kihívásokkal.

Érdemes már az elején tisztázni az elvárásokat

Ha úgy érzed, megtaláltad a legalkalmasabb jelöltet, akkor ajánlott már a legelején lefektetni az elvárásokat.

Milyen gyakorisággal készülnek a riportok? Mi alapján méri a SEO eredményességét? Honnan tudja a cégvezetés, hogy a célkitűzések terv szerint haladnak? Mind-mind olyan kérdések, amiknek a megválaszolása egyszerűnek tűnhet, de a hosszú távú siker alapja.

Persze egészen más a felállás, ha a vállalatnak már van egy marketingcsoportja, akikkel összehangoltan és közösen történhet a jelölt kiválasztása.

Balog Botond
SEO szakértő

Borítókép: canva.com

Címkék:
SEO keresőoptimalizálás
Balog Botond

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-05-12 09:00:00
Álláskeresés traumák árnyékában – két történet, három tanulság
2025-05-08 08:47:45
Eloszlatjuk a tévhiteket – Miért érdemes nyelvi képzést indítani?
2025-05-06 16:26:48
4D Téridő Lényegisége - Minden Megjelenés Anyja - Palóc Platón
SEOKLIKK

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda Scotwork tárgyalás önéletrajz Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka Dr. Kocsis Ildikó coach képzés Linkedin felmondás scotwork kiválasztás érthető jog szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás online tanulás tanulás profitárgyaló siker önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu