5 SEO tipp rátermett HR-eseknek
A Google segít a munkakeresőknek megtalálni a legjobb munkahelyet. HR-esként te is segíthetsz a Google-nek, hogy hatékony legyen. A céged hálás lesz érte. Verdes Tamás írása.
Pontosan ezért gyűjtöttük össze a legfontosabb ezzel kapcsolatos tennivalókat, amelyek segítségével egyszerűen léphetsz előre nagyot a SEO világában anélkül, hogy profi szakembert kellene bevonnod hozzá. Ahhoz, hogy időről időre új dolgokkal kelthesd fel a megfelelő emberek érdeklődését és rövid időn belül megtaláld a megfelelő munkaerőt az adott pozícióra, érdemes beépíteni a munkádba a lenti pontokat.
Akár kisebb cégnél, akár egy nagyvállalatnál dolgozol, a munkaerő keresése szempontjából az alapok szinte semmiben sem különböznek, hiszen mindenki szakmailag és emberileg is tökéletes, megbízható munkatársat keres, akinek a segítségével sikereket érhet el a cég. Ahhoz, hogy minél előbb elérd és megtaláld a potenciális jelölteket, alapvetően két dologra van szükség az online felületeken. Az egyik a megfelelő mennyiségű információk feltüntetése, a másik pedig a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás. Ha az utóbbiban sikeres vagy, akár a legnagyobb konkurencia weboldalát is a sajátod mögé sorolhatod anélkül, hogy súlyos összegeket adnál ki minderre.
1. Végezz egy kisebb kulcsszókutatást!
Az első és legfontosabb feladat a keresőoptimalizálással kapcsolatban, hogy keress a céggel kapcsolatban kulcsszavakat, amelyek kapcsolódnak a vállalkozáshoz és az általa hirdetett pozícióhoz. Ha találsz ilyeneket, a karrier oldalon megfogalmazott szövegbe ezeket mindenképpen fogalmazd bele, így ugyanis máris sokkal előrébb sorolja majd a felületet a Google keresőmotorja. Ha nem tudod, hogy kezdj ehhez hozzá, ajánljuk az Ubersuggest nevű oldal használatát! Egyszerűen keress rá például a saját céged nevére, valamint arra a szóra, hogy állás és máris látni fogod a kapcsolódó kereséseket.
Ezzel tulajdonképpen olyan információk birtokába jutsz, amelyeket ha ügyesen kihasználsz, hamar számos olyan embert is elérhetsz, aki adott esetben korábban még nem is hallott a cégről vagy az általa kínált pozíciókról.
2. Ezekre a kérdésekre válaszolj a karrier oldalon, hogy a jelentkezők minél jobban képben legyenek!
Amikor valaki állást keres és felkelti az érdeklődését egy adott cég által hirdetett pozíció, bizonyára számos kérdés merül fel benne, amelyekre a válaszokat érdemes előre elárulni neki. Ugyanis ha feltünteted a weboldalon, hogy pontosan milyen feladatokra számíthat, hogy gondolkodjon a várható időbeosztással kapcsolatban vagy pontosan hol lesz a munkavégzés helye, máris hatalmasat léptél előre, ezek az információk ugyanis remek szűrőként funkcionálnak még a jelentkezés előtt.
Fontos a pontos helyszín!
Hiszen ha egy érdeklődőnek úgy tűnik, ez az álom állása, de órákig tart, míg odaér reggelente tömegközlekedéssel, máris elbizonytalanodhat, ugyanakkor ha van lehetőség például céges busszal kijutnia, rögtön másként fest a helyzet. Különösen lényeges ez abban az esetben, ha a vállalkozás székhelye mellett egyéb helyszíneken is folyik munka, ahol szükséges megjelennie a munkatársaknak.
Lényeges a munkarend!
A munkarend is érdekes lehet, különösen azok számára, akiknek gyermeke van, hiszen nem mindegy, hogy reggel hány órára kell beérnie, mennyire rugalmas a beosztás, illetve mennyi túlóra várható bizonyos időszakokban.
Pontos feladatok felvázolása
A pontos feladatok felvázolása szintén lényeges, hiszen például egy titkárnői munka számos különböző tevékenységet takarhat, amelyek kapcsán nem mindenhol ugyanolyanok az elvárások. Viszont ha már a jelentkezés előtt tudja, mit várnak el tőle az adott pozícióban, egyik felet sem éri meglepetés az interjúk során.
Karrierépítési lehetőségek
Sokak számára szempont az is, milyen karrierépítési lehetőségei vannak az adott cégnél és van-e módja fentebb jutni egy idő után a ranglétrán, így ezzel kapcsolatban is érdemes információkat közzétenni a vonatkozó oldalon.
Fizetés, egyéb juttatások
Bár a várható pontos fizetést ritkán szokták megjelölni, érdemes feltüntetni, hogy számíthat-e kiemelt, versenyképes bérezésre az érdeklődő vagy esetleg átlagos fizetés mellett egyéb kiegészítő juttatásokra számíthat.
Ne feledd, amikor megírod ezeket a tartalmakat, mindig gondolj az 1-es pontra és használd bátran a keresőszavakat! A fizetés egy olyan téma, amire gyakran rákeresnek az álláskeresők.
A teljes cikket a HR Blogon olvashatja.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk
A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk
A Nate nevű amerikai technológiai startup egy AI-alapú vásárlási asszisztensként reklámozta magát. Azt ígérte, hogy a felhasználók nevében... Teljes cikk
- Mitől válik valaki vezetővé? A vezetett teszi azzá? 2 hónapja
- A Viapan Select ott is megtalálja a jelölteket, ahol a hagyományos állásportálok már nem 2 hónapja
- Elképesztő, hogy veszi át az uralmat az MI a toborzásban és alakítja át a munka világát 3 hónapja
- Nem mindenki vezető, aki annak látszik...(és bizony fejétől bűzlik a hal) 3 hónapja
- Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni? 3 hónapja
- Az adatvezérelt HR, nem más, mint személyügyi oximoron 3 hónapja
- Ami mű, azon a kollégák gyorsan átlátnak: Jakus Tamás, a Thermo Fisher Scientific HR igazgatója 4 hónapja
- Kell-e nekünk a DEI? 5 hónapja
- Íme az "ember", aki ezer állásra jelentkezett, miközben aludt egy jót 5 hónapja
- 2024: Túlszabályozottság és visszarendeződési próbálkozások a munkaerőpiacon 6 hónapja
- Túlárazott karácsonyi vacsora helyett 6 hónapja