logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.10.03 - 14 éve
[email protected]

Létezik értelmes és érthető vállalati értékrend

Minden vezetéssel foglalkozó szakkönyvben, képzési anyagban hangsúlyozzák, milyen alapvető fontossággal bír, hogy a szervezetek vagy szervezeti egységek tagjai fel tudjanak sorakozni egy közös jövőkép és küldetésnyilatkozat mellé,

Minden vezetéssel foglalkozó szakkönyvben, képzési anyagban hangsúlyozzák, milyen alapvető fontossággal bír, hogy a szervezetek vagy szervezeti egységek tagjai fel tudjanak sorakozni egy közös jövőkép és küldetésnyilatkozat mellé, valamint egységes értékrend vezérelje munkahelyi működésüket. Nagyjából három kategóriát figyeltem meg az általam ismert vállalatok között abban a tekintetben, hogy miként viszonyulnak ezekhez az iránymutatásokhoz.

Az első, népes kategória azoké, akik nem terhelik magukat efféle mondatok megalkotásával. A második, ugyancsak jellemző csoport azoké a többnyire nemzetközi/multinacionális cégeké, akik rendelkeznek minden elemmel a felsoroltakból, csak egyetlen munkatársuk sem képes megjegyezni, megfogalmazni, sőt, akár megérteni a jövőképet vagy küldetésnyilatkozatot. Nem is beszélve arról, hogy a vállalat egyébként értelmesnek hangzó főbb értékei miképpen testesülnek meg a napi viselkedés szintjén. Például legfőbb értékünk az ember, de közben nem kezeljük felnőttként, vagy nem bánunk velük megfelelő tisztelettel. Vagy mindent a vevőért, mindaddig, amíg pont azt akarja, amit, amikor, ahogy és amennyiért mi szeretnénk neki eladni.

A harmadik kategória szereplőivel ritkábban találkozik az ember. Tényleg nehéz inspiráló, nem közhelyszerű módon megfogalmazni, mi végett is létezik e földön egy parafa dugó üzem. Az viszont már nagyobb eséllyel fejezhető ki értelmesen és érthetően, hogy milyen alapértékek mentén végezzük tevékenységünket. Ez viszont sikamlós terep: ha tetteink nem igazolják az értékrendet, azonnal hiteltelenné válik az egész.

A Google cég értékrendjét a „Tíz dolog, amiről meg vagyunk győződve” c. dokumentumban összegzi. Mivel sokan használjuk az oldalt, legalábbis felhasználói szemszögből meg tudjuk ítélni, mennyire tartják magukat ezekhez. Szerintem elég jól:

1. A felhasználó az első, minden ezután következik (Tényleg egyszerű, egyértelmű keresőoldal, pedig telerakhatnák hirdetésekkel. A keresési eredményt nem lehet megvenni, külön helyezik el és jelölik meg a szponzorált tartalmakat.)

2. A legjobb, ha csak egy dolgot csinálunk, de azt tényleg nagyon jól (Ez pedig a keresés. A diverzifikációt ezen belül értelmezik leginkább. Bár nekem úgy tűnik, hogy egyes termékekkel kilépnek ebből a körből, megveszik a Motorolát, stb.)

3. A gyors jobb, mint a lassú (Valóban egyre relevánsabbak a találatok, és pillanatok alatt produkálják.)

4. Az interneten működik a demokrácia (200 rangsorolási tényezőjük van. Ezek közül a PageRank azt vizsgálja, mely weboldalakra „szavaznak” más holnapok, mint hasznos információforrás.)

5. Nem csak az asztal mellett lehet szükségünk információkra (Azt gondolom, hogy az Androidos mobilok sikere kellő bizonyítékul szolgál ez irányú aktivitásukra.)

6. Becsületes úton is lehet pénzt keresni (csak a kereséshez releváns hirdetések jelennek meg, nincsenek felugró/agresszív hirdetések, egyértelműen megjelölik a szponzorált tartalmat)

7. Mindig van újabb információ (Nem állnak meg a kereshető tartalmak bővítésében.)

8. Az információ iránti igény nem ismer határokat (a keresések fele USÁ-n kívüli, 110 nyelven kereshetünk)

9. A komolysághoz nem kell öltöny (Na, ez kifejezetten szimpatikus, úgyhogy idézem:

„A Google arra az ötletre épült, hogy a munkának kihívást kell jelentenie, a kihívásnak pedig szórakoztatónak kell lennie. Hiszünk abban, hogy nagy, kreatív ötletek sokkal könnyebben felmerülnek a megfelelő céges környezetben – és most nem csak a lávalámpákra és a gumilabdákra gondolunk. Általános sikereinkben nagy szerepet kapnak a csapatszintű eredmények és az egyéni teljesítmények felett érzett büszkeség is. Nagyon megbízunk az alkalmazottainkban, akik energikus, szenvedélyes emberek, és akiknek különböző háttere kreatív megközelítést biztosít a munkához, a játékhoz és az élethez egyaránt. Lehet, hogy a légkör egy kicsi lezser, de akár a menzán a sorban, akár a csapatértekezleten, akár az edzőteremben merülnek fel az új ötletek, elképesztő sebességgel eljutnak a megfelelő helyre, hogy a tesztelés után a gyakorlatban is megvalósítsuk őket.”)

10. A „nagyszerű” nem elég (Olyan célokat tűznek ki, amiről tudják, hogy egyelőre nem érhetik el, de minél inkább akarják, annál tovább juthatnak).

Kedves Olvasók! Ezzel a bejegyzéssel ünnepli a Tudatos Vezetés blog 1.5 éves születésnapját, ahogy Vince fiam is a közelmúltban. Megtisztelő, hogy a blog elérte a 20.000 látogatást. 11.600 egyedi érdeklődő közel 37.000 oldalt (azaz bejegyzést) tekintett meg.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Tudatos Vezetés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu