Hogyan tűnjünk ki több ezer álláshirdetésből?
Arra vágyunk, hogy az álláshirdetéseinkre olyanok jelentkezzenek, akikből ténylegesen válogatni lehet. Mindeközben az internetes portálokon több száz, de inkább több ezer álláshirdetésből kell kitűnnünk. Mi erre a megoldás?
Bosszantó, amikor feladunk egy álláshirdetést (amiért nem is keveset fizetünk), nem jön elég érdeklődés, vagy olyanok jelentkeznek, akikből érdemben nem tudunk válogatni.
Ennek egyik oka, hogy az álláshirdetésünk szövege nem céloz megfelelően. Nem szólítja meg, vagy nem azokat szólítja meg, akiket mi szeretnénk.
Gyakorlatilag az álláshirdetéseinket ugyanolyan módon kell kezelnünk, mint ha a termékünk/szolgáltatásunk promóciójáról lenne szó.
A különbség az, hogy itt a célközönség a számunkra potenciális munkavállalók köre, a "termék" pedig maga a betöltendő pozíció.
Nem kell hozzá sok idő, hogy olyan sorokat írjunk, amire sokkal inkább azok lesznek figyelmesek, akiknek a jelentkezését várjuk:
- Megszólítja az adott célközönséget. Célközönség alatt most ne az álláskeresők nagy kupacára gondoljunk, ennél legyünk konkrétabbak: anyukák? pályakezdő fiatalok? sportolók? egészséges életmódot kedvelők? Kik azok, akik számára a mi munkahelyünk vonzó lehet?
- Figyelemfelkeltő címsorral vagy kezdő mondattal indít a sablonos ...20 éve stabilan működő vállalat... kezdetű bevezető helyett. Mivel ilyen mondatokat rengeteget lehet találni a portálokon, ezzel a szöveggel már nem tudunk kitűnni. Legyünk itt is konkrétabbak, miért vagyunk mi vonzóak az adott közönségnek: Eleged van a több műszakból? Nálunk kiszámítható munkarendre számíthatsz!...és ehhez hasonló felvezető mondat.
- Őszinte, viszont az esetleges "hátrányos" tényezőkből előnyt kovácsol. Például ha egy gyárépületben a munka része, hogy kilómétereket kell gyalogolni, tegyük ezt vonzóvá mindazoknak, akiknek napi szinten az életük része a sok mozgás, gyaloglás. Szólítsuk meg őket ezzel!
Érdemes rászánni pár percet, és a fentiek egyszerű átgondolásával gyorsan átfogalmazható néhány mondattal jobban célba érhetünk.
Ha nem megy, annak oka, hogy nem ismerjük eléggé a célközönségeinket, és nem tudjuk, mi az, ami nekik fontos és vonzó lehet az általunk kínált munkalehetőségben.
Erre is van egy egyszerű megoldás: időről időre beszélgessen munkatársaival (főként abban a munkakörben, ahol új munkaerőre van szükség), és kérdezze meg tőlük, miért szeretnek ott dolgozni! Meg fog lepődni, miket mondanak majd!
Természetesen negatívumok is felmerülhetnek. Ezekről pedig szintén hasznos tudni, hiszen ha a legtöbb munkatársunkat bosszantja ugyanaz a dolog, akkor azt érdemes kijavítani, hogy kedvezzünk nekik.
Az elhangzó pozitív szempontok pedig egy az egyben felhasználhatók álláshirdetéseink szövegezésében.
Próbálja ki, és nézze meg az eredményt!