kapubanner for mobile
         
Módosítva: 19 éve

2006. november 14. - 2006. november 15.
Stressz - ellenség vagy barát?

Helyszín:Érdeklődjön a szervezőnél!

Ha új, ismeretlen helyzet előtt állunk, az sokunknak gyakran önmagában is stresszt okoz. Tucatnyi kérdésre szeretnénk választ kapni, hogy kicsit komfortosabban érezhessük magunkat: Mi vár rám? Kik lesznek ott? Mi fog történni? Mit kell csinálni? Mit lehet, és mit nem szabad? Hogyan viselkedjek? És egyáltalán: mire jó ez nekem? Néhány kérdésre már most vannak válaszok. Kezdjük a végén, aztán haladjunk szépen, sorban:

„Mire jó ez nekem?”
A tréning lehetőséget nyújt Önnek arra, hogy:


rátekintsen önmagára, a saját életmódjára,
észrevegye az intő jeleket, azonosítsa a stresszfaktorait,
megismerje saját stresszkezelési stratégiáját, bővítse repertoárját,
megtanulja csillapítani a stressz Önre kedvezőtlen hatásait,
felfedezze a saját működésében a pozitív stressz energetizáló hatását,
és, ha akar, változtasson.
„Mi vár rám?”
Lesznek témák, amiről hallhat és beszélgethet
A stressz kialakulása és folyamata

Intő jelek – fizikai, viselkedésbeli, érzelmi, kognitív és spirituális tünetek
Ösztönös és tudatos stresszkezelési reakciók
A stressz és az emlékezet romlása
Személyes stresszbarométer*
Stresszkezelés és rekreáció

Rövid-és hosszútávú stratégiák
Önismeret, asszertivitás*
Időgazdálkodás, a konfliktusok asszertív kezelése
Alvás, levegőzés, mozgás, sport, étkezés, alkohol
Esztétikai élmények, hétköznapi katarzis*
Ceremóniák, rituálék, szertartások*
Kényeztetés – fürdők, teák, illó olajak, fények, színek, zenék*
Fény- és színterápia, művészetterápiák*
Méregtelenítés, tisztítókúrák – nagyanyáink receptjei, természetgyógyászok ötletei
Paradigmaváltás

A szó mágiája*
Kiszakadni a hétköznapból*
Az itt és most hatalma*
A csend*
A saját ritmus*
... és lehet, hogy még másról is.


És lesz, amit kipróbálhat és gyakorolhat*

Relaxáció, meditáció – relaxációs gyakorlatok
Koncentrációs, lazító és feszítő gyakorlatok
Rövid stresszoldó (légző-, torna-, jóga-, taj-csi-) gyakorlatok ,
Talp-, tenyér-, ujjmasszázs, „kopogtatás”
Tánc, nevetés, játék, zenei- és mozgásimprovizáció
NLP-tecnikák (neuro-lingvisztikus programozás)
… és lehet, hogy még mást is.


A tréningen az elmélet/gyakorlat tervezett aránya 25/75%.
A *-gal jelölt témák feldolgozásához gyakorlatok is tartoznak.

„Kik lesznek ott?”
Résztvevők: nők és férfiak, akik hasonlóan Önhöz, úgy gondolják, saját maguk is sokat tehetnek annak érdekében, hogy ne legyenek kiszolgáltatva a környezetüknek. Akik tudják, hogy a stresszhelyzetek megítélése saját döntés, hiszik, hogy a korábbi téves döntések megváltoztathatóak, nyitottak új információkra és gyakorlatokra a stresszkezelés témakörében, és ezt a két napnyi időt és energiát jó befektetésnek szánják arra, hogy jobban bánjanak önmagukkal. És trénerek, akik mindebben szakmai és emberi támogatást nyújtanak.

„ Mi fog történni?”
A program elején a résztvevők és a trénerek megállapodnak egymással abban, hogy miként működjenek együtt a két nap folyamán, ennek megfelelően dolgoznak, ha kell, bizonyos pontokon közösen változtatnak. Nagy valószínűséggel sokat fognak beszélgetni párosban, hármasban, négyesben, és egész csoportban is. Az idő kisebb részében a témáról való gondolkodást segítő elméletekről, modellekről lesz szó, a nagyobb részében pedig praktikus dolgokról, amiről a csoporttagok nem csak beszélgetni fognak, hanem amit helyben ki is próbálhatnak, gyakorolhatnak. Például rövid stresszoldó légző-, torna-, jóga-, tajcsi-, koncentrációs, lazító és feszítő, valamint relaxációs gyakorlatokat; talp-, tenyér-, és ujjmasszázst, „kopogtatást” tanulhatnak és gyakorolhatnak. Feleleveníthetik a fények, az illatok, a hangok, a tánc, a játék, a nevetés oldó hatását, kipróbálhatnak számukra új, szokatlan tevékenységeket, technikákat is.

„Mit kell csinálni? Mit lehet, és mit nem szabad?”
Semmit nem kell, és sok mindent lehet és szabad, amit a környezet lehetővé tesz, és ami a többiek számára is elfogadható.

Hogyan viselkedjek?
Nincs előírt viselkedés, csupán az eddigi tapasztalatainkat tudjuk összefoglalni.
A tréningből akkor tud a legtöbbet hasznosítani, ha:

képviseli a saját igényeit – elmondja, mit kér a csoporttól és a trénerektől, megteszi, amit szeretne, és nemet mond arra, amit nem akar, megéli és megosztja az érzéseit.
felelősséget vállal a saját tanulásáért – megfogalmazza a tanulási céljait, törekszik ezek elérésére, figyeli a saját működését, visszajelzéseket kér és fogad. Rászánja a tréningre a teljes időt, részt vesz a beszélgetésekben és a gyakorlatokban egyaránt.
elősegíti a csoport tanulását – megosztja a saját tapasztalatait, meghallgatja másokéit, kerüli a minősítést, kérdez, konfrontálódik, visszajelzéseit úgy fogalmazza meg, hogy az a fogadó fél számára fogadható legyen, és a javát szolgálja.


További információ: http://www.iir-hungary.hu/rendezvenynaptar?id=298