2006. november 14. - 2006. november 15.
Stressz - ellenség vagy barát?
Helyszín:Érdeklődjön a szervezőnél!
Mire jó ez nekem?
A tréning lehetőséget nyújt Önnek arra, hogy:
rátekintsen önmagára, a saját életmódjára,
észrevegye az intő jeleket, azonosítsa a stresszfaktorait,
megismerje saját stresszkezelési stratégiáját, bővítse repertoárját,
megtanulja csillapítani a stressz Önre kedvezőtlen hatásait,
felfedezze a saját működésében a pozitív stressz energetizáló hatását,
és, ha akar, változtasson.
Mi vár rám?
Lesznek témák, amiről hallhat és beszélgethet
A stressz kialakulása és folyamata
Intő jelek fizikai, viselkedésbeli, érzelmi, kognitív és spirituális tünetek
Ösztönös és tudatos stresszkezelési reakciók
A stressz és az emlékezet romlása
Személyes stresszbarométer*
Stresszkezelés és rekreáció
Rövid-és hosszútávú stratégiák
Önismeret, asszertivitás*
Időgazdálkodás, a konfliktusok asszertív kezelése
Alvás, levegőzés, mozgás, sport, étkezés, alkohol
Esztétikai élmények, hétköznapi katarzis*
Ceremóniák, rituálék, szertartások*
Kényeztetés fürdők, teák, illó olajak, fények, színek, zenék*
Fény- és színterápia, művészetterápiák*
Méregtelenítés, tisztítókúrák nagyanyáink receptjei, természetgyógyászok ötletei
Paradigmaváltás
A szó mágiája*
Kiszakadni a hétköznapból*
Az itt és most hatalma*
A csend*
A saját ritmus*
... és lehet, hogy még másról is.
És lesz, amit kipróbálhat és gyakorolhat*
Relaxáció, meditáció relaxációs gyakorlatok
Koncentrációs, lazító és feszítő gyakorlatok
Rövid stresszoldó (légző-, torna-, jóga-, taj-csi-) gyakorlatok ,
Talp-, tenyér-, ujjmasszázs, kopogtatás
Tánc, nevetés, játék, zenei- és mozgásimprovizáció
NLP-tecnikák (neuro-lingvisztikus programozás)
és lehet, hogy még mást is.
A tréningen az elmélet/gyakorlat tervezett aránya 25/75%.
A *-gal jelölt témák feldolgozásához gyakorlatok is tartoznak.
Kik lesznek ott?
Résztvevők: nők és férfiak, akik hasonlóan Önhöz, úgy gondolják, saját maguk is sokat tehetnek annak érdekében, hogy ne legyenek kiszolgáltatva a környezetüknek. Akik tudják, hogy a stresszhelyzetek megítélése saját döntés, hiszik, hogy a korábbi téves döntések megváltoztathatóak, nyitottak új információkra és gyakorlatokra a stresszkezelés témakörében, és ezt a két napnyi időt és energiát jó befektetésnek szánják arra, hogy jobban bánjanak önmagukkal. És trénerek, akik mindebben szakmai és emberi támogatást nyújtanak.
Mi fog történni?
A program elején a résztvevők és a trénerek megállapodnak egymással abban, hogy miként működjenek együtt a két nap folyamán, ennek megfelelően dolgoznak, ha kell, bizonyos pontokon közösen változtatnak. Nagy valószínűséggel sokat fognak beszélgetni párosban, hármasban, négyesben, és egész csoportban is. Az idő kisebb részében a témáról való gondolkodást segítő elméletekről, modellekről lesz szó, a nagyobb részében pedig praktikus dolgokról, amiről a csoporttagok nem csak beszélgetni fognak, hanem amit helyben ki is próbálhatnak, gyakorolhatnak. Például rövid stresszoldó légző-, torna-, jóga-, tajcsi-, koncentrációs, lazító és feszítő, valamint relaxációs gyakorlatokat; talp-, tenyér-, és ujjmasszázst, kopogtatást tanulhatnak és gyakorolhatnak. Feleleveníthetik a fények, az illatok, a hangok, a tánc, a játék, a nevetés oldó hatását, kipróbálhatnak számukra új, szokatlan tevékenységeket, technikákat is.
Mit kell csinálni? Mit lehet, és mit nem szabad?
Semmit nem kell, és sok mindent lehet és szabad, amit a környezet lehetővé tesz, és ami a többiek számára is elfogadható.
Hogyan viselkedjek?
Nincs előírt viselkedés, csupán az eddigi tapasztalatainkat tudjuk összefoglalni.
A tréningből akkor tud a legtöbbet hasznosítani, ha:
képviseli a saját igényeit elmondja, mit kér a csoporttól és a trénerektől, megteszi, amit szeretne, és nemet mond arra, amit nem akar, megéli és megosztja az érzéseit.
felelősséget vállal a saját tanulásáért megfogalmazza a tanulási céljait, törekszik ezek elérésére, figyeli a saját működését, visszajelzéseket kér és fogad. Rászánja a tréningre a teljes időt, részt vesz a beszélgetésekben és a gyakorlatokban egyaránt.
elősegíti a csoport tanulását megosztja a saját tapasztalatait, meghallgatja másokéit, kerüli a minősítést, kérdez, konfrontálódik, visszajelzéseit úgy fogalmazza meg, hogy az a fogadó fél számára fogadható legyen, és a javát szolgálja.
További információ: http://www.iir-hungary.hu/rendezvenynaptar?id=298