kapubanner for mobile
Megjelent: 11 hónapja

A vállalkozása irattára az egész irodát, lakást elfoglalja?

Amíg káosz uralkodik az irodában, a fejekben sem lesz rend.

A kisvállalkozások számára egy miniraktár bérlése nyugalmat, jobb szervezettséget, a jogszabályoknak való megfelelést és azt a nagy előnyt biztosítja, hogy az alaptevékenységekre összpontosíthassanak a kiterjedt helyszíni dokumentumtárolás kezelésének terhei nélkül.

Sokszor felmerül a kérdés, hogy egy vállalkozásnak meddig, hány évig célszerű megőriznie a jó néhány éve lejárt szerződéseket, számlákat, egyéb bizonylatokat. Nem véletlenül. Az adózó ugyanis 1 millió forintig terjedő mulasztási bírsággal sújtható, amennyiben iratmegőrzési kötelezettségének nem tesz eleget. Bár a különböző dokumentumok megőrzési kötelezettsége változó időtartamú, legalább 5 évig kötelesek vagyunk megtartani például az adózással kapcsolatos szerződéseket, számlákat, valamint az adóbevallást alátámasztó nyilvántartásokat.

A terjedelmes dokumentáció tárolása bénító hatással lehet a vállalkozás működésére. Maga az irodabérlés egy jól látható kiadás a cég költségvetésében, és természetesen mindenki szeretné ezt a teret a lehető legjövedelmezőbben kihasználni. Ha a rengeteg iratot az irodában tartjuk, és lassan már mozogni sem tudunk tőlük, akkor kis túlzással csak a pénzünket égetjük el.

A vállalkozása irattára az egész irodát, lakást elfoglalja?
-

Professzionális dokumentumtárolás

Amikor hónapról hónapra egyre több helyet igényel a rengeteg dokumentum tárolása, akkor érdemes azt kiszervezni egy külső helyszínre”, hívja fel a figyelmet Pintér Gyula, a SZAM SPED Kft. cégvezetője, aki csapatával a Hajdúszoboszlón és annak 50 km-es vonzáskörzetében élő magánszemélyek és vállalkozások számára kínál raktárbérleti lehetőséget 1250 m2 alapterületű raktárában.

A dokumentumok tárolásának kiszervezése egy külső helyszínre első hallásra talán felesleges luxusnak tűnik, amire kizárólag a nagy cégeknek lehet szüksége. Valójában egy szinte minden esetben megtérülő befektetésről van szó. A dokumentumok külső helyszíni tárolása extra helyet szabadít fel az irodában – amire egy kisvállalkozás esetében óriási szükség lehet.

Az évek során felhalmozott iratok értékes irodai helyet foglalhatnak el, és a korlátozott fizikai tárolókapacitással rendelkező kisvállalkozások számára lehet, hogy nem praktikus az összes nyilvántartást a helyszínen tartani. Egy raktárhelyiség kihasználása jobb helygazdálkodást tesz lehetővé az irodán belül, így helyet biztosítva az alapvető működési tevékenységeknek.

Csak azért fizet, amire valóban szüksége van

A SZAM SPED Kft. hajdúszoboszlói raktárában:

  • A változó körülményekhez igazíthatja a tárolási igényeit anélkül, hogy aggódnia kellene egy hosszú távú szerződés megkötése miatt. Akár csak 2 hétig, akár évekig, a bérlési idő rugalmasan hosszabbítható.
  • Már 1 négyzetméteres raktárfelületet is bérelhet.
  • Csak azért fizet, amire szüksége van, és csak addig, amíg szüksége van rá, így pénzt és időt takaríthat meg.
  • Biztonságban tudhatja vállalkozása irattárát, mert a raktár a legmodernebb biztonsági funkciókkal (többek között éjjel-nappal működő térfigyelő kamerákkal, mozgásérzékelőkkel és biztonságos beléptetőrendszerrel) van felszerelve, hogy értékes dokumentumai mindig védve legyenek.

Tárolás szempontjából annyit érdemes tudni, hogy az iratokat a könyvelés, feldolgozás időtartamára továbbíthatjuk más helyre, de az adóhatóság felhívására azokat 3 munkanapon belül be kell tudni mutatnunk. „Hajdúszoboszlói raktárunkban a nap 24 órájában gyors hozzáférést biztosítunk, így gyakorlatilag azonnal elvihető a szükséges dokumentáció”, tájékoztatott Pintér Gyula, a SZAM SPED Kft. cégvezetője.

A vállalkozása irattára az egész irodát, lakást elfoglalja?
-

A kiszervezéssel a kockázat is csökken

Van más előnye is a céges irattár külső tárolásának. Egy miniraktár bérlése segít csökkenteni az előre nem látható események, például tűz, árvíz vagy lopás okozta károk kockázatát. Ha ezek a körülmények az elsődleges üzleti helyszínt használhatatlanná teszik, a fontos dokumentumok külső helyszínen történő tárolása biztosítja, hogy a kritikus információkhoz továbbra is hozzá lehessen férni, és a működés minimális fennakadással folytatódhasson.

A fontos dokumentumok biztonságos helyen történő tárolásával a kisvállalkozások minimálisra csökkenthetik az ilyen események lehetséges következményeit.

Lehet egy gonddal kevesebb?

A SZAM SPED Kft.-nél megértjük, hogy a szállítás komoly gondot jelenthet a raktározás során. Mivel a fő profilunk a közúti szállítás, gondtalan megoldást kínálunk azzal, hogy elszállítjuk a raktározni kívánt irattárat a hajdúszoboszlói raktárunkba és vissza”, egészítette ki Pintér Gyula.

 

 

 

 

 

 

  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több száz alkalmazottat rúgtak ki az iváncsai akkumulátorgyárból

Az iváncsai dolgozók úgy tudják, hétfőn folytatódnak az elbocsátások. Teljes cikk

Együttműködési megállapodást kötött a Pensum Group és a Livita-Dorta

A Pensum Group nagyjából 400 fős bővüléssel számol harmadik országbeli munkaerő-kölcsönzés területén. Teljes cikk

A NAV meghosszabbítja központi ügyfélszolgálatainak nyitvatartását

Az szja-bevallás miatt rendkívüli nyitvatartással várják az ügyfeleket. Teljes cikk