9 cikk a(z) hatás címkével - 1. oldal
Így legyen nagyobb befolyással környezetére
3 éve Mindenki szeretne minél nagyobb hatással lenni a környezetére a mindennapokban, így a munkahelyén is. Egyáltalán nem mindegy, hogy ennek érdekében hogyan kommunikálunk, munkavállalóként vagy még inkább vezetőként. Gerlei Bélát, a nyelvhasználat és viselkedés szakértőjét kérdeztük, aki évek óta tart Befolyásolás tréningeket, az akaratérvényesítés finom módszereiről. Teljes cikk...
A színek hatalma a munkahelyen
10 éve A környezetünkben található színek meghatározzák hangulatunkat. Ezért különösen fontos, hogy azokban a helyiségekben, ahol huzamosabb időt töltünk - mint például a munkahelyünk -, milyen színek vesznek körül bennünket. Az emberek színpreferenciái eltérnek egymástól, mivel a színeket különbözőképpen érzékeljük, aminek következtében más-más reakciót váltanak ki belőlünk. Az európai emberek színpreferenciáját főként a kék, piros, zöld, bíbor, narancssárga és sárga színek teszik ki. Általában az iroda funkciójától, a megrendelő/vállalatvezető ízlésétől és a cég szellemiségétől, arculatától függ, milyen színeket alkalmaznak a munkahelyen. Teljes cikk...
Feltétel nélküli alapjövedelem bevezetését javasolja Szili Katalin
11 éve Országgyűlési határozati javaslatban kezdeményezi Szili Katalin független országgyűlési képviselő, hogy a kormány vizsgálja meg, milyen következményekkel járna egy feltétel nélküli, születéstől halálig járó alapjövedelem bevezetése. Teljes cikk...
Jó, a rossz, és a beteg vezető személyiségjegyei
11 éve Manfred Kets de Vries szerint a vezető személyisége meghatározza, de legalábbis jelentősen befolyásolja a vállalat stratégiáját és kultúráját, azt, hogy mivé válik egy szervezet. A vezető gondolkodásmódja, stílusa kihatással van a szervezet értékrendjére. Milyen viselkedésjegyek jellemezhetnek egy vezetőt és miről ismerhetjük fel a vezetők helyzethez nem illő viselkedését? Erről kérdeztük dr. Juhász Mártát, a BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék docensét. Teljes cikk...
A szülői mediáció szerepe a gyermeknevelésben
11 éve A gyermekkori médiafogyasztás problémája a kutatások szerint akkor merül fel igazán, amikor egy gyerek előszűrés nélkül találkozik médiatartalmakkal. Ezért nagyon fontos az úgynevezett szülői mediáció szerepe, amely arra az aktív együttműködésre utal, melynek során a szülő aktívan segít gyermekének értelmezni a médiában látható eseményeket - olvasható a Humánia Pszichológia HR Blog bejegyzésében. Teljes cikk...
A túl sokat tévéző gyerekekből antiszociális felnőttek válhatnak
11 éve A túlságosan sokat tévéző gyerekekből és kamaszokból nagyobb valószínűséggel válhatnak antiszociális és bűnöző viselkedésű felnőttek - derült ki az új-zélandi Otagói Egyetem tanulmányából. Teljes cikk...
Semmit sem ért a rezidensek ösztöndíjprogramja?
13 éve Papp Magor, a rezidensszövetség elnöke szerint a rezidensek számára meghirdetetett ösztöndíjprogram nem tudott érdemi hatást gyakorolni a migrációra. Teljes cikk...
Megoldás lehetne a gyakoribb szabadság
13 éve Két hét alatt eltűnik a nyaralás jótékony hatása - vélik holland pszichológusok. Teljes cikk...
Hiába nyaral a dolgozó, hamar elmúlik a jótékony hatás
13 éve A nyaralás jótékony hatása egészségi állapotunkra a hazatérést követően két hét alatt elpárolog - vélik holland pszichológusok. Viszont az emlékek megszépülnek. Teljes cikk...