Szegedi Juli Szerző: Szegedi Juli Megjelent: 1 éve

Coachot kerestünk Szász Marcinak

Szász Marciról először úgy 20 éve hallottam, amikor Friderikusz Sándorral beszélgetett a vörös hajú 195-ös IQ-jú kisfiú, aki nagyon okosakat mondott, tele volt ambícióval és tervvel, választékosan beszélt. Egy ország nézte lenyűgözve a csodagyereket. Néha-néha eszembe jutott, hogy biztos informatikus lett, biztos már a Google-nál vagy más technológiai cégnél keresi millióit és hogy biztos bejöttek a tervei, hiszen a világ arra ment, amiben ő már akkor is nagyon jó volt. Aztán pár hete olvastam egy interjút a most 28 éves Marcival és elcsodálkoztam: magáról azt mondja, hogy kiégett fiatal lett, akinek rengeteg munkahely és rossz tapasztalat van a háta mögött. Kitaláltuk, miként segíthetnénk neki – coachot kerestünk Marcinak.

Marci nem fejezte be az egyetemet, inkább dolgozni kezdett, ám egyik munkahelye bizonyult sem tartósnak. Ma úgy érzi nincs jövőképe, még a közeli jövőbe sem lát. Piszokul izgul a találkozások előtt, nem kedveli az ismeretlen helyzeteket. Kb. ennyit tudtam róla, amikor jött az ötlet, hogy szerezzünk coachot Marcinak, az interjú alapján úgy tűnt, az az ami segíthet neki.

Arra gondoltam, hogy először coachot keresek, hogy lássam, ki vállalná felajánlásként az egykori híres kisfiú coachingját. Ha ez megvan, majd felkutatom Marcit. Milyen hasznos, hogy épp coachingot tanulok, így sok coach van az ismeretségi körömben. Az egyik tanárom, Mákos Nándor vállalta a pro bono coachingot. Nándinak nagyon megtetszett az ötlet, azonnal izgalmas kihívást látott benne. (Tudtam, hogy általában évente egy ügyfelet a legtöbb coach elvállal térítés nélkül.) Ez megvolt, most már csak Marcit kellett rávenni az együttműködésre. Megszereztem az emailcímét, írtam neki, majd vártam. Sok napot vártam, már azt hittem megrémítettem Marcit a levelemmel, de megjött a válasz: érdekli, kíváncsi, üljünk le.

Mákos Nándor, a coach:
• A Business Coach Kft stratégiai partnere, nemzetközi akkreditációval rendelkezik
• 25 éves vezetői tapasztalattal a coachingot nemcsak coachként de vezetőként is alkalmazta
• szeret az Y, Z generáció tagjaival foglalkozni, az érdekes életfelfogásuk és gondolatviláguk miatt (öt gyermekéből kettő szintén idetartozik)
• coachként abban hisz, hogy optimális eredmény a coaching folyamatban csak akkor jöhet létre, ha a coach a támogatás mellett ösztönző kihívásokat is megfogalmaz, amelyeket bátran a coachee stílusához igazodva alkalmaz. Ehhez természetesen szükség van ahhoz, hogy erős kapcsolat és bizalom alakuljon ki a a coach coachee között
• kedvenc coaching témái, célkijelölés, önismeret, önbizalom fejlesztés, hatékony együttműködés, kommunikáció, érdekérvényesítés a mások érdekeinek tiszteletben tartása mellett


Pár nappal később egy kávézóban ültünk együtt egy nem épp klasszikus háromszög-beszélgetésen. (A klasszikuson a coach, a coachee és a megbízó ül, aki általában a coachee vezetője, és azt szeretné, hogy a coach valamiben eredményt érjen el a coacheenál). Marci nem tudta mi fán terem a coaching, ám a találkozás végére nagyon fellelkesült: talán ezt kereste egész eddigi életében. Felvázolta az élethelyzetét, az egyre sokasodó munkahelyek számát, az álmát, hogy autókkal foglalkozzon, beszélt arról, hogy miért akar most már valódi sikerre vinni egy informatikai céget, hogy hányszor épített fel majd látott remek csapatokat atomjaira hullani és ez mennyire bántotta, hogy milyen nehézségei vannak az emberekkel való együttműködésben és kommunikációban. A találkozó végén időpont egyeztetés az első coachingülésről – ezen én természetesen nem leszek jelen, de kettőjük beszámolója, benyomásai alapján cikksorozat fog születni arról, hogy mi történik Marcival a folyamat során, hová jut el a végére. Izgalmas vállalkozás, bízom benne, hogy sokakat érdekel, mit tud elérni a coaching, milyen segítséget tud nyújtani az ország egykori csodagyerekének.


Fotó: nol.hu
Follow hrportal_hu on Twitter

10+1 tipp: hogyan legyen sikeres a vállalati coaching?

A coach kiválasztásának módja az egyik legnagyobb különbség a life és a business coaching, illetve az egyéni és a szervezeti coaching folyamatok közt. Másképpen zajlik ugyanis a folyamat, ha a coachee önként, vállalaton kívül magának keres coach-ot, mint amikor a vállalat szervez neki egy egyéni coaching folyamatot. Utóbbinál - amennyiben a vállalati HR szerepe stratégiai - jellemzően nem csak az ügyfélnek, hanem a HR-es szakértő kollégának is hatása van arra, mely coachokkal menjen végig a coach kiválasztási folyamat. Fontos tehát, hogy egy coach mindkét irányban jó benyomást alakítson ki magáról. Mit tud tenni egy coach magáért és azért, hogy vállalati környezetben is sikeres legyen? Medgyesi Kriszta írása. tovább..

További cikkek
Orbán: befolyásolási manipulációs kísérletrendszeren élünk

"Átláthatóságot akarunk", a magyaroknak ugyanis joguk van megérteni, milyen "befolyásolási manipulációs kísérletrendszerben éljük minden nap a... Teljes cikk

Mi lett neked mondva buzi gyerek

Bántalmazta a nevelteket a nagykanizsai javítóintézet egyik rendésze, a történtek miatt eljárás indult, nemrég emeltek vádat a fiatal férfi ellen -... Teljes cikk

Új ügyvezető igazgató az LG Electronics Magyar Kft. élén

Bumseop Lee regionális vezetőként Magyarország mellett a régió tíz országában felel az LG tevékenységéért - írta közleményében az LG Electronics Magyar Kft. Teljes cikk

1% felajánlókat veszíthetnek el a civil szervezetek az új adóbevallás miatt

Civil szervezetek bukhatnak sokat az adóbevallás új formáján. Az eddiginél jóval könnyebb lesz elfeledkezni az 1 százalékok felajánlásáról.... Teljes cikk

A leszakadóktól tart az elit

Az elitellenes populizmus terjedésétől tart a Világgazdasági Fórum. Szerintük ennek elsődleges oka a jövedelmi és vagyoni különbségek... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

Honnan tudja egy HR-es, hogy coachra van szükség?

Amennyiben a szervezetben akadnak olyanok, akiket minduntalan megválaszolatlan kérdések gyötörnek, vagy akik felismerték, hogy erősségeik...