kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Nem akarják a sárga autókat a budapesti taxisok

Augusztus közepe óta gyűjtik az aláírásokat a taxisok, ugyanis olyannyira nem akarják átfóliáztatni meglévő autóikat, hogy pertársaságot alakítottak és bíróságon támadják meg a taxirendelet erre vonatkozó részét, írja a Kurír.

Már több mint ötszázan már csatlakoztak a kezdeményezéshez, és ez a szám folyamatosan nő - a taxisok hisznek benne, hogy közösen talán elérhetnek valamit a fővárossal szemben - mondta el a lapnak három, a pertársaság nevében nyilatkozó taxis. A kötelező sárgítás egymilliárd forintjába kerülne a szakmának.

Mester Csaba, a pertársaság jogi képviselője arra alapozza a beadványt, hogy a főváros a tulajdonhoz való jogot korlátozza a kötelező sárgítással, ami a rendelkezési jogot is csorbítja. A Fővárosi Önkormányzat ugyanis semmilyen valós közérdekkel nem tudja indokolni, miért is szeretnék olyan nagyon, hogy éppen a sárga szín legyen az egységes megjelenés fő motívuma. Mester Csaba tisztában van vele, hogy mire az első érdemi bírósági döntés megszületik az ügyben, addig eltelhet akár egy-másfél hónap is - ennyi idő alatt sok taxisnak kellene felraknia a sárga fóliát a saját autójára -, ezért azonnal ideiglenes intézkedést kér a bíróságtól, hogy függesszék fel a rendelet ide vonatkozó részét.

A kötelező sárgítással nem az a taxisok fő problémája, hogy nem tetszik nekik ez a szín. Az átfóliázás 150-250 ezer forintba fog kerülni, amit saját zsebből kell kifizetniük. Ehhez még hozzájönnek egyéb, a szeptember 1-től érvényes rendeletmódosítás miatti költségeket (kötelező bankkártya terminál, kötelező légkondicionáló beszereltetése, dohányfüstmentes autó, az úgynevezett néma címkiadáshoz szükséges mobil eszköz, taxióra átállítása, szabad jelzés lámpa), akkor hatalmas kiadás terheli a taxisokat.

Az átszínezés pedig még így is csak abban az esetben sima ügy, ha a taxiként üzemelő autón nincs hitel. Ha viszont van, akkor nehezebb a helyzet. Mert a forgalmi engedélyben - ami nélkül jövő hónaptól a BKK nem adja ki a taxizáshoz szükséges drosztengedélyt - át kell íratni a gépkocsi színét. A módosításba pedig vagy beleegyezik a bank, vagy nem. A taxisok arról beszélnek, nem egy hitelintézet ódzkodik a dologtól amiatt, hogy ha esetleg bedől a hitel és vissza kell vennie a kocsit, egy sárgára fóliázott autóval nem tud a bank mit kezdeni. Illetve ráterheli a visszaalakítás költségét az adósra. Visszaalakítani pedig nem könnyű a már egyszer lefóliázott autót. És a fólia nem örök érvényű: senki nem tudja, mennyi ideig őrzi meg a színét az autón és mi történik, ha koccanás miatt egy elemet újra be kell fedni. Így a sárgítás gyakorlatilag egy folyamatos kiadást igénylő plusz teher lesz a taxisoknak.

Nem csak a taxik színe lesz egységes, de az autók tetején lévő szabadjelző is. Az új szabály értelmében azonban azoknak a taxisoknak, akik nem tartoznak a nagy fuvarszervezőkhöz, egységesíteni kell. Ilyen, védjegyoltalom alatt nem álló - a taxi tetején előre és hátra is világító - egységet jelenleg egyetlen cég gyárt. A 444.hu információi szerint ez a cég ugyanaz a Bepro Kft., amely a Nemzeti Dohányboltok cégéreit is monopóliumként gyártotta. Az egyetlen gyártó egyetlen terméke több mint 40 ezer forintba kerül, vagyis a hasonló világítótestek duplájába.

Kurír, 444
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A szexi pozíciónevek csapdája

Tudja mi a különbség a sales manager, a business development manager és account manager munkakörök között? A gyakorlatban nem sok: az... Teljes cikk

Több lányt az informatikába: sokszor a tanárokkal és a szülőkkel kell küzdeni

Bár a tendencia javulást mutat, még mindig bátorítani, biztatni kell a fiatal lányokat, hogy az úgy nevezett STEM szakmák vagyis a tudomány, a... Teljes cikk

Kalauzok nélkül: a MÁV teszteli, hogy bizonyos járatok jegyvizsgáló nélkül közlekedjenek

A MÁV éppen teszteli, hogy bizonyos járatok jegyvizsgáló nélkül közlekedjenek. A Vasutasok Szakszervezetének képviselője úgy gondolja, ez... Teljes cikk