A regisztrációs adónkkal is baj van
Ismét beleírt Magyarország ellenőrzőjébe az Európai Bizottság. Brüsszel szerint a regisztrációs adó alkalmazása nem az egyenlő elbánás elvén működik, mert a külföldről behozott használt autók vásárlása után többet kell fizetni.
A regisztrációs adónkkal is baj van2005. október 17.
Ismét beleírt Magyarország ellenőrzőjébe az Európai Bizottság. Brüsszel szerint a regisztrációs adó alkalmazása nem az egyenlő elbánás elvén működik, mert a külföldről behozott használt autók vásárlása után többet kell fizetni.hirdetés
Már nemcsak az autótulajdonosoknak, hanem Brüsszelnek sem tetszik regisztrációs adórendszerünk. Az Európai Bizottság felszólította hazánkat, hogy számoljon be az adó alkalmazásának szabályairól, mert úgy tűnik, hogy a külföldről behozott használt autók kedvezőtlenebb adózás alá esnek, mint az itthoni újak.
A regisztrációs adót az első forgalomba helyezés előtt kell megfizetni, vagyis nagyjából azért fizetünk, hogy magyar rendszámot tehessünk az autónkra. Az adómérték a gépkocsi hengerűrtartalmától és a korszerűségétől függ: minél kisebb és korszerűbb a gép, annál kisebb az adó, jelenleg legalább 126 ezer forint. Az autó korát mint adócsökkentő tényezőt azonban nem fogadja el a szabályozás; korábban a fogyasztási adó még tartalmazott ilyen kitételeket. Sőt, a regisztrációs adó tulajdonképpen bünteti a használt autókat, hiszen minél korszerűtlenebbek, annál több az adó.
Nyilvánvaló, hogy ez a probléma nem vonatkozik az új gépkocsikra, hiszen azok már korszerűek, s az itthon értékesített használt járművekre sem, hiszen azoknak egyszer már valaki befizette az adóját. A külföldről behozott használt autóknál azonban problémás a helyzet.
A bizottságot az nem érdekli, hogy hazánkban meddig srófolják fel a regisztrációs adót, azt azonban nem engedi meg a szabályozás, hogy egy más tagállambeli termékre ennél magasabbat rójanak ki. Fő szabályként figyelembe kellene venni az autó elhasználódását, s ennek tükrében fokozatosan mérsékelni kellene az adó mértékét. Ehelyett itthon fordított a helyzet: minél régebbi (és környezetszennyezőbb) a gépkocsi, annál több a befizetnivaló. Ez pedig épp ellentétes a normákkal, arról nem is beszélve, hogy ha valaki egy viseltes autót hoz az országba, a befizetnivaló több lehet, mint a jármű értéke.
forrás: Magyar Hírlap Online/ f. Szabó Emese
Ismét beleírt Magyarország ellenőrzőjébe az Európai Bizottság. Brüsszel szerint a regisztrációs adó alkalmazása nem az egyenlő elbánás elvén működik, mert a külföldről behozott használt autók vásárlása után többet kell fizetni.hirdetés
Már nemcsak az autótulajdonosoknak, hanem Brüsszelnek sem tetszik regisztrációs adórendszerünk. Az Európai Bizottság felszólította hazánkat, hogy számoljon be az adó alkalmazásának szabályairól, mert úgy tűnik, hogy a külföldről behozott használt autók kedvezőtlenebb adózás alá esnek, mint az itthoni újak.
A regisztrációs adót az első forgalomba helyezés előtt kell megfizetni, vagyis nagyjából azért fizetünk, hogy magyar rendszámot tehessünk az autónkra. Az adómérték a gépkocsi hengerűrtartalmától és a korszerűségétől függ: minél kisebb és korszerűbb a gép, annál kisebb az adó, jelenleg legalább 126 ezer forint. Az autó korát mint adócsökkentő tényezőt azonban nem fogadja el a szabályozás; korábban a fogyasztási adó még tartalmazott ilyen kitételeket. Sőt, a regisztrációs adó tulajdonképpen bünteti a használt autókat, hiszen minél korszerűtlenebbek, annál több az adó.
Nyilvánvaló, hogy ez a probléma nem vonatkozik az új gépkocsikra, hiszen azok már korszerűek, s az itthon értékesített használt járművekre sem, hiszen azoknak egyszer már valaki befizette az adóját. A külföldről behozott használt autóknál azonban problémás a helyzet.
A bizottságot az nem érdekli, hogy hazánkban meddig srófolják fel a regisztrációs adót, azt azonban nem engedi meg a szabályozás, hogy egy más tagállambeli termékre ennél magasabbat rójanak ki. Fő szabályként figyelembe kellene venni az autó elhasználódását, s ennek tükrében fokozatosan mérsékelni kellene az adó mértékét. Ehelyett itthon fordított a helyzet: minél régebbi (és környezetszennyezőbb) a gépkocsi, annál több a befizetnivaló. Ez pedig épp ellentétes a normákkal, arról nem is beszélve, hogy ha valaki egy viseltes autót hoz az országba, a befizetnivaló több lehet, mint a jármű értéke.
forrás: Magyar Hírlap Online/ f. Szabó Emese
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Kapcsolódó hírek

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?