Az USA-ban a dolgozók 73 százaléka elégedetlen munkahelyével
Az amerikai dolgozók kétharmada állást keres - derül ki a CarrierJournal.com és a Society for Human Resource Management (Humán Erőforrás Menedzserek Társasága) közös felméréséből, A vállalatok 49 százalékának van kidolgozott stratégiája a munkatársak megtartására. A dolgozói elégedettség fontosságát egy nemzetközi Gallup felmérés is megerősíti: 3,4 százalékkal magasabb profitot képes produkálni egy vállalat akkor, ha dolgozói elégedettek.
A váltás okai: magasabb bér, jobb karrierlehetőség
A munkahelykeresés okaként a munkavállalók és a HR-esek egyaránt a következőket jelölték meg: magasabb fizetési lehetőség, jobb karrierlehetőség, a cégen belüli előrelépés bizonytalansága.
A felmérésből az is kiderül, hogy egyre több vállalat ismeri fel a helyzet súlyosságát, és próbálja különböző eszközökkel maradásra bírni az alkalmazottakat. Míg tavaly a megkérdezett vállalatok 35 százaléka rendelkezett a dolgozók megtartására irányuló speciális stratégiával, addig idén ez az arány már 49 százalékra növekedett.
A rugalmas munkaidő is fontos
Mint a HR szakemberek elmondták, tapasztalataik szerint az alkalmazottak leginkább akkor maradnak hűek a céghez, ha az versenyképes jövedelmet, rugalmas munkaidőt, illetve szakmai fejlődési és előrelépési lehetőséget tud biztosítani számukra.
"Megfelelő fizetést ajánlani fontos, de a munkatársak megtartásához önmagában ez nem elegendő. A flexibilis munkaidővel, a ranglétrán való feljebblépés lehetőségével, illetve a munka és a szabadidő egyensúlyba hozatalának támogatásával viszont van esély a dolgozók elégedettségének elérésére. Mindemellett a cél eléréséhez még kellemes munkahelyi környezetet is szükséges teremtenünk" - mondta el Susan R. Meisinger, a Society for Human Resource Management elnöke.
3,4 százalékkal magasabb a profit, ha a munkavállalók elégedettek
A munkavállalók elégedettsége és elkötelezettsége egyébként pénzügyi szempontból is hasznot hoz a cégnek. Egy nemzetközi Gallup felmérés szerint 3,4 százalékkal magasabb profitot képes produkálni egy vállalat abban az esetben, ha dolgozói elégedettek.
Azok a vállalatok, amelyeknél a dolgozók elégedettsége az ötös skálán meghaladta a 2,5-et, átlagosan 3,4 százalékkal több profitot produkáltak egy évben, mint a 2,5 alatti dolgozói elégedettségi szinttel rendelkező - ugyanazon tevékenységű, nagyságú és ugyanannyi dolgozóval működő cégek.
(jobpilot.hu)
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Görögországban heves vitákat váltott ki a munkaügyi minisztérium új törvényjavaslata, amely lehetővé tenné, hogy ugyanazon munkáltatónál napi... Teljes cikk
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói árak éves átlagos növekedése 4 százalékra, 2021 júliusa... Teljes cikk
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál több új munkahely jött létre júniusban a nem mezőgazdasági ágazatokban, a munkanélküliségi... Teljes cikk