kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Hatékonyabb munkavégzés emberközpontú irodában

Költségcsökkentési kényszere miatt számos, irodát bérlő cég az irodahasználat racionalizálásával tervezi lefaragni működési költségeit. A túlzott egyszerűsítés azonban a jó munkahelyi közérzet romlásával járhat, így amit a bérlő nyer az irodaköltség csökkentésével, könnyen elveszítheti a munkatársak hatékonyságának és motiváltságának csökkenésével.

Ma már általánosan alkalmazott megoldás a "desk sharing", a többek által közösen használt munkaasztal, a "hosteling", vagyis az alkalmi irodahely, vagy akár a "teleworking"; az otthonról vagy egyéb külső helyről végzett távmunka, illetve az iroda egyterűsítése. Ezekkel egyszerűen csökkenthető a bérelt terület nagysága és az irodahasználati költségek. Az ingatlanmenedzserek azonban gyakran elfelejtkeznek ezeknek a megoldásoknak a munkakörnyezetet sújtó következményeiről: zsúfolt terek, az egyéniséget teljesen nélkülöző nyílt terű irodák - ezek negatív hatása a munkatársakra gyakran többet elvesz a termelékenységből és az eredményből, mint a lehetséges megtakarítás hatása.

"Az új kor irodistáitól egyre inkább elvárás a kreatív, egyéni és elkötelezett munkavégzés. Egy lélektelen irodagép közege az alkotás ihletét pillanatok alatt le tudja rombolni" - mondta Hajnal István, a Biggeorge's - NV., a Bécsi Corner irodaház fejlesztőjének vezérigazgatója. A munkáltató érdeke tehát, hogy az irodaterek hatékonyságára vonatkozó módszereket, javaslatokat olyan elemekkel bővítse, amelyek segítik a céggel való azonosulást, a munkavégzés hatékonyságát, az egyéni munkatársi kezdeményezések kibontását, vagyis a hatékony munkavégzést.

Nem csak a berendezés számít

"Az optimális irodakialakítás nem a berendezéssel kezdődik, hanem sokkal hamarabb, az ingatlanfejlesztés kezdeti stádiumában. A hatékony munkavégzés kulcsa a hely- és költségtakarékos elhelyezés és a dolgozóközpontú iroda kialakítás közötti egyensúly megtalálása. Minden olyan módszer, amely segíti a munkatársak jobb munkakörülményeinek kialakítását, könnyebbé teszi az azonosulásukat munkahelyükkel. Ennek elsődleges feltétele maga az irodaépület, hiszen egy egyedi, jól beazonosítható épület könnyebbé teszi a hatékony munkavégzést. A Bécsi Corner esetében régi és új épületek, eltérő korok és építészeti stílusok vegyítésével igyekszünk megteremteni ezt az egyediséget" - emelte ki Hajnal István.

Az előretekintő fejlesztő már az iroda külső és belső formáinak és tereinek tervezésekor, a felhasznált anyagok és színek meghatározásakor ezt a kettős szemléletet érvényesíti. Az irodakoncepció megalkotásánál elvárás hogy az alaprajz alkalmas legyen változatos, "emberközpontú" felhasználásra. Az épület elrendezésében előnyös lehet belső kert és teraszok kialakítása, mert ezek gyors és hatékony kikapcsolódást biztosíthatnak a dolgozóknak. Az irodaházak tervezésekor kisebb hangsúlyt kap a kilátás, pedig egy tágas, változatos panoráma nagyon fontos a dolgozók jó közérzetének megteremtéséhez, inspirálólag hat és ezzel jelentősen javítja a hatékony munkavégzést.

Szabadságot a dolgozóknak

A közösségi terek, előcsarnokok, teraszok, kertek kialakítása kifejezetten előnyös, mivel az ott dolgozóknak lehetősége nyílik beszélgetésekre, napközbeni pihenésre vagy akár üzleti, szakmai találkozások lebonyolítására. A belső tereknél fontos a nagy belmagasság, ami növeli a térérzetet. Az álmennyezet és álpadló felhasználása rugalmas irodaelrendezést, a falak szabad mozgatását teszi lehetővé, de ezek kialakítása nem mehet a hasznos belmagasság rovására. A dolgozók számára a munkaállomások megítélésekor fontos a természetes megvilágítás. A minél több jól megvilágított munkaállomás lehetőségét csak a tervezési fázisban lehet megteremteni, ezért az emberközpontú iroda tervezésekor ez kiemelt figyelmet érdemel. Az irodai tereknél, az ún. tájszerű belső elrendezéssel, pihenőszigetek kialakításával, a projektterek és az egyéni terek kombinálásával lazítani lehet a sűrű ültetési elrendezésen. Az egyterű irodákban térképző bútorokkal lehet úgy kialakítani a munkatereket, hogy a dolgozók csoportjai zavartalanul, egymástól elválasztva dolgozhassanak, de az egyterűségből adódó helytakarékosság is megvalósuljon. Az ilyen egyterű elrendezésnél fontos, hogy a dolgozóknak legyen lehetőségük munkaterületüket személyessé tenni. Ez növeli a komfortérzetet, a dolgozó sajátjának érzi az irodát, saját mikrovilágot tud kialakítani, ezeknek pedig pozitív hatása van hatékonyságára.

"Egy, a korszerű követelményeknek megfelelő irodaház olyan belső szolgáltatásokkal is rendelkezik, mint konferenciaterem, kávézó vagy akár többféle étterem - ezek a helyek is a csoportmunka színtereivé válhatnak, azonban ezeknél a tereknél is érdemes a hatékony helykihasználás mellett szem előtt tartani az emberközpontúság szempontjait" - tette hozzá Hajnal István.
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Feketén foglalkoztattak egy 15 éves fiút, akinek mindkét kezét összepréselte egy gép

Vádat emelt a Kecskeméti Járási Ügyészség két férfi ellen, akik munkaszerződés és munkavédelmi oktatás nélkül foglalkoztattak egy 15 éves... Teljes cikk

Munkahelyi tréfa: benzint öntött a csikkjére és felgyújtotta kollégáját

A Tatabányai Járási Ügyészség súlyos testi sértés bűntette miatt nyújtott be vádiratot azzal a férfival szemben, aki tréfából meggyújtotta... Teljes cikk

35 milliót fizet az exférj volt feleségének a házasság alatt végzett házimunkáért

A háztartásban és a gyereknevelésben végzett munkát, melyet gyakran "láthatatlan munkaként" is emlegetnek, ritkán lehet pénzbeli fizetésre váltani.... Teljes cikk