kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Megújítja a tanárképzést Pécs és Kaposvár

A Pécsi Tudományegyetem (PTE) és a Kaposvári Egyetem (KE) együttműködésében a tanárképzés megújítását célzó fejlesztések indulnak csaknem 200 millió forintos uniós támogatás révén.

A TÁMOP-projekt egyaránt érinti a felsőoktatás és a közoktatást, célja pedig, hogy az elmélet és a gyakorlat szoros kapcsolatára fokozottabban építve, korszerű módszerekkel és eszközökkel növelje a képzések színvonalát, valamint hogy hozzájáruljon az interaktív, inkluzív, tanulóközpontú pedagógiai módszerek minél szélesebb körű alkalmazásához.

A projekt első munkacsoportjának tevékenységei révén egy olyan pedagógiai szolgáltató és kutatóközpont jön létre a PTE-n, mely igényfelmérésekre alapozva összehangolja a pedagógusképző felsőoktatási, valamint a hallgatók gyakorlati felkészítését végző közoktatási intézmények munkáját, bevonva a tudományos és szakmai szervezeteket és az iskolafenntartókat is. Célja az egységes tanárképzés kialakítása egyetemi illetve regionális szinten, bekapcsolódva az országos hálózatba. Feladata továbbá az információszolgáltatás, és a kutatási eredmények terjesztése mellett a tanárképzés monitoring rendszeréhez kapcsolódó adatbázisok kialakítása, melyek a tanárképzés sokrétű vizsgálatára adnak lehetőséget.

A második, felsőoktatási munkacsoport a tanári mesterképzési szakok kompetenciaalapú fejlesztését vállalja a projektben. Stratégiai fejlesztései érintik a tantervek, tantervi modulok, információs és kommunikációs technika (IKT) fejlesztések mellett az EU nyelveinek, illetve az uniós mobilitás kérdéseit, valamint a tanári szakok minőségbiztosítását. Ezen túl jelentős mértékű tananyagfejlesztésekre, valamint úgynevezett "képzők-képzése" programok kidolgozására is sor kerül. Ez utóbbi képzéseken az egyetemi oktatók fejleszthetik IKT, EU nyelvi kompetenciáikat, illetve felsőoktatás-módszertani tudásukat.

Gazdag programot vállal a projektben a közoktatási fejlesztéseket megvalósító harmadik munkacsoport is. Többek között a megváltozott pedagógusképzési rendszerben a kísérő és követő gyakorlati képzésbe bevonható közoktatási gyakorlóhelyek, majd pedig az ottani gyakorlatvezető mentorok kiválasztását és felkészítését irányítja. Az ezekhez kapcsolódó képzési programok összeállítása mellett egy, az IKT technológiák alkalmazását segítő képzés kidolgozására és elindítására is sor kerül.
A sokszínű és sokrétű projekt 2009 decembere és 2011 novembere között a PTE és a KE karai, gyakorlóiskolái mellett számos helyi és regionális intézmény, szakmai szervezet bevonásával valósul meg.

Edupress
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Bódis László: a doktori képzés kulcsfontosságú az innovációban

Magyarország akkor képes egyre jobban teljesíteni az innováció területén, ha kiemelt figyelmet kell fordít a doktori képzésben résztvevő... Teljes cikk

Tízből hat fiatal döntött a szakképzés mellett

A legtöbben idén is a technikumokat választották az általános iskola nyolcadik osztályának elvégzését követően, tízből hat fiatal döntött a... Teljes cikk

A BMW autógyár miatt nőtt az érdeklődés a járműmérnöki képzés iránt Debrecenben

Amióta a BMW bejelentette, hogy Debrecenben építi fel legújabb autógyárát, ugrásszerűen nőtt az érdeklődés a Debreceni Egyetem (DE) műszaki... Teljes cikk