kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 9 éve

Nem kezelték jogszerűen a szülői beadványokat, továbbképzésre kell menniük a Klik alkalmazottainak

Az ombudsman szerint rendszerszintűnek látszanak a szülői beadványok jogszerű és szakszerű kezelését érintő problémák a tankerületeknél, ezért továbbképzést javasol a tankerületi vezetőknek az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala-

A közlemény szerint Székely László egy szülő panasza alapján vizsgálta meg egy Fejér megyei, bodajki általános iskola és az annak törvényes működéséért felelős móri tankerület eljárását.

Egy apa - amellett, hogy beszámolt két tanár tanulókkal szembeni durva viselkedéséről - kifogásolta a 7 órakor kezdődő, nulladik órán való részvétel kötelezettségét, és azt, hogy hiába fordult ezekben az ügyekben az iskola fenntartójához, nem kapott érdemi választ. Úgy vélte, panasza kivizsgálását az iskola és a tankerület közötti személyi összefonódások lehetetlenítették el. Az alapvető jogok biztosa megállapította: a fenntartó, a móri tankerület megsértette a közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvény szinte valamennyi garanciális rendelkezését, valamint a panaszos tisztességes eljáráshoz és jogorvoslathoz való jogát is.

A tankerület érdemben nem járt el a hatáskörébe tartozó ügyben, a panaszos kérelmét nem annak tartalma szerint bírálta el, nem tisztázta a tényállást, nem tartotta be a határidőket, nem biztosította a pártatlan eljárást, és a panaszost nem tájékoztatta a jogorvoslat lehetőségéről. Nem döntött továbbá a személyes elfogultságát bejelentő alkalmazottja kizárásáról, sőt aktív közreműködését vette igénybe az ügyben, és az igazgatóval szembeni elfogultsági kérelmet nem tette át a felettes szervéhez - sorolták.

Kitértek arra: a jogszabályi előírások értelmében az iskolai tanítás a legkorábban reggel negyed nyolckor kezdődhet. Ezzel szemben az iskola a nulladik óra kezdetét 7 órában határozta meg, oly módon, hogy a nulladik óra vége és az első óra kezdete között a tanulók számára nem biztosította az óraközi szünetet. A jelentés azt is rögzíti, hogy az iskola belső szabályzatai egymásnak ellentmondó előírásokat tartalmaznak, a házirend tartalma a vonatkozó garanciális jogszabályi rendelkezéseknek sem az óra időtartamában, sem a tanulók számára biztosítandó szünet, sem a késések elbírálása tekintetében nem felel meg.

Az alapvető jogok biztosa megállapította, hogy a fenntartó túlterjeszkedett a hatáskörén, amikor az iskola helyett a móri tankerület igazgatója hívta fel levélben a szülő figyelmét arra, hány igazolatlan órát jelent a gyermek hiányzása a nulladik óráról. Székely László álláspontja szerint mivel az iskola nem jogszabályszerűen szervezte a tanítási órákat, jogilag nem értékelhető a mulasztás a tanuló hátrányára.

Az ombudsman Hanesz Józsefnek, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) elnökének intézkedését kérte annak érdekében, hogy a szülői kérelmet a garanciális törvényi szabályok szerint vizsgálják ki, és az eljárást megfelelő határozattal zárják. Kérte azt is, hogy az elnök vizsgálja felül az iskola belső szabályzatait, illetve tárja fel az egyedi ügy kivizsgálását akadályozó esetleges személyi körülményeket.

Javasolta továbbá, hogy szervezzék meg a tankerületi igazgatók, illetve tanügyi igazgatással foglalkozó alkalmazottak továbbképzését, amelynek keretében ismertetnék a szülői kérelmek elbírálására irányadó eljárási szabályokat.

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Bódis László: a doktori képzés kulcsfontosságú az innovációban

Magyarország akkor képes egyre jobban teljesíteni az innováció területén, ha kiemelt figyelmet kell fordít a doktori képzésben résztvevő... Teljes cikk

Tízből hat fiatal döntött a szakképzés mellett

A legtöbben idén is a technikumokat választották az általános iskola nyolcadik osztályának elvégzését követően, tízből hat fiatal döntött a... Teljes cikk

A BMW autógyár miatt nőtt az érdeklődés a járműmérnöki képzés iránt Debrecenben

Amióta a BMW bejelentette, hogy Debrecenben építi fel legújabb autógyárát, ugrásszerűen nőtt az érdeklődés a Debreceni Egyetem (DE) műszaki... Teljes cikk