Országgyűlési vitanapot kezdeményez a PDSZ
A közoktatási intézmények államosításáról szóló vitanapra október 25-i határidőt javasolt a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete - tudósít az MTI.
Az erről szóló levelet elküldték Kövér László házelnöknek és az Országgyűlés összes képviselőjének - jelentette be Mendrey László, a PDSZ elnöke budapesti sajtótájékoztatóján. Hozzátette: Kövér Lászlótól azt is kérik, hogy hozzanak létre országgyűlési eseti bizottságot a kérdés megtárgyalására. A szakszervezeti vezető kiemelte, hogy az önkormányzatok döntéshozó testületei október 30-ig "olyan hosszú távon ható álláspont megfogalmazására kényszerülnek közoktatási intézményeik fenntartása ügyében, amelynek körülményeivel és következményeivel nincsenek tisztában".
Mendrey László azt mondta, nem szeretnék, ha a szakmai érveket felülírnák a frakcióvezetői, pártelnöki utasítások ebben a kérdésben, mert "minden képviselő elsősorban a választóinak felelős, őket képviseli". Beszélt arról is, hogy az önkormányzatokkal, illetve szakmai szervezetekkel is szeretnék felvenni a kapcsolatot ebben a témában. A szakszervezeti vezető annak a véleményének is hangot adott, miszerint "nem indokolt az ilyen mértékű államosítás", a jobb körülmények között lévő iskolák színvonala ugyanis nagyobb mértékben zuhanhat, mint amilyen mértékben a rosszabb helyzetben lévőké emelkedhet.
Meglátása szerint előreláthatóan 2000-2500 iskolában veszi át az állam január elsején - tanév közben - a pedagógusbérek kifizetését, amivel a költségvetést "hihetetlen módon megterhelik", és nem tudni, hogy erre megvan-e a fedezet. Mendrey László szerint a járási tankerületek munkatársai nem látnak rá megfelelően a helyi lakosság igényeire, holott ők döntik el, hogy van-e szükség iskolára egy adott településen.
A PDSZ elnöke utalt arra a sajtóinformációra is, amely szerint az IMF az államháztartási költségek lefaragásának jegyében kérte a pedagógus-életpályamodell bevezetésének elhalasztását. Közlése szerint szakszervezetük azt kéri a kormányzattól, "kerüljenek végre nyilvánosságra azok az adatok, hogy hány pedagógussal, iskolával számolnak a jövőben". Kitért arra is, hogy ha a kormányzat a szakoktatás színvonalát szeretné emelni, akkor "az évi 37-37 magyar és matematika órával nem fog menni".
Mendrey László hozzátette: abban azonban egyetértenek a kormányzattal, hogy a "végzetesen kettészakadóban lévő" közoktatást, a "jó és a rossz iskolák" közötti különbség problémáját orvosolni kell. Ezzel összefüggésben statisztikai ténynek nevezte, hogy a szociokulturális szempontból hátrányos helyzetű kistérségeket eddig nem sikerült "felemelni".
MTI/edupress.hu
Mendrey László azt mondta, nem szeretnék, ha a szakmai érveket felülírnák a frakcióvezetői, pártelnöki utasítások ebben a kérdésben, mert "minden képviselő elsősorban a választóinak felelős, őket képviseli". Beszélt arról is, hogy az önkormányzatokkal, illetve szakmai szervezetekkel is szeretnék felvenni a kapcsolatot ebben a témában. A szakszervezeti vezető annak a véleményének is hangot adott, miszerint "nem indokolt az ilyen mértékű államosítás", a jobb körülmények között lévő iskolák színvonala ugyanis nagyobb mértékben zuhanhat, mint amilyen mértékben a rosszabb helyzetben lévőké emelkedhet.
Meglátása szerint előreláthatóan 2000-2500 iskolában veszi át az állam január elsején - tanév közben - a pedagógusbérek kifizetését, amivel a költségvetést "hihetetlen módon megterhelik", és nem tudni, hogy erre megvan-e a fedezet. Mendrey László szerint a járási tankerületek munkatársai nem látnak rá megfelelően a helyi lakosság igényeire, holott ők döntik el, hogy van-e szükség iskolára egy adott településen.
A PDSZ elnöke utalt arra a sajtóinformációra is, amely szerint az IMF az államháztartási költségek lefaragásának jegyében kérte a pedagógus-életpályamodell bevezetésének elhalasztását. Közlése szerint szakszervezetük azt kéri a kormányzattól, "kerüljenek végre nyilvánosságra azok az adatok, hogy hány pedagógussal, iskolával számolnak a jövőben". Kitért arra is, hogy ha a kormányzat a szakoktatás színvonalát szeretné emelni, akkor "az évi 37-37 magyar és matematika órával nem fog menni".
Mendrey László hozzátette: abban azonban egyetértenek a kormányzattal, hogy a "végzetesen kettészakadóban lévő" közoktatást, a "jó és a rossz iskolák" közötti különbség problémáját orvosolni kell. Ezzel összefüggésben statisztikai ténynek nevezte, hogy a szociokulturális szempontból hátrányos helyzetű kistérségeket eddig nem sikerült "felemelni".
MTI/edupress.hu
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Csak a magyar fiatalok 20 százaléka érzi, hogy stabil a munkahelye
Kisebbségben vannak azok, akik úgy érzik, megbecsülik őket. Teljes cikk
KSH: 9.9 százalékkal nőtt a reálkereset egy év alatt
A nettó kereset mediánértéke 340 700 forint volt. Teljes cikk
Szakemberhiány miatt szünetel több vizsgálat az Oroszlányi Szakrendelőben
A rendelőben több osztályon is szünetelni fog az ellátás az átmeneti szakemberhiány miatt. Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Három év alatt több mint ötezer teljes munkaidőben dolgozó pedagógus tűnt el a rendszerből 3 hete
- Megállapodás született az operaházi sztrájk felfüggesztéséről 1 hónapja
- A sztrájk folytatódik: az Opera dolgozói béremelésig tüntetnek 1 hónapja
- Elmaradhat az előadás - sztrájkba lépnek az Operaház dolgozói 1 hónapja
- Jövőre 21 százalékos átlagos pedagógusbér-emeléssel számol a kormány 1 hónapja
- A pedagógusok száma Magyarországon (1990-2023) 2 hónapja
- A tanár is munkavállaló!? 2 hónapja
- Béremelést követelnek a területi közigazgatásban dolgozók 2 hónapja
- Nem veszik vissza az iskolába azokat a tanárokat, akik a státusztörvény miatt mondtak fel 2 hónapja
- Rétvári Bence szerint sok pedagógus visszatérne a pályára a béremelés hatására 2 hónapja
- Egységes bértáblát követel a Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezete a felsőoktatási intézményekben 2 hónapja