logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2024.04.16 - 1 éve
Borealis

7 vezetői rutin az eredményorientált szervezetért

Az áprilisi Borealis Inspirációkól megtudhatod, hogy mit jelent a “High Performing”, azaz eredményorientált működés. Ezen kívül szó lesz arról, hogy hogyan tudja egy vezető elősegíteni a szervezete eredményorientált működését, milyen rutinokra lehet szükség mindehhez, valamint hogyan tudja saját erőforrásait ezek szolgálatába állítani, amikor túl sok és túlságosan szerteágazó kihívásokkal, feladatokkal kell szembenéznie.

EREDMÉNYORIENTÁLT, HIGH PERFORMING SZERVEZET

Amikor egy szervezet magasan teljesít, azaz eredményorientált a működése, akkor azt elsősorban annak köszönheti, hogy a célkitűzései az elvárt eredményeit egyértelműen  meghatározta és ezek elérése lehetővé teszi számára, hogy versenyképesek legyen a piacon, és jobban tudjon alkalmazkodni a változó piaci körülményekhez. Képes objektív adatokra és eredményekre támaszkodva döntéseket hozni. A rendszeres teljesítménymérések és értékelések lehetővé teszik számára, hogy megbízható információk alapján hozzon stratégiai és operatív döntéseket. Könnyebben alkalmazkodik a változó körülményekhez és kihívásokhoz. Rugalmasan és gyorsan reagál a piaci változásokra vagy váratlan eseményekre, mivel képes gyorsan felmérni és értékelni a helyzetét, ennek köszönhetően pedig hatékonyan cselekedni. Eredményorientált kultúrája (High Performing Culture) elősegíti a folyamatos fejlődést és növekedést. Az e téren is igen fontos  rendszeres teljesítményértékelések és visszajelzések lehetővé teszik számára, hogy azonosítsa az erősségeit, valamint a fejlesztési területeket, és ennek megfelelően kiigazítja stratégiáját, illetve tevékenységeit, a siker érdekében.

Amikor egy szervezet nem működik eredményorientáltan, akkor olyan  jelentős kockázatot fut, ami alacsony teljesítményt, versenyhátrányt, valamint a munkavállalók, lemorzsolódását, szervezeti instablilitást eredményezhet. 

7 VEZETŐI RUTIN ÉS MÓDSZER

Mit tehet a vezető szervezete eredményorientált működésének elősegítése érdekében? Számos új rutin és módszertan áll rendelkezésére e téren, mi hetet mutatunk be ezek közül.:

  1. Közös célok meghatározása és kommunikációja: Határozzon meg egyértelmű és inspiráló célokat a szervezet számára, és azokat mindenkinek és rendszeresen kommunikálja. 

    Az Adobe Systems esete:
    Az Adobe Systems egyértelmű és inspiráló célokat határozott meg magának a fenntarthatóság területén. Például 2017-ben a cég célul tűzte ki, hogy teljes mértékben megújuló energiaforrásokat fog használni világszerte. Ezt a célt rendszeresen kommunikálták a vezetőség által minden szinten, beleértve az alkalmazottakat és a befektetőket is. Az inspiráló célok segítettek a munkatársaknak megérteni, hogy milyen irányba halad a vállalat, és ösztönözték őket arra, hogy aktívan részt vegyenek a célok elérésében.

  1. Mérés és teljesítménykövetés: Hozzon létre mérési rendszereket és mutatókat az előrelépés nyomon követésére. Rendszeresen értékelje a teljesítményt, és ossza meg az eredményeket a csapattal. Ez lehetővé teszi az időben történő beavatkozást és a fejlesztési területek azonosítását.

    A Google esete:
    A Google rendelkezik egy nagyon fejlett teljesítménymérő rendszerrel, amely segít a munkatársaknak megérteni a saját teljesítményüket és az elvárt eredményeket. A rendszer segítségével az alkalmazottak könnyen láthatják a saját teljesítményüket és az elvárt eredményeket, valamint nyomon követhetik a fejlődésüket. A rendszer lehetővé teszi a vezetők számára, hogy rendszeresen értékeljék a teljesítményt, és időben beavatkozzanak, ha szükséges.

Egy hasonlóan működő eszközzel mi is rendelkezünk, ez pedig a saját fejlesztésű AppRAISE teljesítménymenedzsment eszközünk, a The Journey megoldáscsomag önállóan igénybe vehető alkalmazása. Infóért látogass el a termék oldalára: https://thejourneyapps.com/

  1. Rendszeres visszajelző és fejlesztő beszélgetések: Szervezzen rendszeres egyéni és csapat visszajelzésre lehetőséget adó fórumokat, beszélgetéseket, amelyek során meg lehet vitatni a teljesítményt és az elvégzett munkát. Ez lehetőséget ad a dicséretre és az elismerésre, valamint az esetleges problémák és fejlesztési területek megbeszélésére.

    Az Amazon esete:
    Az Amazon éves teljesítményértékelési folyamata során a vezetők és a munkatársak rendszeresen részt vesznek visszajelzési beszélgetésekben. Ezek a beszélgetések nem csak a teljesítmény értékelésére szolgálnak, hanem lehetőséget adnak a dicséretre és az elismerésre is. Emellett az Amazon ösztönzi a folyamatos fejlődést és tanulást, és támogatja a munkatársakat abban, hogy fejlesszék a készségeiket és képességeiket.

A The Journey megoldáscsomag egy másik applikációja a valós idejű visszajelző, a FeedbackTime szintén bír a fent említett lehetőségekkel és előnyökkel és a szervezet minden szintjén hasznos szolgálatot tehet. Nézd meg, hogy működik! FeedbackTime

  1. Proaktív problémamegoldás: Bátorítsa a csapatot arra, hogy ne csak reagáljanak a problémákra, hanem aktívan keressék és oldják meg azokat. Segítse őket ehhez megfelelő eszközökkel és erőforrásokkal.
  2. Ösztönzés és motiváció: Kínáljon motivációs ösztönzőket és elismeréseket az eredmények eléréséért. Ezek lehetnek pénzügyi jutalmak, dicséretek, vagy akár fejlődési, vagy előrelépési  lehetőségek.
  3. Folyamatos tanulás és fejlesztés: Támogassa a csapatot szakmai ismereteik és készségeik fejlesztésében és bővítésében.  Szervezzen tréningeket, workshopokat vagy mentorprogramokat.
  4. Példamutatás: Legyen példaértékű vezető a szervezetben az eredményorientált és magas teljesítményű munkakultúra terén. Magatartása és cselekedetei inspiráló hatással lesznek a csapatra.

Te milyen egyéb módszert ismersz még a fentieken kívül? Vedd számba ezeket, hiszen jó, ha tisztában vagy a lehetőségeiddel, ha tartósan növelni szeretnéd a teljesítményt. 

Ez is érdekelhet:

  • Céloktól az eredményekig: Az OKR-ok fontossága a stratégiai végrehajtásban
  • Balanced Scorecard Model (BSC)
  • 3 teljesítmény mérési lehetőség a szervezeti fejlődésért – Borealis Inspirációk
Címkék:
Borealis

Stratégiai tervezés és végrehajtás úton tartással, szakmai támogatással. Arra inspiráljuk a vállalkozásokat, hogy kihozzák magukból a legjobbat és partnerek lehessünk a hosszú távon is eredményes változások megvalósításában. Cégfejlesztő, szervezetfejlesztő, üzleti stratégiai tanácsadó vállalkozás vagyunk. Munkatársaink több évtizedes vezetői, üzleti, változáskezelési és szervezetfejlesztési tapasztalatával, emberközpontú gondolkodásmódjával illetve újszerű, digitális HR Tech megoldásainkkal járulunk hozzá a Te céged fejlődéséhez is. Fókuszterületeink: >> New Ways of Working megoldáscsomagok : Jövőbiztos szervezet, Változási képesség, Teljesítménymenedzsment, Vezetői képességek, Energizálás és Reziliencia >> Transzformáció menedzsment >> Jövőalkotó program >> Mérnöki és projekt szolgáltatások - Borealis Engineering Solutions >> Digitális megoldások, HR tech: The Journey megoldáscsomag >> Képzés és fejlesztés - programok kicsiben és nagyban >> ACT4YOU - a tudásmegosztó platform A Borealis Group tagja

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Borealis

Célunk, hogy megosszunk Inspiratív, szakmai tartlamakat, tanácsadói munkánk tapasztalataiból nyert legjobb gyakorlatokat, eseményeink összefoglalóit, szakmai cikkeket munkatársaink tollából. Kimelt témáink: Elkötelezettség és bizalom, HR tech megoldások, visszajelzési kultúra, generációk együttműködése, tudásbarát munkahely, tudástranszfer, kiválóság, generációk együttműködése, női vezetők, stb.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság tanulás profitárgyaló siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu