7 vezetői rutin az eredményorientált szervezetért
Az áprilisi Borealis Inspirációkól megtudhatod, hogy mit jelent a “High Performing”, azaz eredményorientált működés. Ezen kívül szó lesz arról, hogy hogyan tudja egy vezető elősegíteni a szervezete eredményorientált működését, milyen rutinokra lehet szükség mindehhez, valamint hogyan tudja saját erőforrásait ezek szolgálatába állítani, amikor túl sok és túlságosan szerteágazó kihívásokkal, feladatokkal kell szembenéznie.
EREDMÉNYORIENTÁLT, HIGH PERFORMING SZERVEZET
Amikor egy szervezet magasan teljesít, azaz eredményorientált a működése, akkor azt elsősorban annak köszönheti, hogy a célkitűzései az elvárt eredményeit egyértelműen meghatározta és ezek elérése lehetővé teszi számára, hogy versenyképesek legyen a piacon, és jobban tudjon alkalmazkodni a változó piaci körülményekhez. Képes objektív adatokra és eredményekre támaszkodva döntéseket hozni. A rendszeres teljesítménymérések és értékelések lehetővé teszik számára, hogy megbízható információk alapján hozzon stratégiai és operatív döntéseket. Könnyebben alkalmazkodik a változó körülményekhez és kihívásokhoz. Rugalmasan és gyorsan reagál a piaci változásokra vagy váratlan eseményekre, mivel képes gyorsan felmérni és értékelni a helyzetét, ennek köszönhetően pedig hatékonyan cselekedni. Eredményorientált kultúrája (High Performing Culture) elősegíti a folyamatos fejlődést és növekedést. Az e téren is igen fontos rendszeres teljesítményértékelések és visszajelzések lehetővé teszik számára, hogy azonosítsa az erősségeit, valamint a fejlesztési területeket, és ennek megfelelően kiigazítja stratégiáját, illetve tevékenységeit, a siker érdekében.
Amikor egy szervezet nem működik eredményorientáltan, akkor olyan jelentős kockázatot fut, ami alacsony teljesítményt, versenyhátrányt, valamint a munkavállalók, lemorzsolódását, szervezeti instablilitást eredményezhet.
7 VEZETŐI RUTIN ÉS MÓDSZER
Mit tehet a vezető szervezete eredményorientált működésének elősegítése érdekében? Számos új rutin és módszertan áll rendelkezésére e téren, mi hetet mutatunk be ezek közül.:
- Közös célok meghatározása és kommunikációja: Határozzon meg egyértelmű és inspiráló célokat a szervezet számára, és azokat mindenkinek és rendszeresen kommunikálja.
Az Adobe Systems esete:
Az Adobe Systems egyértelmű és inspiráló célokat határozott meg magának a fenntarthatóság területén. Például 2017-ben a cég célul tűzte ki, hogy teljes mértékben megújuló energiaforrásokat fog használni világszerte. Ezt a célt rendszeresen kommunikálták a vezetőség által minden szinten, beleértve az alkalmazottakat és a befektetőket is. Az inspiráló célok segítettek a munkatársaknak megérteni, hogy milyen irányba halad a vállalat, és ösztönözték őket arra, hogy aktívan részt vegyenek a célok elérésében.
- Mérés és teljesítménykövetés: Hozzon létre mérési rendszereket és mutatókat az előrelépés nyomon követésére. Rendszeresen értékelje a teljesítményt, és ossza meg az eredményeket a csapattal. Ez lehetővé teszi az időben történő beavatkozást és a fejlesztési területek azonosítását.
A Google esete:
A Google rendelkezik egy nagyon fejlett teljesítménymérő rendszerrel, amely segít a munkatársaknak megérteni a saját teljesítményüket és az elvárt eredményeket. A rendszer segítségével az alkalmazottak könnyen láthatják a saját teljesítményüket és az elvárt eredményeket, valamint nyomon követhetik a fejlődésüket. A rendszer lehetővé teszi a vezetők számára, hogy rendszeresen értékeljék a teljesítményt, és időben beavatkozzanak, ha szükséges.
Egy hasonlóan működő eszközzel mi is rendelkezünk, ez pedig a saját fejlesztésű AppRAISE teljesítménymenedzsment eszközünk, a The Journey megoldáscsomag önállóan igénybe vehető alkalmazása. Infóért látogass el a termék oldalára: https://thejourneyapps.com/
- Rendszeres visszajelző és fejlesztő beszélgetések: Szervezzen rendszeres egyéni és csapat visszajelzésre lehetőséget adó fórumokat, beszélgetéseket, amelyek során meg lehet vitatni a teljesítményt és az elvégzett munkát. Ez lehetőséget ad a dicséretre és az elismerésre, valamint az esetleges problémák és fejlesztési területek megbeszélésére.
Az Amazon esete:
Az Amazon éves teljesítményértékelési folyamata során a vezetők és a munkatársak rendszeresen részt vesznek visszajelzési beszélgetésekben. Ezek a beszélgetések nem csak a teljesítmény értékelésére szolgálnak, hanem lehetőséget adnak a dicséretre és az elismerésre is. Emellett az Amazon ösztönzi a folyamatos fejlődést és tanulást, és támogatja a munkatársakat abban, hogy fejlesszék a készségeiket és képességeiket.
A The Journey megoldáscsomag egy másik applikációja a valós idejű visszajelző, a FeedbackTime szintén bír a fent említett lehetőségekkel és előnyökkel és a szervezet minden szintjén hasznos szolgálatot tehet. Nézd meg, hogy működik! FeedbackTime
- Proaktív problémamegoldás: Bátorítsa a csapatot arra, hogy ne csak reagáljanak a problémákra, hanem aktívan keressék és oldják meg azokat. Segítse őket ehhez megfelelő eszközökkel és erőforrásokkal.
- Ösztönzés és motiváció: Kínáljon motivációs ösztönzőket és elismeréseket az eredmények eléréséért. Ezek lehetnek pénzügyi jutalmak, dicséretek, vagy akár fejlődési, vagy előrelépési lehetőségek.
- Folyamatos tanulás és fejlesztés: Támogassa a csapatot szakmai ismereteik és készségeik fejlesztésében és bővítésében. Szervezzen tréningeket, workshopokat vagy mentorprogramokat.
- Példamutatás: Legyen példaértékű vezető a szervezetben az eredményorientált és magas teljesítményű munkakultúra terén. Magatartása és cselekedetei inspiráló hatással lesznek a csapatra.
Te milyen egyéb módszert ismersz még a fentieken kívül? Vedd számba ezeket, hiszen jó, ha tisztában vagy a lehetőségeiddel, ha tartósan növelni szeretnéd a teljesítményt.
Ez is érdekelhet: