kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

A számlanyomtatási költségek egy része megtakarítható a kiszervezéssel

A költségmegtakarítás jelen gazdasági helyzetben már alapvetőnek tűnik a közüzemi társaságok részéről is. Azonban még most is vannak olyan tevékenységi körök, amelyekről nehezen mondanak le ezek a cégek még akkor is, ha azok nem tartoznak a fő tevékenységek közé. Ilyen például a számlák saját előállítása. Pedig ennek a tevékenységnek kiszervezésével akár 50 százalék feletti megtakarítást is elérhetnek a közüzemi szolgáltatók - írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény.

images

images

Az eddigi tapasztalatok szerint akár 50 százalék körüli megtakarítás is elérhető a kiadásokban, ha a nem alapvető tevékenységhez köthető szolgáltatásokat, mint például a számlanyomtatást külső partnerekre bízzuk, azaz kiszervezzük. A költségmegtakarítás mellett további előny, hogy egy számlanyomtatásra szakosodott társaság olyan gyártásbiztonsággal, kapacitással rendelkezik, amivel nem veheti fel a versenyt egy alapvetően másféle főtevékenységre szakosodott közüzemi társaság.

"A jelenlegi gazdasági helyzetben, mikor a közüzemi cégek életében minden fillér számít, alapvetően felmerül a kérdés, hogy például egy áram-, gáz-, vagy vízszolgáltató társaság miért is tartson fenn, mérettől függően 50-150 millió forint értékben nyomdaipari eszközparkot, és tartalékberendezéseket az esetleges meghibásodások esetére, ha vannak ilyen tevékenységre fókuszáló cégek" - teszi fel a kérdést Jelinek Gábor, a Díjbeszedő Nyomda vezérigazgatója. "Ettől közvetlenül ugyan nem lesz olcsóbb majd az áram, a gáz vagy a víz ára. Viszont ezt a pénzt fejlesztésekre lehet fordítani."

Bár árcsökkenés emiatt nem várható, közvetve a lakosság így is jól jár, hiszen ha a társaság a megtakarításokat vissza tudja forgatni például a rendszer-, vagy a szolgáltatásbiztonság fejlesztésére, úgy kevesebb lehet a panasz, és így kevesebb lehet a nem tervezett kiadásokkal járó probléma is a cégek számára. A hatékonyság növelése és a költségmegtakarítás voltak a legfőbb szempontok a regionális gázszolgáltató Tigáz Zrt. esetében is, mikor amellett döntöttek, hogy kiszervezik a nyomtatási, borítékolási tevékenységeket.

"A vállalati működés racionalizálása - a jelenlegi gazdasági környezetben, amikor a gazdasági válság, a szabályozott piac nehézségei komoly kihívást jelentenek - elemi szükséglete társaságunknak. A racionalizálási folyamatok , így a nyomtatás, borítékolás kiszervezése --– eredményeképpen elérhető költségcsökkentés a fenntartható működést célozza. Jelen gazdasági helyzetben komoly előnyt ígér társaságunk számára, hogy egy, az alaptevékenységünktől eltérő feladatot egy professzionális külső szolgáltató lát majd el. Így ezzel a megállapodással egyaránt célunk a hatékonyságnövelése és a költségmegtakarítás elérése is" - mondta Holyevácz Csaba, a Tigáz Zrt. ügyfélkapcsolatok igazgatója.

A kiszervezéssel elérhető kiadáscsökkentés természetesen függ a közüzem méretétől, de az sem mindegy hogy mekkora, és milyen hatékonysággal dolgozó eszközparkot működtetett korábban a társaság. "Általában kevéssé valószínű, hogy ezeken a gépeken három műszakban dolgoztak volna, így ezek kapacitáskihasználtsága messze elmarad egy ezt a tevékenységet fő profilként végző társaság gyártósoraitól" - tette hozzá Jelinek Gábor.

Mindemellett a kisebb méretű, elsősorban vidéki közüzemi cégek szolgáltatói területein még ma is a hagyományos, nyomtatott számla az alap, az elektronikus befizetések nem túlságosan elterjedtek. Ebből fakadóan az elkövetkezendő időszakban továbbra is a nyomtatott számlák egyeduralma várható, amely együtt jár a fizikai munkavégzéssel. A kiszervezéseket ugyanakkor gyakran hátráltatják a lokálpatrióta nézetek, amelyek ugyan humánusak, hiszen a munkahelyek megtartása a fő céljuk, viszont sok esetben nincs mögöttünk racionális, gazdasági érvrendszer. Így hiába a megtartott munkahely, ha a felesleges kiadások elviszik a társaság hasznát.
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk