kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Social toborzás, kreativitással a kiégés ellen és posztcovid irodák a HRTV-n

A HRTV hetente megjelenő műsoraiban HR- és rokonszakmák képviselői rendre a legfontosabb témákat, dilemmákat boncolgatják. A videós HR szakportál Best of válogatásában megtalálható műsorok is a legégetőbb kihívásokra keresik a jó megoldásokat: a toborzásra, a kiégésre és a hibrid munkavégzés új színtereinek feltérképezésére.

hrtv pr-

Milyen új eszközei lehetnek a toborzásnak? Ebben az ingergazdag világban hogyan lehet megóvni a dolgozókat a tömeges kiégéstől? Mit lehet kezdeni az új, hibrid munkavégzés korában az irodákkal? Mutatjuk.

Közösségi média alapú toborzás: a siker kulcsa a jó arányú, pontos kommunikáció 

A munkáltatói márkaépítés komplex feladat, annak fajsúlyos eleme a toborzást támogató kommunikáció. Szörcsök Szilvia, a Brandfizz specialistája szerint a közösségi média alapú toborzás kulcsa a célcsoport ismerete: tudnia kell, hol találhatók meg az ön cégének leendő tehetségei. Ezeken a csatornákon a kommunikáció során meg kell találnia az egyensúlyt, amiben részint szórakoztat, értéket ad, részint viszonzásul kér valamit a leendő jelöltjeitől. „A mi szabályunk a 80-20%-os arány. 80%-ban szórakoztatunk, 20%-ban kérünk valamit, például hogy jelentkezzenek egy állásra” – osztja meg Szörcsök Szilvia a szakértői fortélyt a HRTV adásában

Mindig, mindent lehet jobban csinálni, csak egy kis kreativitás kell hozzá! 

A munkahelyi kiégés nem kor függvénye: a dolgozók munkavégzésének intenzitásától függ. Ha valaki nagy lendülettel veti bele magát a munkába, folyamatosan megfeszül, hogy jól teljesítsen, nem láthat ki a rutinból. Nem lesz ideje, energiája megállni egy pillanatra gondolkodni, kreatívan ránézni a problémákra, áttekinteni és kiértékelni az elvégzett munkát, hogy az jó-e úgy, ahogyan zajlik. 

Galántai Orsolya, a Spark Institute előadójának és az IDEAaide társalapítójának szívügye, hogy több kreativitást, nyitottságot és színt hozzon a vállatok sokszor betokosodott hétköznapjaiba. Meggyőződése, hogy a munkában a kreatív problémamegoldó énünk használata elejét veheti a kiégésnek, új lendületet hozhat. „Ezt a fajta munkahelyi kreativitást találékonyságnak nevezhetjük. Ennek feltétele az erős képzelőerő és a képesség, hogy tudjunk váltani a fókuszált figyelem és a perspektivikus áttekintés között. A munkahelyen alkalmazandó kreativitás és a művészinek tartott kreativitás közti fő különbség, hogy a munkahelyi nem lehet önmagáért való. A munkahelyi kreativitásnak feladata van: újszerű megoldást kell találnia egy problémára.A kreatív kollégák toborzásához is ad tanácsot a szakértő a HRTV műsorában

Az Év Irodája Verseny zsűrije az irodatrendeket vette számba

Tökéletes iroda nincs. Funkcionális, kényelmes, jó közérzetű viszont bőven akad. A verseny szerepe az, hogy megoldásokat és irányokat mutasson be, őszinte, cégkultúrát tükröző helyiségeket. A zsűritagok, Cs. Kovács Nikolett zsűrielnök mellett a mérnök Nun Lipót és a HR Fest rendezvények alapítója, Tóth Gergely egy kerekasztal beszélgetés keretében osztották meg a véleményüket a felesleges designról, hiányzó irodai funkciókról, az igaztalan pályázati anyagokról és a legfőbb trendekről

Cs. Kovács Nikolett úgy gondolja, hogy az irodák alapfunkcióiban van egy eltolódás: „Sokkal kevesebb munkaállomásra van szükség, viszont sokkal több kollaborációs térre.” Az a kérdés, hogy ezt az igényt mivel és hogyan elégítik ki a legmodernebb irodák. 

Ne maradjon le a HRTV műsorairól! Az adásokat a HR Portál Videó rovatában is megtekintheti.

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új, innovatív kezdeményezés Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler

A Schaeffler-csoport egyik legnagyobb vállalata, a Schaeffler Savaria Kft. új, innovatív projektbe kezdett. Duális egyetemi mentor programot indított a... Teljes cikk

Próbavásárlás: innovatív megoldás, amire sokan nem gondolnak, pedig lépéselőnyhöz juttathat

Próbavásárlással ma már nemcsak a kereskedelmi szolgáltatásokat lehet vizsgálni, hanem sok más szektort, így a HR területén is innovatív... Teljes cikk