kapubanner for mobile

2005. július 7. - 2005. július 8.
Stresszkezelés és konfliktusfeloldás

Rubin Hotel Business Center, 1118 Budapest, Dayka Gábor u. 3.

A konfliktusok, a vélt vagy valós érdekellentétek sokszor természetes részét képezik munkahelyi működésünknek. Vezetők manapság gyakran érzik, hogy túlságosan is gyakran kerülnek konfliktushelyzetbe, és ennek negatív hatásait stressz formájában élik át. A konfliktushelyzetek átgondolt és tudatos kézben tartásával, továbbá a stresszhatások céltudatos kivédésével, csillapításával Ön javíthatja közérzetét, ezáltal növelheti munkateljesítményét.

KIKNEK AJÁNLJUK?

Csapatok vezetőinek és a csapatok működéséért felelősséget vállaló szakembereknek, akik gyakran válnak részesévé konfliktushelyzeteknek, és akik a konfliktushelyzeteket nem stresszforrásként, hanem tevékenység- és kapcsolatfejlesztő nyereségforrásként szeretnék felhasználni.

A CÉL

A résztvevők

  • ismerjék fel és tudatosítsák a konfliktusok keletkezésének, létrejöttének mechanizmusait,
  • képesek legyenek céltudatosan viselkedni konfliktushelyzetben,
  • tudják a konfliktushelyzeteket nyereségforrásként kezelni,
  • ismerjék fel a stesszállapotok kezdeti jellemzőit,
  • tudatosítsák a számukra stresszhatással járó helyzeteket,
  • gyarapítsák a stressz leküzdésére alkalmas személyes eszköztárukat.

    A PROGRAM

    1. A konfliktusok keletkezése

  • a konfliktus keletkezésének módjai
  • a konfliktushelyzetek és a konfliktusveszélyt jelentő helyzetek felismerése
  • a megelőzés, a korai elkerülés lehetőségei
  • az "alvó vulkán"-effektus és a "vészjelzések"

    2. A konfliktusok természete, fajtái

  • az agresszió szerepe a konfliktusban
  • a konfliktusok dinamikája
  • a konfliktushelyzetek jellegzetes típusainak azonosítása

    3. A konfliktusok feloldásának eszközei

  • a konszenzuskeresés szükségessége, lehetősége és eszközei
  • a konfliktusok kezelésére kialakított eljárások
  • felkészülés a konfliktusveszéllyel járó helyzetekre
  • a konfliktuskezelés ötféle lehetséges módozata

    4. A konfliktus mint nyereségforrás

  • a konfliktusokban rejlő potenciális előnyök
  • a konfliktus energiáinak irányítása
  • a konfliktusok a kapcsolat elmélyítésének szolgálatában
  • a konfliktusok a fejlődés szolgálatában

    5. A stressz megértése és felismerése

  • a stresszállapot jellegzetességei és korai felismerése
  • a stressz rövidtávú hatásai: napi munkavégzés és közérzet
  • a stressz tartós hatásai: személyiség és egészség
  • a stressz kiváltó tényezői
  • a stressz leküzdése
  • az önismeret és stressz kapcsolata

    6. A saját érzelmek, indulatok tudatosítása és kezelése

  • a szubjektív érzelmek és az objektív tények elkülönítésének eszközei
  • asszertivitás a konfliktusok kezelésében
  • az indulatok mint stresszforrások
  • a lehetőségek és a személyiség összhangja

    AMIÉRT ÉRDEMES RÉSZT VENNIE A TRÉNINGEN

    Ön fejleszti konfliktuskezelési repertoárját.
    Tudatosítja azt, hogy
  • a konfliktusok egy része elkerülhető,
  • a konfliktusokat bizonyos helyzetekben fel kell tudnia vállalni,
  • a konfliktushelyzetekre reagálni kell,
  • a konfliktushelyzetet irányításunk alatt lehet és kell tartani,
    a konfliktusok a fejlődés potenciális forrásai.
    Felismeri a stressz jeleit, és készségeket sajátíthat el, amelyekkel csökkenteni tudja a stressz káros hatásait.
    Ön szituációkban gyakorolhatja be a konfliktuskezelés eredményes fogásait, és visszajelzést kap egyéni fejlődéséről.


    További információ: www.cegos.hu