Rubin Hotel Business Center, 1118 Budapest, Dayka Gábor u. 3.
A konfliktusok, a vélt vagy valós érdekellentétek sokszor természetes részét képezik munkahelyi működésünknek. Vezetők manapság gyakran érzik, hogy túlságosan is gyakran kerülnek konfliktushelyzetbe, és ennek negatív hatásait stressz formájában élik át. A konfliktushelyzetek átgondolt és tudatos kézben tartásával, továbbá a stresszhatások céltudatos kivédésével, csillapításával Ön javíthatja közérzetét, ezáltal növelheti munkateljesítményét.
KIKNEK AJÁNLJUK?
Csapatok vezetőinek és a csapatok működéséért felelősséget vállaló szakembereknek, akik gyakran válnak részesévé konfliktushelyzeteknek, és akik a konfliktushelyzeteket nem stresszforrásként, hanem tevékenység- és kapcsolatfejlesztő nyereségforrásként szeretnék felhasználni.
A CÉL
A résztvevők
ismerjék fel és tudatosítsák a konfliktusok keletkezésének, létrejöttének mechanizmusait,
képesek legyenek céltudatosan viselkedni konfliktushelyzetben,
tudják a konfliktushelyzeteket nyereségforrásként kezelni,
ismerjék fel a stesszállapotok kezdeti jellemzőit,
tudatosítsák a számukra stresszhatással járó helyzeteket,
gyarapítsák a stressz leküzdésére alkalmas személyes eszköztárukat.
A PROGRAM
1. A konfliktusok keletkezése
a konfliktus keletkezésének módjai
a konfliktushelyzetek és a konfliktusveszélyt jelentő helyzetek felismerése
a megelőzés, a korai elkerülés lehetőségei
az "alvó vulkán"-effektus és a "vészjelzések"
2. A konfliktusok természete, fajtái
az agresszió szerepe a konfliktusban
a konfliktusok dinamikája
a konfliktushelyzetek jellegzetes típusainak azonosítása
3. A konfliktusok feloldásának eszközei
a konszenzuskeresés szükségessége, lehetősége és eszközei
a konfliktusok kezelésére kialakított eljárások
felkészülés a konfliktusveszéllyel járó helyzetekre
a konfliktuskezelés ötféle lehetséges módozata
4. A konfliktus mint nyereségforrás
a konfliktusokban rejlő potenciális előnyök
a konfliktus energiáinak irányítása
a konfliktusok a kapcsolat elmélyítésének szolgálatában
a konfliktusok a fejlődés szolgálatában
5. A stressz megértése és felismerése
a stresszállapot jellegzetességei és korai felismerése
a stressz rövidtávú hatásai: napi munkavégzés és közérzet
a stressz tartós hatásai: személyiség és egészség
a stressz kiváltó tényezői
a stressz leküzdése
az önismeret és stressz kapcsolata
6. A saját érzelmek, indulatok tudatosítása és kezelése
a szubjektív érzelmek és az objektív tények elkülönítésének eszközei
asszertivitás a konfliktusok kezelésében
az indulatok mint stresszforrások
a lehetőségek és a személyiség összhangja
AMIÉRT ÉRDEMES RÉSZT VENNIE A TRÉNINGEN
Ön fejleszti konfliktuskezelési repertoárját.
Tudatosítja azt, hogy
a konfliktusok egy része elkerülhető,
a konfliktusokat bizonyos helyzetekben fel kell tudnia vállalni,
a konfliktushelyzetekre reagálni kell,
a konfliktushelyzetet irányításunk alatt lehet és kell tartani,
a konfliktusok a fejlődés potenciális forrásai.
Felismeri a stressz jeleit, és készségeket sajátíthat el, amelyekkel csökkenteni tudja a stressz káros hatásait.
Ön szituációkban gyakorolhatja be a konfliktuskezelés eredményes fogásait, és visszajelzést kap egyéni fejlődéséről.
További információ: www.cegos.hu