2005. május 9. - 2005. május 10.
Vezetői alapismeretek
A képzés célja: a tréning segít az egyéni vezetői szemlélet kialakításában, formálásában. A résztvevők megismerkednek különféle vezetői felfogásokkal, tisztázzák a vezetéshez és a beosztottakhoz fűződő magatartásukat. Megismerkednek a vezetés funkcióival és vezetői tevékenységekkel, valamint gyakorolják a vezetés során legfontosabb készségek alkalmazását különféle vezetői helyzetekben.
Tartalom:
"Szerződéseink" a vezetésben, a vezetés tartalma és szemlélete: a vezetés funkciói, vezetői tevékenységek; szervezet és vezetés, szervezet és vezető; vezetési stílusok; vezetői felfogások; az önismeret szerepe a vezetésben
Az empátia haszna a vezetésben: az empátia fogalma, szintjei, fejleszthetősége és fejlesztése
Vezetői időszervezés - hogyan teremtsünk időt vezetői feladatainkhoz: célkitűzési elvek a gyakorlatban; prioritások állításának módszerei; a tervkészítés fontossága és gyakorlata; a delegálás mint időszervező és fejlesztő eszköz, a delegálási terv
A vezetői kommunikáció: az információ áramlása a szervezetben; a kapcsolat- és feladatorientált vezetői kommunikáció hatásai; a vezetői kommunikáció fontos eleme: az aktív hallgatás; speciális vezetői kommunikációs helyzetek
Konfliktuskezelés: a konfliktus fogalma, típusai, kezelése, megoldási lehetőségek; konfliktushelyzetek kezelése a gyakorlatban: amikor a bőrünkön érezzük
www.wifi.hu