kapubanner for mobile

2006. február 27.
A teljesítmény-értékelés és a javadalmazási rendszer reális és ösztönző összekapcsolása

Helyszín: Hotel Novotel palace

8:30 Regisztráció, kísérő anyagok kiosztása

8:50 Elnöki köszöntő

9:00 Hol tart a HR szakma? Teljesítményértékelés és a javadalmazási rendszerek 2006-ban Magyarországon

Milyen szinten áll a teljesítményértékelés a magyar vállalatok HR gyakorlatában?

  • Teljesítményértékelési rendszer kialakításának dilemmái
  • Teljesítményértékelés - karriermenedzsment kapcsolata
  • Teljesítményértékelés - anyagi elismerés kapcsolata

    9:40 A foglalkoztatási költségek és a gazdasági versenyképesség

  • A makrogazdasági folyamatok hatása a vállalati bérpolitikára
  • A GDP és a keresetek növekedésének diszharmóniája
  • A foglakoztatási költségek belső tartalma: a teljesítmények és a bérek összhangja
  • A bérfelzárkózás és a bérfelzárkóztatás összefüggései, azok gazdasági realitása

    Előadó: Potykiewicz Tamás, humán erőforrás gazdálkodási igazgató, Magyar Posta Rt.

    10:10 Kávészünet

    10:40 A teljesítmény, teljesítményértékelés és az ösztönzés kapcsolata

  • A teljesítményértékelés dimenziói, módszertana és gyakorlata
  • A nem hagyományos területek, munkakörök mérése a minőségi és a mennyiségi mutatók segítségével
  • A teljesítményértékelés, összekapcsolása a motivációs rendszerrel
  • Hogyan kapcsolható össze a kompenzáció az ösztönzéssel?
  • Kompenzációs takaró melyik eleme meddig nyújtózkodhat?

    Előadó: Dr. Páldi Tamás, HR menedzser, Lilly Hungária Kft.

    11.40 A kiemelkedő teljesítmény elismerése

  • Mi jelent extra teljesítmény egy vállalat szempontjából?
  • Honnan tudnak a kiváló teljesítmény nyújtókról a vállalat vezetésében?
  • Hogyan lehet mérni, nyilvántartani a "kiválóságot"?
  • Az extra teljesítmény elismerése! Mi adható? Mi mennyibe kerül és mit hoz?
  • Elég-e a XXI. század vállalatainál a "dicséret-büntetés" klasszikus alapelv, avagy még mindig a "pénz, vagy nem pénz" örökzöld dilemma!
  • Láttatni a kimagasló teljesítményt az egész vállalat előtt! Hol és hogyan?

    Előadó: Vér László, személyzeti és személyzetfejlesztési főosztályvezető, Allianz Hungária Biztosító Rt.

    12.30 Ebéd

    13:30 A versenyképes bér, avagy hogyan lőjük be a juttatásokat mértékét, összetételét?

  • Mit jelent a piaci-, versenyképes bér fogalma a gyakorlatban?
  • Milyen megelőző kutatás szükséges hozzá, hogy eltalálja az ösztönző és elismerő bérszintet? Kitől szerezhet információt?
  • Benchmarking vs. konkurencia harc a bérek mezején
  • Informális szakmai kapcsolatok révén a hasonló cégektől
  • Alapfizetéssel vagy bónusszal motiváljon?
  • Területi eltérések a kompenzációban: Budapest és vidék

    Előadó: Vig Attila, compensation & benefits manager GE Consumer & Industrial EMEA

    14:30 AC/DC, mint a teljesítményértékelést támogató módszerek egyike
    Assesment Center/Development Center

  • Miről beszélünk? Mit jelent az AC/DC?
  • Mit mérünk és hogyan? (rövid ismertetés a módszerről)
  • Mire használhatjuk az ACt és mire a DCt?
  • DC után fejlesztés egyéni és cégszinten
  • A tanuló szervezet egyik indítógombja a DC
  • A kompetencia-alapú teljesítményértékelési rendszerről
  • Kompetencia-mérés, fejlesztés, utánmérés
  • Egyéb használati módok, cégünk tapasztalatai
  • Előadók: P. Sütöri Judit és Sütöri Ágnes, a Beehive Szervezetfejlesztő és Vezetőképző Társaság tanácsadói

    15:10 Kávészünet


    15:30 Munkakörelemzés Bérbesorolás

  • Mennyire részletes munkakörelemzés és bérbesorolás indokolt a gyakorlatban?
  • A bérbesorolási kategóriák karbantartásának hogyanja és mindennapi feladatai
  • Kompetencia alapú munkakörelemzések
  • Bérbesorolással összekapacsolt munkaköri elemzések Melyek a kulcstényezői a folyamatokra is vonatkozómunkakörelemzésnek?

    16:00 Vevő Központú Teljesítmény Menedzsment Rendszer- Más, mint a többi!

    Általános probléma a szokásos teljesítmény menedzsment rendszerekkel kapcsolatban:

    CSŐLÁTÁS: A dolgozók és vezetőik kizárólag saját osztályuk és funkciójuk céljainak elérésén munkálkodnak, nem pedig az összvállalti, átfogó üzleti célok elérésén
    SILÓK: A vállalt különböző silóiban meghúzódó dolgozók még akár egyazon vevőnek nyújtott szolgáltatásaik vonatkozásában sem koordinálják egymással tevékenységüket. Hogyan lehet ezen változatni? Csak jelentős kultúraváltással!
    Pusztán azzal, ha legördítjuk a célokat, nem érhetjük el, hogy a kulcsfontosságú business driverekre figyeljenek a dolgozók
    A szervezetnek arra kell törekedni, hogy a vevő hangját is megjelenítse, amikor a teljesítmény célokat definiálják Hogyan csináljuk mi? Egy szemléletében más megközelítésű, vevő központú teljesítmény menedzsment rendszer meghonosításával.


    További információ: http://www.iir-hungary.hu/rendezvenynaptar?id=157