Helyszín: Hotel Novotel palace
8:30 Regisztráció, kísérő anyagok kiosztása
8:50 Elnöki köszöntő
9:00 Hol tart a HR szakma? Teljesítményértékelés és a javadalmazási rendszerek 2006-ban Magyarországon
Milyen szinten áll a teljesítményértékelés a magyar vállalatok HR gyakorlatában?
Teljesítményértékelési rendszer kialakításának dilemmái
Teljesítményértékelés - karriermenedzsment kapcsolata
Teljesítményértékelés - anyagi elismerés kapcsolata
9:40 A foglalkoztatási költségek és a gazdasági versenyképesség
A makrogazdasági folyamatok hatása a vállalati bérpolitikára
A GDP és a keresetek növekedésének diszharmóniája
A foglakoztatási költségek belső tartalma: a teljesítmények és a bérek összhangja
A bérfelzárkózás és a bérfelzárkóztatás összefüggései, azok gazdasági realitása
Előadó: Potykiewicz Tamás, humán erőforrás gazdálkodási igazgató, Magyar Posta Rt.
10:10 Kávészünet
10:40 A teljesítmény, teljesítményértékelés és az ösztönzés kapcsolata
A teljesítményértékelés dimenziói, módszertana és gyakorlata
A nem hagyományos területek, munkakörök mérése a minőségi és a mennyiségi mutatók segítségével
A teljesítményértékelés, összekapcsolása a motivációs rendszerrel
Hogyan kapcsolható össze a kompenzáció az ösztönzéssel?
Kompenzációs takaró melyik eleme meddig nyújtózkodhat?
Előadó: Dr. Páldi Tamás, HR menedzser, Lilly Hungária Kft.
11.40 A kiemelkedő teljesítmény elismerése
Mi jelent extra teljesítmény egy vállalat szempontjából?
Honnan tudnak a kiváló teljesítmény nyújtókról a vállalat vezetésében?
Hogyan lehet mérni, nyilvántartani a "kiválóságot"?
Az extra teljesítmény elismerése! Mi adható? Mi mennyibe kerül és mit hoz?
Elég-e a XXI. század vállalatainál a "dicséret-büntetés" klasszikus alapelv, avagy még mindig a "pénz, vagy nem pénz" örökzöld dilemma!
Láttatni a kimagasló teljesítményt az egész vállalat előtt! Hol és hogyan?
Előadó: Vér László, személyzeti és személyzetfejlesztési főosztályvezető, Allianz Hungária Biztosító Rt.
12.30 Ebéd
13:30 A versenyképes bér, avagy hogyan lőjük be a juttatásokat mértékét, összetételét?
Mit jelent a piaci-, versenyképes bér fogalma a gyakorlatban?
Milyen megelőző kutatás szükséges hozzá, hogy eltalálja az ösztönző és elismerő bérszintet? Kitől szerezhet információt?
Benchmarking vs. konkurencia harc a bérek mezején
Informális szakmai kapcsolatok révén a hasonló cégektől
Alapfizetéssel vagy bónusszal motiváljon?
Területi eltérések a kompenzációban: Budapest és vidék
Előadó: Vig Attila, compensation & benefits manager GE Consumer & Industrial EMEA
14:30 AC/DC, mint a teljesítményértékelést támogató módszerek egyike
Assesment Center/Development Center
Miről beszélünk? Mit jelent az AC/DC?
Mit mérünk és hogyan? (rövid ismertetés a módszerről)
Mire használhatjuk az ACt és mire a DCt?
DC után fejlesztés egyéni és cégszinten
A tanuló szervezet egyik indítógombja a DC
A kompetencia-alapú teljesítményértékelési rendszerről
Kompetencia-mérés, fejlesztés, utánmérés
Egyéb használati módok, cégünk tapasztalatai
Előadók: P. Sütöri Judit és Sütöri Ágnes, a Beehive Szervezetfejlesztő és Vezetőképző Társaság tanácsadói
15:10 Kávészünet
15:30 Munkakörelemzés Bérbesorolás
Mennyire részletes munkakörelemzés és bérbesorolás indokolt a gyakorlatban?
A bérbesorolási kategóriák karbantartásának hogyanja és mindennapi feladatai
Kompetencia alapú munkakörelemzések
Bérbesorolással összekapacsolt munkaköri elemzések Melyek a kulcstényezői a folyamatokra is vonatkozómunkakörelemzésnek?
16:00 Vevő Központú Teljesítmény Menedzsment Rendszer- Más, mint a többi!
Általános probléma a szokásos teljesítmény menedzsment rendszerekkel kapcsolatban:
CSŐLÁTÁS: A dolgozók és vezetőik kizárólag saját osztályuk és funkciójuk céljainak elérésén munkálkodnak, nem pedig az összvállalti, átfogó üzleti célok elérésén
SILÓK: A vállalt különböző silóiban meghúzódó dolgozók még akár egyazon vevőnek nyújtott szolgáltatásaik vonatkozásában sem koordinálják egymással tevékenységüket. Hogyan lehet ezen változatni? Csak jelentős kultúraváltással!
Pusztán azzal, ha legördítjuk a célokat, nem érhetjük el, hogy a kulcsfontosságú business driverekre figyeljenek a dolgozók
A szervezetnek arra kell törekedni, hogy a vevő hangját is megjelenítse, amikor a teljesítmény célokat definiálják Hogyan csináljuk mi? Egy szemléletében más megközelítésű, vevő központú teljesítmény menedzsment rendszer meghonosításával.
További információ: http://www.iir-hungary.hu/rendezvenynaptar?id=157