kapubanner for mobile

2006. január 18.
Konstruktív konfliktuskezelés és asszertív érdekérvényesítés

Helyszín: Érdeklődjön a szervezőnél!

A program célja, hogy

elméleti ismeretek és változatos gyakorlatok segítségével nyújtson Önnek lehetőséget arra, hogy megismerje és bővítse konfliktuskezelési repertoárját,
konfliktuselemzési módszerek és MBTI* és TA** alapú gyakorlatok révén fejlődjön a konfliktusokhoz való helyzetfüggő hozzáállása,
tudja a konfliktushelyzeteket erőforrásként kezelni,
felkészítse Önt a nehéz helyzetek kezelésére, elvárásainak világos, asszertív megfogalmazására.
A tréning tartalma

Tartsa kézben a konfliktusokat!

Ütközési helyzetek és konfliktusforrások a munkahelyi környezetben
Konfliktusok forgatókönyve, avagy jelek, melyekből azonosíthatja, mely szakaszában tart a konfliktus
Erős érzelmi töltöttség kordában tartása
Különbözőségünk erőforrásként való hasznosításának lehetőségei

Hogyan érthetjük jobban mások viselkedését/működését?
MBTI*- egy könnyen alkalmazható személyiségtipológia megismerése
Ismerje fel a különböző viselkedés-, vérmérséklet típusokat.és kezelje őket!
Asszertív/ agresszív/ szubmisszív viselkedés
A saját asszertivitás gátjainak azonosítása
Hogyan szolgálhatja a konfliktus a vállalati tevékenység és a kapcsolatok fejlődését?
Konfliktus-elemzés másképp

Nagyító alatt jelenlegi konfliktuskezelési mintája
Az én-közlések hatékonysága
Mi köze a konfliktuskezeléshez az érzéseknek és az igényeknek?
Értse meg a másik álláspontját!
Az aktív hallgatás technikája
Kérdezéstechnika
Dramatikus technikák
Elméletek módszerek technikák a konfliktuskezelés szolgálatában

Bővítse eszköztárát a nehéz helyzetek megoldására!
TA Tranzakcióanalízis
Asszertív kommunikáció
A figyelem és az empátia fejlesztése
A tiszta kommunikációt segítő apró technikák tanulása, gyakorlása
Kommunikáció a felettessel

Mi az asszisztens feladata és mi nem az?
Mondjon nemet a nem feladatkörébe tartozó kérésekre!
Hogyan mondjunk nemet a főnöknek?
A vezető személyisége és az egyénre szabott kommunikáció
Amikor több vezetőnek is dolgozik egyszerre
Érvelési és beszélgetésvezetési technikák

A meggyőzés főbb érveinek összegyűjtése
Készüljön fel az ellenérvekre!
Alakítsa ki a nyílt, kooperáló kommunikáció alapjait!
Hogyan találja meg az arany középutat a tárgyilagosság és a személyes hangvétel között?
A megfogalmazás művészete
A befolyásolás
Hogyan ragadja és tartsa meg a szót?
Lehetőségek és határok a vitában

További információ: http://www.iir-hungary.hu