kapubanner for mobile

2006. július 4. - 2006. július 5.
Interkulturális alkalmazkodás

Helyszín:Érdeklődjön a szervezőnél!



Áttekintés:

A globalizáció folyamatában a vállalatok különösen a nemzetközi vállalatok óhatatlanul szembesülnek a kulturális különbözőség problémájával. Az üzleti tevékenység sikere nagymértékben függ attól, hogyan kezelik ezeket a különbözőségeket. Ebből a szempontból a vezetők szerepe kiemelkedő fontosságú, mivel legtöbbször multikulturális környezetben dolgoznak. Életbevágó, hogy megértsék a kulturális különbözőségek természetét, hogy képesek legyenek meghatározni (és kezelni) saját és partnereik kulturális profilját és felhasználni azt, mint a hatékonyság növelésének lehetséges eszközét. A kulturális dimenziók segítségével a kultúrák közötti kommunikáció készsége nagymértékben fejleszthető és ez hatékonyabb vezetői stílust eredményez.


Kulcselemek

Kultúra megértése

Mi a kultúra?
Értékek és viselkedés kapcsolata
Általános, kulturális és személyes jellegzetességek
Kulturális beállítódás kialakulása

Kultúra alapjai :

Viszonyulás személyekhez
Viszonyulás a kötelezettségekhez/törvényekhez
Viszonyulás az időhöz
Viszonyulás az irányításhoz/környezethez

Kultúránk és más kultúra:

Kulturális dimenziók
Kulturális profilok
Kultúrák gyökerei
Más szemével látni/látszódni

Kultúra és kommunikáció

Kommunikációs stílusok
Beszélgetési stílus, ritmus
Non-verbális kommunikáció
Harmónia és tapintat

Kultúra és munkahely

Munkahelyi értékek és normák
Munkatempó
Kulturális különbözőségek hatása a vezetői gyakorlatra
Kulturális különbözőségek hatékony kezelése