2006. július 4. - 2006. július 5.
Interkulturális alkalmazkodás
Helyszín:Érdeklődjön a szervezőnél!
Áttekintés:
A globalizáció folyamatában a vállalatok különösen a nemzetközi vállalatok óhatatlanul szembesülnek a kulturális különbözőség problémájával. Az üzleti tevékenység sikere nagymértékben függ attól, hogyan kezelik ezeket a különbözőségeket. Ebből a szempontból a vezetők szerepe kiemelkedő fontosságú, mivel legtöbbször multikulturális környezetben dolgoznak. Életbevágó, hogy megértsék a kulturális különbözőségek természetét, hogy képesek legyenek meghatározni (és kezelni) saját és partnereik kulturális profilját és felhasználni azt, mint a hatékonyság növelésének lehetséges eszközét. A kulturális dimenziók segítségével a kultúrák közötti kommunikáció készsége nagymértékben fejleszthető és ez hatékonyabb vezetői stílust eredményez.
Kulcselemek
Kultúra megértése
Mi a kultúra?
Értékek és viselkedés kapcsolata
Általános, kulturális és személyes jellegzetességek
Kulturális beállítódás kialakulása
Kultúra alapjai :
Viszonyulás személyekhez
Viszonyulás a kötelezettségekhez/törvényekhez
Viszonyulás az időhöz
Viszonyulás az irányításhoz/környezethez
Kultúránk és más kultúra:
Kulturális dimenziók
Kulturális profilok
Kultúrák gyökerei
Más szemével látni/látszódni
Kultúra és kommunikáció
Kommunikációs stílusok
Beszélgetési stílus, ritmus
Non-verbális kommunikáció
Harmónia és tapintat
Kultúra és munkahely
Munkahelyi értékek és normák
Munkatempó
Kulturális különbözőségek hatása a vezetői gyakorlatra
Kulturális különbözőségek hatékony kezelése