kapubanner for mobile

2006. szeptember 21. - 2006. szeptember 22.
Interkulturális alkalmazkodás

Helyszín: Budapest

Interkulturális alkalmazkodás

Áttekintés:

A globalizáció folyamatában a vállalatok - különösen a nemzetközi vállalatok - óhatatlanul szembesülnek a kulturális különbözőség problémájával. Az üzleti tevékenység sikere nagymértékben függ attól, hogyan kezelik ezeket a különbözőségeket. Ebből a szempontból a vezetők szerepe kiemelkedő fontosságú, mivel legtöbbször multikulturális környezetben dolgoznak. Életbevágó, hogy megértsék a kulturális különbözőségek természetét, hogy képesek legyenek meghatározni (és kezelni) saját és partnereik kulturális profilját és felhasználni azt, mint a hatékonyság növelésének lehetséges eszközét. A kulturális dimenziók segítségével a kultúrák közötti kommunikáció készsége nagymértékben fejleszthető és ez hatékonyabb vezetői stílust eredményez.

A kulturális különbözőségekkel foglalkozó legtöbb tréning tanácsot ad arra, hogyan dolgozzunk együtt más kultúrából származó emberekkel. Ez a tréning egy lépéssel tovább megy. Hatékony vezetéshez nem elegendő megtanulnunk miként éljünk együtt más kultúrákkal. Igazi nyereség a multikulturális készségek, kompetenciák fejlesztésével érhető el; azzal a készséggel, mely lehetővé teszi, hogy profitáljunk az egyes kultúrák közti különbségekből felhasználva a különböző megközelítés nyújtotta előnyöket.

Ajánljuk:

Ezt a programot mindazokat, akiknek inter vagy multikulturális környezetben kell helytállniuk, kiküldetésbe mennek, külképviseleti munkát végeznek, nemzetközi környezetben dolgoznak, tárgyalnak, külföldi üzleti útra mennek, külföldi partnercégekkel állnak kapcsolatban és mindazoknak akik érdeklődnek a téma iránt.

Kulcselemek
Kultúra megértése
- Mi a kultúra?
- Értékek és viselkedés kapcsolata
- Általános, kulturális és személyes jellegzetességek
- Kulturális beállítódás kialakulása

Kultúra alapjai
- Viszonyulás személyekhez
- Viszonyulás a kötelezettségekhez/törvényekhez
- Viszonyulás az időhöz
- Viszonyulás az irányításhoz/környezethez

Kultúránk és más kultúra
- Kulturális dimenziók
- Kulturális profilok
- Kultúrák gyökerei
- Más szemével látni/látszódni

Kultúra és kommunikáció
- Kommunikációs stílusok
- Beszélgetési stílus, ritmus
- Non-verbális kommunikáció
- Harmónia és tapintat ("arc-mentés")

Kultúra és munkahely
- Hofstede modell
- Viszonyulás a hatalomhoz
- Viszonyulás a bizonytalansághoz / ismeretlenhez
- A pozíció/státusz forrása
- Munkahelyi értékek és normák
- Munkatempó
- Kulturális különbözőségek hatása a vezetői gyakorlatra
- Kulturális különbözőségek hatékony kezelése

Eredmény, készség-fejlesztés

A képzés végére a résztvevők megismerik és elsajátítják a kulturális sajátosságokat és ezek segítségével megértik a különböző kultúrák közötti kölcsönhatások jellemzőit. Ezzel egy időben kialakítják maguknak a számukra érdekes kultúrák képét, profilját, mely alapot nyújt ahhoz, hogy megértsék a megfigyelt viselkedés mögötti okokat. Hatékony kommunikációs készséget fejlesztenek ki a partnereikkel történő együttműködéshez. Fejlődik a kultúrák közötti vezetéshez szükséges viselkedés-minták palettája. Egyéni akciótervet dolgoznak ki a tréningen tanultak alkalmazására az egyéni és csapat feladataik során.

- Hatékony kommunikáció multikulturális környezetben
- Az időhöz, hierarchiához, vezetéshez, döntéshozáshoz való viszony jobb megértése, kezelése
- Személyügyi munka javulása
- Érvelés más kultúrából származó személlyel
- Kapcsolat-építés más kultúrákkal
Kulturális különbözőségek kezelése az üzleti hatékonyság növelésére

Időpont: 2006. szeptember 21-22.
Időtartam: 2 tréning nap
Részvételi díj: 144.000 Ft+Áfa/ fő (tananyaggal, büfével, ebéddel)
Helyszín: Budapest

A képzés vállalati kihelyezett formában is megvalósítható!

További információ: www.achieveglobal.hu
E-mail: [email protected]
Tel: (1) 391-7958