2007. február 22. - 2007. február 23.
Asszertív kommunikáció
Helyszín:Érdeklődjön a szervezőnél!
KIKNEK AJÁNLJUK?
Minden olyan vezetőnek és kulcspozícióban lévő munkatársnak, aki napi munkájában gyakran kerül olyan kommunikációs helyzetbe, melynek sikeressége nagymértékben befolyásolja a munkateljesítményt.
Ajánljuk tréningünket azoknak, akik az asszertív viselkedés hatékony módszereinek és kommunikációs eszköztárának elsajátításával szeretnék érdekeiket, nézeteiket nagyobb hatékonysággal közvetíteni úgy, hogy egyúttal munkatársaikkal megvalósított együttműködésük minőségét is javítsák.
CÉL
A résztvevők
ismerjék fel az agresszív, a szubmisszív és az asszertív viselkedésmódokat azok jellemző vonásai alapján, és legyenek képes a leghatékonyabb módon válaszolni rájuk,
sajátítsák el azokat az eszközöket, amelyek segítségével képesek kontrollálni a helyzeteket, ami lehetővé teszi számukra, hogy eredményesebb megállapodásokat köthessenek,
váljanak képessé konstruktív kritika megfogalmazására és befogadására,
tudatosítsák a jellemző viselkedési stílusukat, és ennek alapján készítsenek, majd valósítsanak meg egy akciótervet az asszertívabb és hatékonyabb viselkedés elérése céljából.
A PROGRAM
1. Mi az önérvényesítés?
az asszertív viselkedés kulcselemei - miben különbözik az asszertív, az agresszív és az alárendelt magatartásforma
az önérvényesítő viselkedés megvalósításának lépései
a partnerek szükségleteinek azonosítása
2. Az önbizalom és a magabiztos fellépés
az önbecsülés és hatása önbizalmunkra
az önbecsülés hatása viselkedésünkre
az önbizalom és az önbecsülés fejlesztésének eszközei
3. A kommunikációs tér és az együttműködés
mások viselkedésének megértése
a verbális és a nem verbális üzenetek
az agresszív, az alárendelt és a manipulatív viselkedéses megnyilvánulások gyors felismerése
az együttműködésre alkalmas környezet megteremtése
az asszertív válaszok hatása a nem asszertív viselkedésre
4. Önérvényesítés konfliktushelyzetben
a támadó és a visszahúzódó viselkedés hatása a konfliktusokra
a destruktív kritikák hatása és kivédésének módszerei
az agresszív viselkedés kezelésének és csillapításának módszerei
az asszertív viselkedés hatásai a konfliktus feloldásának folyamatában és az együttműködés javításában
5. Az asszertív viselkedés technikai elemei
Mondd azt, amit gondolsz! - a tiszta és egyértelmű üzenetek megfogalmazása
Légy képes nemet mondani! - a vállalhatatlan kérések visszautasításának módszere
Fogalmazz meg konstruktív kritikát! - véleménynyilvánítás az együttműködés és a tevékenység fejlesztésének érdekében
Figyelj mások gondolataira! - kritikák és vélemények meghallása és hasznosítása
Kérdezz! - az információszerzés asszertív módszere
AMIÉRT ÉRDEMES RÉSZT VENNIE A TRÉNINGEN
Képessé válik eredményesebben reagálni partnerei viselkedésére.
Képessé válik nehéz szituációkban is tudatosabb és helyzetfüggő fellépésre.
Ön megérti és képes felismerni az agresszív, az alárendelt és az asszertív viselkedés jellemzőit.
Képessé válik konstruktív kritikai észrevételek megfogalmazására és fogadására.
Szerepjátékok, videotechnika, kérdőívek tapasztalatainak feldolgozásával találkozhat saját jellemző viselkedésformáival és azok másokra gyakorolt hatásával.
Strukturált gyakorlatok sorozatán keresztül nyújtunk lehetőséget Önnek az asszertív viselkedés kulcselemeinek elsajátítására és begyakorlására.
További információ: http://www.cegos.hu