kapubanner for mobile

2009. október 8. - 2009. december 3.


A középvezetők szerepe a tudásközpontú szervezetekben

Helyszín: KPMG Konferencia-központ (1139 Budapest, Váci út 99.) Szervező: KPMG-BME Akadémia

A gyorsan változó ügyféligényeknek a szervezetek csak akkor tudnak megfelelni, ha képesek a munkatársak, partnerek és ügyfelek közötti hatékony tudásmegosztásra.

A szervezeti tudásmegosztásra azért van szükség, mert a változásokhoz történő alkalmazkodás és az innováció a közösségi tudástól jobban függ, mint az egyénitől: a közösség tudása mindig nagyobb, mint az egyéneké és a másik meglévő tudásának a "megszerzése", valamint a sajátunk hozzáadása gyorsabb és eredményesebb, mint a megoldás újra kitalálása.

A program elsősorban leendő és aktív középvezetők tudásrendezői munkáját hivatott támogatni, de a téma iránt érdeklődő szakértőket és tudásalkotó szervezetet építeni akaró felsővezetőket is szívesen látunk.

Az ötrészes műhelymunka-sorozat célja, hogy választ adjon az alábbi kérdésekre:

  • Miért nem tudja a vállalatok/intézmények túlnyomó többsége a birtokában lévő tudást megfelelően kiaknázni annak ellenére, hogy a tudást stratégiai eszköznek tekinti?
  • Miért áramlik nehezen a tudás a szervezetekben?
  • Milyen tényezők akadályozzák, illetve motiválják az embereket tudásuk megosztására?
  • Mi jellemzi a szakértők és a menedzserek között dúló hatalmi harcokat?
  • Milyen szerveződési forma és kultúra segíti leginkább a tudás megteremtését, megszerzését, átadását és kiaknázását?
  • Milyen tipikus szerepkörök figyelhetők meg a tudásszervezetekben?
  • Milyen kompetenciákkal kell rendelkezniük a tudásvezetőknek?
  • Hogyan lehet fejleszteni a tudásvezetői kompetenciákat?
  • Miként lehet kitörni a merev struktúrák és a tudásmegosztást gátló szervezeti kultúrák ördögi köréből?

    A KÉPZÉS TARTALMA:

    A tudásmenedzsment alapjai
  • A tudásközpontúság kihívása
  • A tudás természetrajza
  • A tudásmegosztás akadályai és motivátorai
  • A tudás menedzselésének megközelítései
  • A team, a közösségi és a hálózati együttműködés sajátosságai

    A szakmai közösségek koncepciója és értékteremtése
  • Mi és mi nem a szakmai közösség?
  • A szakmai közösségek különféle formái és típusai
  • A szakmai közösségek általa nyújtott értékek
  • A közösségek gondozásának alapelvei

    A tudásalkotó szervezet
  • A kettős kötődésű szervezeti modell
  • Tudásalkotó szerepkörök
  • Kulturális változások a kettős kötődésű szervezetben

    Menedzsment a tudásszervezetekben (1. rész)
  • Önmagunk menedzselése
  • A hatalmi források használata
  • A bizalom menedzselése
  • A tudásmunkások fejlődésének támogatása

    Menedzsment a tudásszervezetekben (2. rész)
  • A tudásmegosztás motiválása
  • A szemiformális kontroll
  • A közösségek integrálása a szervezetbe

    További információ:

    Tel: +361 887 7114

    E-mail: [email protected]