Helyszín: KPMG Konferencia-központ (1139 Budapest, Váci út 99.)
Szervező: KPMG-BME Akadémia
A gyorsan változó ügyféligényeknek a szervezetek csak akkor tudnak megfelelni, ha képesek a munkatársak, partnerek és ügyfelek közötti hatékony tudásmegosztásra.
A szervezeti tudásmegosztásra azért van szükség, mert a változásokhoz történő alkalmazkodás és az innováció a közösségi tudástól jobban függ, mint az egyénitől: a közösség tudása mindig nagyobb, mint az egyéneké és a másik meglévő tudásának a "megszerzése", valamint a sajátunk hozzáadása gyorsabb és eredményesebb, mint a megoldás újra kitalálása.
A program elsősorban leendő és aktív középvezetők tudásrendezői munkáját hivatott támogatni, de a téma iránt érdeklődő szakértőket és tudásalkotó szervezetet építeni akaró felsővezetőket is szívesen látunk.
Az ötrészes műhelymunka-sorozat célja, hogy választ adjon az alábbi kérdésekre:
Miért nem tudja a vállalatok/intézmények túlnyomó többsége a birtokában lévő tudást megfelelően kiaknázni annak ellenére, hogy a tudást stratégiai eszköznek tekinti?
Miért áramlik nehezen a tudás a szervezetekben?
Milyen tényezők akadályozzák, illetve motiválják az embereket tudásuk megosztására?
Mi jellemzi a szakértők és a menedzserek között dúló hatalmi harcokat?
Milyen szerveződési forma és kultúra segíti leginkább a tudás megteremtését, megszerzését, átadását és kiaknázását?
Milyen tipikus szerepkörök figyelhetők meg a tudásszervezetekben?
Milyen kompetenciákkal kell rendelkezniük a tudásvezetőknek?
Hogyan lehet fejleszteni a tudásvezetői kompetenciákat?
Miként lehet kitörni a merev struktúrák és a tudásmegosztást gátló szervezeti kultúrák ördögi köréből?
A KÉPZÉS TARTALMA:
A tudásmenedzsment alapjai
A tudásközpontúság kihívása
A tudás természetrajza
A tudásmegosztás akadályai és motivátorai
A tudás menedzselésének megközelítései
A team, a közösségi és a hálózati együttműködés sajátosságai
A szakmai közösségek koncepciója és értékteremtése
Mi és mi nem a szakmai közösség?
A szakmai közösségek különféle formái és típusai
A szakmai közösségek általa nyújtott értékek
A közösségek gondozásának alapelvei
A tudásalkotó szervezet
A kettős kötődésű szervezeti modell
Tudásalkotó szerepkörök
Kulturális változások a kettős kötődésű szervezetben
Menedzsment a tudásszervezetekben (1. rész)
Önmagunk menedzselése
A hatalmi források használata
A bizalom menedzselése
A tudásmunkások fejlődésének támogatása
Menedzsment a tudásszervezetekben (2. rész)
A tudásmegosztás motiválása
A szemiformális kontroll
A közösségek integrálása a szervezetbe
További információ:
Tel: +361 887 7114
E-mail: [email protected]