kapubanner for mobile

2010. október 8.


SCM - A kereslet vezérelte folyamatok szervezése

Helyszín: 1062. Budapest, Bajza utca 24.

Szervező: WIFI Hungária Oktató és Továbbképző Intézet, http://hrclub.hu/index.php?page=article&id=41387

Cél:
a kereslet vezérelte folyamatok fontosságának megértése, a szállítókkal való helyes kapcsolattartás elemeinek meghatározása és megértése.


Résztvevők:
a termelés, a beszerzés, a logisztika vezetőinek, logisztikai munkatársaknak és stratégiai tervezőknek.


Tartalom:
SCM attitüd a vezetésben, szerepe a vállalat stratégiai célkitűzéseinek kialakításában. Az együttműködés típusai az ellátási láncban résztvevő vállalatok között és vállalaton belül. Az SCM gondolkodás elfogadtatása, "elültetése" a vállalat alkalmazottai között. A marketing és az SCM kapcsolata.
az SCM pillérei, sikerkritériumok: agilitás, alkalmazkodóképesség és összehangoltság.
Az információáramlás, a kommunikáció jelentősége az SCM koncepció megvalósítása során. Informatikai megoldások, technikai háttér, és az emberi tényező. Információ megosztás és az üzleti érdek. A bizalom szerepe. Érdekellentétek, konfliktus kezelés, innovatív megoldások. A korszerű technika által nyújtott lehetőségek. Adatbányászat és az RFID.
A készletgazdálkodás helye és szerepe a vállalat működésében, jövedelmezőségében. A készletezés típusai, funkciói, Készletezési folyamat, rendszerek és modellek. Az ellátási lánc - a beszerzés, termelés, elosztás, értékesítés - készletezés problémái, érdekütköztetések, konfliktus menedzsment. Készletezési rendszerek, esettanulmányok.
SCM-folyamatok és funkciók kiszervezése. Offshoring: „low cost country” vagy „best cost country”.
Az aggregált tervezés alapjai. A jó tervezés jelentősége a kereslet előrejelzésétől a termelési terveken keresztül az alapanyagok rendeléséig.