Megoszlik a tanárok véleménye a Nemzeti alaptantervről
A Magyartanárok Egyesületének véleménye szerint ez a nemzeti alaptanterv a magyar nyelv és irodalom tantárgy tekintetében nem nemzeti és nem alaptanterv. A Történelemoktatók Szakmai Egyesületének közleménye szerint a megújított NAT a történelemoktatás több problémájára érdemben reflektál - írják.
A kortárs kultúráról tudomást sem vesz, habár tud arról, hogy a nyelv állandóan változásban van, ám ezt morális kérdésként kezelve (az egyénnek a nyelv iránti felelősségről szólva) keményen normatív nyelvszemléletet képvisel. Az irodalom folyamatát is az 1970-es években lezárja, egészen véletlenül és elszórtan szerepelnek csak ennél újabb művek a tananyagban, a kortárs irodalom mint téma és fontos probléma eltűnt. A régi korok irodalomtörtének ismeretét sokkal mélyebben írja elő, mint azt a diákok nyelvi kompetenciája lehetővé tenné, és még a régebbi korok irodalomtörténetéről adott képe is elavult és elfogult.
Az alaptanterv az irodalom tananyag egyetlen lehetséges rendezőelvének a kronológiát tekinti, csak deklarálja, hogy az általános iskolában időlegesen lehetséges más rendezőelv, de nem tesz lehetővé semmiféle más utat. Ezzel a 7-8. osztályos diákokat végképp elidegeníti az irodalomtól, a 9-12. osztályosokat szintén. Nem ad teret semmiféle tanári kezdeményezésnek, önálló gondolatnak. Nem vesz tudomást a régiók, az iskolák és tanulócsoportok különbségeiről, mindenkit beszorít az országos egyentanterv kalodájába.
A Magyartanárok Egyesülete szerint a most nyilvánosságra került kormányrendelet olyan súlyosan veszélyezteti a nemzet egységét, a nemzeti kultúrát, a diákok fejlődését, a tanári munka szakmaiságát, annyira mérgezi a közgondolkodást, hogy azonnal vissza kell vonni.
A Történelemoktatók Szakmai Egyesülete néhány üdvözlendő változást, jellemzőt emel ki a kormányrendeletből, melyeket honlapjukon részletesen kifejtenek:
1. Óraszám - a történelem tantárgy órakerete örvendetesen nem változott, akkor amikor a többi tárgyé jellemzően csökkent.
2. Állampolgári ismeretek - ismét megjelent az állampolgári ismeretek tantárgy, komoly tartalmat átvállalva a történelemtől, ezáltal az eddig tanított tartalmakra szánható időkeret valójában bővült, ráadásul több hasznos, praktikus ismeret is bekerült a témák közé (pl. fogyasztóvédelem).
3. Főképpen régebbi korok és az egyetemes történelem esetében érzékelhető a tananyagcsökkentés. Remélhetőleg ez több alkalmat teremt majd kompetenciafejlesztésre és a tanulói tevékenységre.
4. Kedvező korszakos arányok - érzékelhetően erősödött a modern korok és a magyar történeti anyagrészek aránya.
5. Új témák és megközelítések - több tematikus anyagrész is megjelent, melyek segítik a szintetizálást, illetve néhány tartalmában új tematikai egység is szerepel.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen megtanulható... Teljes cikk
A laptopok mellett háttértartalmakat és kiegészítő tudást is biztosítanak a gyerekeknek. Teljes cikk
A kormány szeretné emelni a felsőoktatási béreket is, de az államtitkárság az érintettek türelmét kérte. Teljes cikk
- Nyugdíjmatek: egymillióval kevesebb adófizetővel nem lehet majd biztosítani 200 ezerrel több nyugdíjas ellátmányát 5 napja
- Utcára vonultak a pedagógusok Brüsszelben 2 hete
- Újabb kétszázezer diák kap notebookot az államtól 2 hete
- Kiderült, mennyire dolgoznak hatékonyan a magyar fehérgallérosok 2 hete
- Hazatérési támogatás, bérkiegészítés, adókedvezmény - így csábítsuk haza a külföldön élő magyarokat 2 hete
- Kihirdették, mikor rendezik a Szakma Sztár Fesztivált 3 hete
- Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár 3 hete
- 75-150 millió forint támogatással képezhetik munkavállalóikat a cégek - Még elérhető az év slágerpályázata 4 hete
- 30 százalékos európai szabadalmi díjkedvezményt kapnak a mikrovállalkozások 4 hete
- Szeptembertől a tanárok és az igazgatók is kapnak értékelést az alapján, hogy milyen munkát végeztek 1 hónapja
- Női oktató kapta idén a Gács-András díjat 1 hónapja