Üzleti partner keresés a neten
Mi a helyzet akkor, amikor az interneten kell megtalálnunk leendő üzleti partnerünket? Milyen szempontok alapján válasszunk, mikre figyeljünk? A legfontosabb kritériumokat gyűjtötte össze a HVG.
Ha nem működnek a linkek: egy bizalomgerjesztő weboldalon nincs olyan menüpont, amely „jelenleg nem elérhető.”
Ha egy ideje már nem frissült új információval az oldal: gyanús lehet, ha több éves bejegyzéseket és cikkeket hagynak fent az oldalon, az utolsó évből pedig semmit.
Ha a cég adatai nincsenek feltüntetve: rengeteg honlapon hosszas kutakodás után lehet csak megtalálni a cég nevét, székhelyét - vagy egyáltalán nem lehet megtalálni. Ha még a kft. vagy bt. nevét és címét sem találjuk meg, később lehetőségünk sincsen ellenőrizni a hivatalos cégjegyzékben. Ezen a linken pedig ingyenesen kipróbálhatja, hogy mi mindent tudhat meg egy vállalkozásról, ha üzleti információs partnerrel dolgozik.
Ha nincs „főhadiszállása”: gyakori, hogy a cég telephelye nem egyezik a raktár címével. Például egy külföldi vállalkozás esetében kiderülhet, hogy látszólag Magyarországon van, de ez csak egy raktár, az ügyfélszolgálat és a telephely pedig egy másik országban található.
HTTPS: ha mostában felmegyünk a világhálóra, egyre több honlapnál megjelenik a böngészősávban a „Biztonságos” szó a honlapcím előtt. Ez csak azoknál az oldalaknál jelenik meg, melyek http-ről https-re álltak át, azaz vásároltak egy SSL tanúsítványt néhány tízezer forintért, hogy megvédjék az ügyfeleik és partnereik adatait.
Csak Facebook-oldaluk van: nem feltétlenül baj, ha egy cég csupán a közösségimédia-platformjait használja. Persze csak akkor, ha a már említett honlapkövetelményeket (rendszeres frissítés, cégadatok stb.) megtaláljuk ezeken is. Továbbá érdemes egy kicsit elmélyedni az üzenőfali tartalmakban, mert könnyen találunk értékes véleményeket a vállalkozásról.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Üzleti partner keresés a neten
2. oldal - Segíthet a NAV is