kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 12 éve

Az összes francia légiirányító sztrájkol

A francia légiirányítóknak közel 100 százaléka sztrájkolt szerdán, az európai légtér tervezett egységesítése ellen hirdetett munkabeszüntetés második napján.

A francia polgári légiközlekedési igazgatóság (DGAC) arra kérte a légitársaságokat, hogy minél több járatot töröljenek a párizsi Roissy, Orly, és Beauvais repülőtéren, valamint a lyoni, a nizzai, a marseille-i, a toulouse-i és a bordeaux-i terminálokon "a rendkívüli sztrájkmozgalom miatt, amelyben a légiirányítók közel 100 százaléka vesz részt".

"A ma előzetesen törölt 1800 járat mellett, további 65-öt töröltek a Roissyn és 60-at az Orlyn" - közölte a DGAC egyik szóvivője. A légiforgalmi irányító központok csak a kötelező minimum szolgáltatást nyújtják sztrájkba lépett, de munkára kötelezett munkatársakkal.

A francia légiirányítók legjelentősebb szakszervezete, az SNCTA kedden lépett sztrájkba, amellyel az ágazatban tervezett "európai szabályozások nemzeti politikára gyakorolt közvetlen következményeire" kívánja felhívni a figyelmet, és nem támogatja Brüsszelnek az egységes európai légtér létrehozására irányuló tervét. A munkabeszüntetéshez szerdán további szakszervezetek (CGT, CFDT, Unsa és FO), valamint tíz uniós országban az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetségének (ETF) tagjai is csatlakoztak.

A több, mint tíz éve megszületett elképzelés célja a határok megszüntetése az európai légtérben, és azzal párhuzamosan a kapacitás megháromszorozása, a légi közlekedés szabályozásának harmonizációjával a költségek felére csökkentése, valamint a környezetszennyezés 10 százalékos visszaszorítása.

Miután a francia és a német kormány kedden azt kérte az Európai Bizottságtól, hogy függessze fel a reformot, a francia légiirányítók lerövidítették az eredetileg háromnaposra tervezett munkabeszüntetést, és csütörtökön várhatóan minden járat közlekedni fog.

Szerda este 7-től péntek reggel 8 óráig viszont a vasúti közlekedésben kell fennakadásokra számítani, miután a francia állami vasúttársaság (SNCF) dolgozói is sztrájkot hirdettek. A belföldi vonatoknak várhatóan negyven százaléka fog csak közlekedni csütörtökön, a Párizst Londonnal összekötő Eurostar, a Brüsszelbe és Amszterdamba közlekedő Thalys és a Németországba induló Alléo járatai menetrendszerűen indulnak, Svájcba viszont csak minden második, Olaszországba pedig minden harmadik vonat fog elindulni.


A vasutasok az ellen tiltakoznak, hogy a kormány a jelenleg egységes, de eladósodott vasúttársaságot három különböző, a szolgáltatástól függően ipari, illetve kereskedelmi céggé kívánja felosztani, amely a dolgozók szerint a vasúti rendszer széteséséhez vezethet. A tervezet jövő ősszel kerül a parlament elé.

Az SNCF mintegy 150 ezer embernek ad munkát Franciaországban, ahol naponta 15 ezer vonat közlekedik.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Oroszország titkos fegyvere: munkaerő az egyik legzártabb diktatúrából

Miközben Moszkva egyre nehezebben talál munkaerőt a dróngyártáshoz, váratlan irányból érkezhet segítség: az ukrán hírszerzés szerint... Teljes cikk

Mikor lesz nálunk is így? A szomszédunkban már két munka sem elég a megélhetéshez

A megélhetési költségek folyamatos emelkedése miatt minden ötödik munkavállaló kénytelen másodállást vállalni Horvátországban - derül ki a Moj... Teljes cikk

Meddig szólhat bele az EU a tagállamok béreibe? - fontos ítélet született

Az EU bírósága megerősítette az unióban alkalmazandó megfelelő minimálbérekről szóló irányelv nagy részének érvényességét, ugyanakkor... Teljes cikk