Betegszállítók: nem zavartalan az átállás az új irányítórendszerre
Csütörtökön több sajtóorgánum arról számolt be, hogy a mentőszolgálat irányítása alatt még mindig akadozik a betegszállítás. A Mentők és Betegszállítók Országos Egyesület (MBOE) közölte, fel kívánták hívni a figyelmet azokra a problémákra, amelyek következtében jelentős késések vannak a betegszállításban.
Beneda Attila, az egészségügyi államtitkárság kabinetfőnöke az MTI-vel azt közölte: egyetlen egészségügyi szolgáltatótól vagy háziorvostól sem érkezett jelzés, hogy problémák lennének a betegszállítással. Beneda Attila szerint zavarkeltés folyik, csak azt nem tudni, milyen érdekből. Kitért továbbá arra is, hogy bár kérte, hogy a betegekre tekintettel ne keltsenek pánikot, az MBOE elnöke több körlevelet küldött, amelyben az állt: ahol találnak olyan beteget, akit nem vittek el időben, és hajlandó névvel is nyilatkozni, akkor azt jelentsék.
Az MBOE pénteki közleményében visszautasította "a zavarkeltés vádjait". Mint kifejtették, az átvétel előtt, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium, az OMSZ és az MBOE részvételével tartott utolsó egyeztetésen a betegszállítók vállalták, hogy az irányítást az OMSZ főigazgatója által kiadott, A betegszállítás irányításának folyamata című irányelv szerint végzik, és a mentőszolgálat munkáját "maximálisan segítik".
Ennek értelmében jelezték az MBOE tagszervezetei többek között azt, hogy jelentős, 8-10 órás késéssel vagy egyáltalán nem tudják átadni a feladatokat, hibás a szoftver, az 1820-as hívószám nem elérhető, és az átküldött adatlapok is pontatlanok, hiányosak. A hibák ellenére a betegszállító szervezetek maradéktalanul ellátták feladataikat azon betegek esetében, akiknek adatlapját az OMSZ-től átküldték. A szállítások viszont általában jelentős késéssel valósultak meg "az OMSZ feladattovábbításainak késedelme miatt" - hangsúlyozták.
A hibákkal kapcsolatos észrevételeit az MBOE továbbította a tárcának, a mentőszolgálatnak az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnak, valamint az Országos Tisztiorvosi Hivatalnak, de nem kapott választ - írták. Emellett a lehetséges megoldásokról az OMSZ vezetőivel is tárgyaltak a rendszer hibáinak mielőbbi kijavítása érdekében.
Mint kiemelték: az MBOE az OMSZ-irányítás első napjától észlelte, hogy az előző hónapok átlagához képest a betegszállítást kérők száma országosan mintegy 30-40 százalékkal, napi 5000-7000 beteggel csökkent. Ugyanakkor a betegszállító autók által megtett kilométerek átlaga megközelítette a szokásosat. Ettől függetlenül túlműszakokkal, további irányítók beállításával próbálták meg áthidalni a zavarokat és elszállítani a betegeket - tették hozzá.
Az MBOE szerint előzetes teszteléssel elkerülhetők lehettek volna a hibák, így viszont az új irányítórendszer nem biztosította a zavartalan és hatékony munkavégzés feltételeit.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- Robotkutyák lépnek be a munka világába – félelmetes, mit tudnak 1 hete
- 8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik 1 hete
- AI a HR-ben: a jövő HR-ese nem adminisztrál, hanem érti az algoritmust 2 hete
- Ahol minden nap életveszély – Öt jól fizető állás, amit nem mindenki vállalna 3 hete
- 3000 eurós fizetés és ingyen szállás - indulnak a téli munkák Ausztriában 3 hete
- Bádogos 3 hete
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 3 hete
- Nem az AI veszi majd el a munkahelyedet, hanem az, aki tudja használni 1 hónapja
- Jön az emberi munkakvóta: törvény írhatja elő, mennyi embernek kell maradnia a robotok között 1 hónapja
- Miért bukhatnak el a cégek, ha erőltetik az irodai visszatérést? 1 hónapja
- Fontos változás az egészségügyben: egyszerűbb lett a nyugdíj melletti munkavégzés 1 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?