Folytatódik a német vasút legnagyobb sztrájkja
Az áruszállítás után immár a személyszállításra is kiterjedően folytatódott csütörtökön a német vasút (DB) történetének legnagyobb sztrájkja. A mozdonyvezetők legtekintélyesebb szakszervezete, a GDL szerda déltől szombat hajnalai 2 óráig hirdetett sztrájkot - adja hírül a Népszabadság.
A mozdonyvezetők jelentős része a személyszállítás valamennyi területén beszüntette a munkát csütörtök hajnaltól a GDL sztrájkprogramjának megfelelően. A sztrájk egyformán érinti a távolsági, illetve regionális közlekedést, valamint a városi vasúti közlekedést is. Ennek megfelelően a legtöbb németországi nagyvárosban csütörtök reggel már megismétlődött a korábbi munkabeszüntetések során jólismertté vált helyzet: milliók egyáltalán nem, vagy csak késve jutottak el munkahelyeikre, s diákok pedig iskoláikba.
A német vasút ezúttal is egyfajta szükségtervet léptetett életbe a válsághelyzet enyhítésére. Szerte az országban több száz pótlólagos autóbuszt állítottak üzembe, ugyanakkor rendkívüli módon megnövekedett a közúti forgalom.
Az áruszállítás és a személyszállítás bojkottja leginkább az egykori NDK-hoz tartozó keleti tartományokat sújtotta és sújtja, de a sztrájknak az egész országra kiterjedő hatásai vannak.
A német vasút arra számít, hogy a munkabeszüntetés következtében szinte teljesen leáll a gyorsvasúti közlekedés, jelentős kiesések, illetve fennakadások várhatók a regionális, valamint a városi vasúti közlekedésben.
Az összesen 62 órára tervezett sztrájk eredménytelensége esetére a GDL kilátásba helyezte, hogy meghatározatlan idejű munkabeszüntetésbe kezd. A munkabeszüntetés okozta anyagi károk becslése még korai, ugyanakkor a gazdasági szervezetek több milliárd eurós veszteséggel számolnak.
Népszabadság