Megjelent: 21 éve

Nyílik a negyedik fővárosi Metro

A napokban nyílik Budakalászon a 13. Metro áruház. A C+C lánc a kereskedelem átrétegződése miatt egy kvázi franchise-rendszerű kiskereskedelmi hálózatot hoz létre Aro néven. Csütörtöktől fogadja a vásárlókat a tizenharmadik Metro áruház Budakalászon, egy nappal korábban pedig átadják a forgalomnak a Szentendrei úton az 1,2 milliárd forintba került felüljárórendszert, amelynek felét a Metro Holding Hungary (MHH) fizeti - tudósít a Világgazdaság.

A közel 3,5 milliárd forintos beruházásról Jaross Tamás, a társaság vezérigazgatója a Világgazdaságnak elmondta: sokféle elvárásnak kellett megfelelni, így például a feltételek között szerepelt az épület terméskőborítása és a jelentős parkosítás is. Emellett a Metro vállalta, hogy 140 millió forinttal támogatja a csatornázás, a gázvezeték és a kerékpárút kiépítését az említett Szentendrei úti közlekedési csomóponttól a Lupa-szigeti gátig.

Az új egységben jóval nagyobbak a frissáru- -hús, zöldség-gyümölcs, tejtermék - osztályok, mint a már működő három budapesti áruházban, és ez lesz az első olyan hazai Metro, ahol friss halat is kínálnak. Mindennek oka, hogy az április óta folyó vevőakkreditálás alapján Budakalászon igen sok, a Dunakanyarban és a környéken dolgozó vendéglátói vállalkozás fog vásárolni.

Másrészt - mondta Jaross Tamás - az is késztet bennünket a az úgynevezett ho-re-ca (hotel, restaurant, catering) szegmens erősítésére, hogy érezhetően csökken a viszonteladó kereskedők vásárlása a Metro C+C áruházakban. Mindez amiatt történt, hogy a hipermarketek elterjedésével jelentősen csökkent a kisebb élelmiszerboltok száma, másrészt egyre többen csatlakoznak a beszerzési társulásokhoz.

Ezért az MHH viszonteladói partnereivel afféle kvázi franchise-hálózatot hoz létre, Aro néven. Az Aro boltok száma az év végéig elérheti a 250-et. Az Aro egyébként a társaság egyik - 1999-ben, a német anyacég példáján bevezetett - saját márkája, amely 700 élelmiszer-napicikket ölel fel. A másik saját márka a Metro Quality, de - mint a vezérigazgató kiemelte - mindkettőre a minőségi áruválaszték jellemző. Ez ugyanis egyre inkább előtérbe kerül a piaci versenyben, különösen a jelenlegi, "háború előtti" helyzetben. Mint az élelmiszer-kereskedelem minden jelentős cége, a Metro is stratégiai lépésekkel készül a Lidl piaci megjelenésére. Ennek egyik eleme az említett Aro hálózat, melynek egységes arculatát az MHH tervezi meg, és segít a berendezésben is. A kereskedők az Aro- és a Metro Quality-forgalom után visszatérítést kapnak.

További elem a nagy vevők számára létrehozott Metro Club, amelyben a saját márkás cikkek forgalma utáni visszatérítés mellett 15 napos halasztott fizetésre is lehetőséget nyílik. Az MHH a virtuális karton programjától is sokat vár. A programban egy termékcsalád - például gyümölcsjoghurt - többféle ízesítésű tagja kombinálható a mennyiségi engedmény eléréséhez, vagyis beszámítják a kedvezményt nyújtó a virtuális kartonba.

A kezdeményezéseket persze megelőzte, hogy a hálózat forgalma - az élelmiszer-kereskedelem említett átstrukturálódása miatt - 2002-ről 2003-ra visszaesett. Az idei első fél évben azonban nem folytatódott ez a tendencia, s a budakalászi áruház belépésével újra forgalombővülést vár a cég.

Ami a világ 28 országában jelen lévő Metro AG C+C üzletágának terjeszkedését illeti, Kelet-Európa és Kína került a fókuszba. Oroszországban 8, Ukrajnában 4, Moldovában és Szerbiában 1-1 áruház nyílik az idén, s ugyancsak ebben az évben nyolc áruház létesül Kínában is.


  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Felmérés: a dolgozók több mint fele nem kapott fizetésemelést az elmúlt évben

A válaszadók 70%-a egy héten legalább egy nap úgy érzi, hogy elégedett a munkájával - derül ki a PwC friss kutatásából. Teljes cikk

Lesújtó számok: ennyi magyar nő küzd szexuális problémákkal és társadalmi nyomással

Az érintettek jelentős része nem fordul szakemberhez a problémájával. Teljes cikk

A magyarok harmada nem tudna kifizetni egy százezer forintos váratlan kiadást

Egy friss kutatás szerint a magyarok 14 százaléka bízik benne, hogy érdemben nőni fog a fizetése a következő három hónapban. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek