Megjelent: 16 éve

Nyílik a negyedik fővárosi Metro

A napokban nyílik Budakalászon a 13. Metro áruház. A C+C lánc a kereskedelem átrétegződése miatt egy kvázi franchise-rendszerű kiskereskedelmi hálózatot hoz létre Aro néven. Csütörtöktől fogadja a vásárlókat a tizenharmadik Metro áruház Budakalászon, egy nappal korábban pedig átadják a forgalomnak a Szentendrei úton az 1,2 milliárd forintba került felüljárórendszert, amelynek felét a Metro Holding Hungary (MHH) fizeti - tudósít a Világgazdaság.

A közel 3,5 milliárd forintos beruházásról Jaross Tamás, a társaság vezérigazgatója a Világgazdaságnak elmondta: sokféle elvárásnak kellett megfelelni, így például a feltételek között szerepelt az épület terméskőborítása és a jelentős parkosítás is. Emellett a Metro vállalta, hogy 140 millió forinttal támogatja a csatornázás, a gázvezeték és a kerékpárút kiépítését az említett Szentendrei úti közlekedési csomóponttól a Lupa-szigeti gátig.

Az új egységben jóval nagyobbak a frissáru- -hús, zöldség-gyümölcs, tejtermék - osztályok, mint a már működő három budapesti áruházban, és ez lesz az első olyan hazai Metro, ahol friss halat is kínálnak. Mindennek oka, hogy az április óta folyó vevőakkreditálás alapján Budakalászon igen sok, a Dunakanyarban és a környéken dolgozó vendéglátói vállalkozás fog vásárolni.

Másrészt - mondta Jaross Tamás - az is késztet bennünket a az úgynevezett ho-re-ca (hotel, restaurant, catering) szegmens erősítésére, hogy érezhetően csökken a viszonteladó kereskedők vásárlása a Metro C+C áruházakban. Mindez amiatt történt, hogy a hipermarketek elterjedésével jelentősen csökkent a kisebb élelmiszerboltok száma, másrészt egyre többen csatlakoznak a beszerzési társulásokhoz.

Ezért az MHH viszonteladói partnereivel afféle kvázi franchise-hálózatot hoz létre, Aro néven. Az Aro boltok száma az év végéig elérheti a 250-et. Az Aro egyébként a társaság egyik - 1999-ben, a német anyacég példáján bevezetett - saját márkája, amely 700 élelmiszer-napicikket ölel fel. A másik saját márka a Metro Quality, de - mint a vezérigazgató kiemelte - mindkettőre a minőségi áruválaszték jellemző. Ez ugyanis egyre inkább előtérbe kerül a piaci versenyben, különösen a jelenlegi, "háború előtti" helyzetben. Mint az élelmiszer-kereskedelem minden jelentős cége, a Metro is stratégiai lépésekkel készül a Lidl piaci megjelenésére. Ennek egyik eleme az említett Aro hálózat, melynek egységes arculatát az MHH tervezi meg, és segít a berendezésben is. A kereskedők az Aro- és a Metro Quality-forgalom után visszatérítést kapnak.

További elem a nagy vevők számára létrehozott Metro Club, amelyben a saját márkás cikkek forgalma utáni visszatérítés mellett 15 napos halasztott fizetésre is lehetőséget nyílik. Az MHH a virtuális karton programjától is sokat vár. A programban egy termékcsalád - például gyümölcsjoghurt - többféle ízesítésű tagja kombinálható a mennyiségi engedmény eléréséhez, vagyis beszámítják a kedvezményt nyújtó a virtuális kartonba.

A kezdeményezéseket persze megelőzte, hogy a hálózat forgalma - az élelmiszer-kereskedelem említett átstrukturálódása miatt - 2002-ről 2003-ra visszaesett. Az idei első fél évben azonban nem folytatódott ez a tendencia, s a budakalászi áruház belépésével újra forgalombővülést vár a cég.

Ami a világ 28 országában jelen lévő Metro AG C+C üzletágának terjeszkedését illeti, Kelet-Európa és Kína került a fókuszba. Oroszországban 8, Ukrajnában 4, Moldovában és Szerbiában 1-1 áruház nyílik az idén, s ugyancsak ebben az évben nyolc áruház létesül Kínában is.


  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Varga Mihály: háromezer milliárd forintos járványügyi alap a 2021-es büdzsében

A munkahelyek védelméhez és újrateremtéséhez 2550 milliárd forintos gazdaságvédelmi alapot hoztak létre. Teljes cikk

A vállalkozások egyharmadának csak 1-2 hónapnyi tartaléka van

A K&H felmérést készített mikro- kis- és középvállalati ügyfeleinél, hogy miként hatott rájuk a járványhelyzet miatti leállás. Teljes cikk

Minden budaörsi óvodai és bölcsődei dolgozót leteszteltek koronavírusra

A fertőzött dolgozókat két hétre karanténba helyezték - közölte a budaörsi önkormányzat. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek