Sofőröké a jövő a munkaerőpiacon
Mintegy ötmilliárd forintos európai uniós és hazai forrásból csaknem hatezer ember gépjárművezető-képzését finanszírozza a kormány - jelentette be a nemzetgazdasági miniszter szombaton az ötvenéves Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) jubileumi konferenciáján Balatonvilágoson.
A program sikerét előrevetíti, hogy már több mint húszezren jelezték részvételi szándékukat, és jó példa a közelmúltban a VT-ARRIVA Kft. és az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Zrt. képzési programja, amely által a háromszáz résztvevő azonnal álláshoz is jutott.
Varga Mihály kiemelte, hogy az ágazat sikeres működése 200 ezer család megélhetését biztosítja, és hozzájárul Magyarország gazdasági növekedéséhez. Megjegyezte, a magyar áruszállítási teljesítmény 2012 óta folyamatosan emelkedik, a hazai vállalkozások nemzetközi fuvarozási teljesítménye pedig az elmúlt tíz évben több mint 2,5-szeresére növekedett. A szállítási és raktározási ágazat a magyarországi munkavállalók több mint 5 százalékát foglalkoztatja és csaknem 500 milliárd forintos adóbefizetéseivel az államháztartás bevételeinek 5 százalékát biztosítja. Hangsúlyozta: a Világbank által közzétett Logistics Performance Index rangsorában Magyarország 2014-ben a 33. helyezést érte el, ami az eddigi legjobb eredmény.
A miniszter elmondta, a kormányzat célja, hogy kihasználva földrajzi elhelyezkedésünket, Európa keleti és nyugati felét összekötő szerepünket, a régió logisztikai szolgáltatóközpontjává váljon Magyarország. Ennek érdekében javítani akarják a magyar fuvarozók nemzetközi versenyképességét, képzésekkel csökkentik a munkaerőhiányt, mérséklik a logisztikai ágazat adminisztratív terheit, hangsúlyt helyeznek az infrastrukturális fejlesztésekre, valamint csökkentik a közlekedés környezetterhelő hatásait. Hozzátette: még 2015-ben a GINOP 1. prioritása keretében elérhetővé válnak a 2014-20-as fejlesztési ciklus első logisztikai témájú pályázati felhívásai.
Wáberer György miniszterelnöki megbízott, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke azt mondta, a kormánnyal az utóbbi három hónapban kötött megállapodások alapján lehetőség nyílik arra, hogy Magyarországon a közúti közlekedés és a személyszállítás területén olyan feltételrendszer alakulhasson ki, amely a versenyképességünket egész Európában meghatározóvá teszi. Megjegyezte, az egyesület által készített felmérés szerint a szakma körülbelül 6400 gépjárművezetőt tudna felszívni - fogalmazott -, így a kormányzattal a képzésekről kötött megállapodás az ország érdekeit is szolgálja.
Az együttműködés további fontos elemei közt szólt arról, hogy január 1-jétől a napidíj eddig 40 euróban meghatározott adómentes mértéke 60 euróra emelkedik. Emellett a nemzetközi fuvarozók az elektronikus útdíj külföldre eső részének 7,5 százalékát is leírhatják majd az iparűzési adóból - mondta.
Magyarországon ma 11 ezer 700 közúti fuvarozási vállalkozás működik mintegy 62 720 járművet üzemeltetve. A személyszállító vállalkozások száma meghaladja az 1500-at, és mintegy 15 ezer busz van forgalomban.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az európai kereslet visszaesése és a digitális átállás miatt aggódnak leginkább a hazai vállalatok – mutat rá az EY közel 200 pénzügyi és... Teljes cikk
Az adóhatóság a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének nem megfelelő adózók listáját is közzétette. Teljes cikk
Egy új kutatás szerint az alfa generáció gyökeres változásokat vár a munka világában a szülei generációjához képest – a napi ingázás és az... Teljes cikk
- Az amerikai dolgozók több mint fele saját zsebből fizeti a képzéseket, amiket munkáltatója nem áll 2 hete
- Indul a Demján Sándor 1+1 program második üteme 2 hete
- Már több mint ötezer nyertesnek utaltak támogatást a vállalati e-autó programban 2 hete
- Ezek a rendvédelmi dolgozók kapnak lakhatási támogatást 2 hete
- Támogatás, nem sajnálat: így álljunk a mellrákkal küzdő munkatársaink mellé 3 hete
- Évi 1 millió forint ingyenpénz lakásra - itt vannak az Otthontámogatás részletei! 3 hete
- A mellrák pszichológiája – Hogyan lehet feldolgozni a diagnózist? 4 hete
- Pilótaválság a láthatáron: a légitársaságok munkaerőhiánya új szintre lépett 1 hónapja
- Meddig jár az árvaellátás? – erről sokan nem tudnak 2 hónapja
- Fix 3 százalékos kamat a magyar kkv-knak erre a hét termékre 2 hónapja
- A jövőben a munkahelyválasztás kulcsa az lesz, hogyan jutsz be reggel dolgozni 2 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?