kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 16 éve

Takarékoskodásra kényszerülnek a világ legnagyobb reklámügynökségei

Elbocsátásokra, takarékoskodásra kényszerülnek a világ legnagyobb reklámügynökségei és médiavállalatai. Például csaknem felére zuhanta a brit WPP profitja az első félévben, ezért a 106 ezres létszámot több lépésben 6 százalékkal csökkentik. A cég szerint az üzleti hangulat javulása egyelőre nem látszik.

A WPP vezetője, Martin Sorrell szerdán elmondta: július már "nem volt annyira borzalmas", mint az év első hat hónapja, de az ügyfeleknél tapasztalható általános hangulatjavulás ellenére a céges reklámbüdzsék továbbra is igen soványak.

A WPP adózott eredménye 108,4 millió font volt az első félévben, 48 százalékkal kevesebb a tavalyi első félévi 208,2 milliónál. A legszélesebb üzemi eredmény (EBITDA) 14,3 százalékkal 455 millió fontra csökkent. A bevétel 28 százalékkal 4,289 milliárd fontra emelkedett, de szervesen - árfolyamhatások nélkül és változatlan csoportösszetételre számolva - 8,3 százalékkal csökkent, meredekebben az elemzők várta 7,6 százaléknál.

Az év elején még 106 ezres létszámot több lépésben 7200-zal, 6 százalékkal csökkentik részint elbocsátásokkal, részint természetes fogyással, a távozók helyére nem vesznek fel új embereket. A reklámügynökségeknél jellemzően a költségek 55-65 százalékát kitevő bérköltségek mellett a WPP-nél visszafogták az utazási, képzési és egyéb jellegű kiadásokat is.
Sorrell szerint a karcsúsítással a cég már sokkal jobban megfelel a piaci körülményeknek. A második félévben így várhatóan megszilárdul a társaság helyzete, 2010-ben pedig újra növekedhet a bevétel szervesen is.

A WPP csoporthoz tartozó New York-i GroupM számításai szerint idén világszerte 5,5 százalékkal zsugorodhat a reklámpiac. Az egyik nagy vetélytárs, a Publicis ZenithOptimedia nevű részlegének kutatása szerint 8,5 százalékos lehet a visszaesés 2009-ben.

A francia vetélytárs, a Publicis tervei szerint a jövőben jobban koncentrálnak a nagy feltörekvő államokra, az úgynevezett BRIC-országokra (Brazília, Oroszország, India, Kína). A cégcsoport PR-üzletágában a bevétel megkétszerezését - 1 milliárd dollárra való emelését - irányozták elő a következő három évre ki, főként az említett államokban fokozni tervezett aktivitás révén.

A Publicis bevétele szervesen 6,6 százalékkal csökkent az első félévben az egy évvel korábbihoz képest, ezen belül a második negyedévben rosszabbodott a helyzet.

A Publicis elsősorban Kínára kíván összpontosítani. Felvásárlásokkal még idén a duplájára, 300-ra emelik az országban dolgozó alkalmazottak számát. - Az amerikai helyett a kínai fogyasztó lesz a növekedés motorja a világgazdaságban - mondta szerdán Olivier Fleurot, a Publicis PR-üzletágának vezetője.

Az európai RTL tévéhálózat szintén a reklámbevételek elmaradozását panaszolta szerdán, emiatt az első félévben a csoport teljes bevétel 9,6 százalékkal 2,6 milliárd euróra csökkent, az EBITDA-eredménye 36,7 százalékkal 318 millió euróra fogyatkozott.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Íme az európai fiatalok szegénységi térképe - Magyarország nem áll jól

Az Európai Unióban a 15-29 éves fiatalok 5,8 százaléka él súlyos anyagi és társadalmi nélkülözésben, ez az arány valamivel alacsonyabb, mint a... Teljes cikk

Kevesebb legyen a munkaszüneti nap? Így növelnék a gazdaság teljesítményét

Németországban vita folyik arról, hogy szükséges-e eltörölni egy munkaszüneti napot a gazdaság élénkítése érdekében. Bár Európához mérten az... Teljes cikk

Elbukott a munkajogi népszavazás Olaszországban

Olaszországban a szavazásra jogosultak 30,6 százaléka járult az urnákhoz, ami érvénytelenné tette a vasárnap és hétfőn rendezett népszavazást... Teljes cikk