kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 16 éve

Takarékoskodásra kényszerülnek a világ legnagyobb reklámügynökségei

Elbocsátásokra, takarékoskodásra kényszerülnek a világ legnagyobb reklámügynökségei és médiavállalatai. Például csaknem felére zuhanta a brit WPP profitja az első félévben, ezért a 106 ezres létszámot több lépésben 6 százalékkal csökkentik. A cég szerint az üzleti hangulat javulása egyelőre nem látszik.

A WPP vezetője, Martin Sorrell szerdán elmondta: július már "nem volt annyira borzalmas", mint az év első hat hónapja, de az ügyfeleknél tapasztalható általános hangulatjavulás ellenére a céges reklámbüdzsék továbbra is igen soványak.

A WPP adózott eredménye 108,4 millió font volt az első félévben, 48 százalékkal kevesebb a tavalyi első félévi 208,2 milliónál. A legszélesebb üzemi eredmény (EBITDA) 14,3 százalékkal 455 millió fontra csökkent. A bevétel 28 százalékkal 4,289 milliárd fontra emelkedett, de szervesen - árfolyamhatások nélkül és változatlan csoportösszetételre számolva - 8,3 százalékkal csökkent, meredekebben az elemzők várta 7,6 százaléknál.

Az év elején még 106 ezres létszámot több lépésben 7200-zal, 6 százalékkal csökkentik részint elbocsátásokkal, részint természetes fogyással, a távozók helyére nem vesznek fel új embereket. A reklámügynökségeknél jellemzően a költségek 55-65 százalékát kitevő bérköltségek mellett a WPP-nél visszafogták az utazási, képzési és egyéb jellegű kiadásokat is.
Sorrell szerint a karcsúsítással a cég már sokkal jobban megfelel a piaci körülményeknek. A második félévben így várhatóan megszilárdul a társaság helyzete, 2010-ben pedig újra növekedhet a bevétel szervesen is.

A WPP csoporthoz tartozó New York-i GroupM számításai szerint idén világszerte 5,5 százalékkal zsugorodhat a reklámpiac. Az egyik nagy vetélytárs, a Publicis ZenithOptimedia nevű részlegének kutatása szerint 8,5 százalékos lehet a visszaesés 2009-ben.

A francia vetélytárs, a Publicis tervei szerint a jövőben jobban koncentrálnak a nagy feltörekvő államokra, az úgynevezett BRIC-országokra (Brazília, Oroszország, India, Kína). A cégcsoport PR-üzletágában a bevétel megkétszerezését - 1 milliárd dollárra való emelését - irányozták elő a következő három évre ki, főként az említett államokban fokozni tervezett aktivitás révén.

A Publicis bevétele szervesen 6,6 százalékkal csökkent az első félévben az egy évvel korábbihoz képest, ezen belül a második negyedévben rosszabbodott a helyzet.

A Publicis elsősorban Kínára kíván összpontosítani. Felvásárlásokkal még idén a duplájára, 300-ra emelik az országban dolgozó alkalmazottak számát. - Az amerikai helyett a kínai fogyasztó lesz a növekedés motorja a világgazdaságban - mondta szerdán Olivier Fleurot, a Publicis PR-üzletágának vezetője.

Az európai RTL tévéhálózat szintén a reklámbevételek elmaradozását panaszolta szerdán, emiatt az első félévben a csoport teljes bevétel 9,6 százalékkal 2,6 milliárd euróra csökkent, az EBITDA-eredménye 36,7 százalékkal 318 millió euróra fogyatkozott.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Oroszország titkos fegyvere: munkaerő az egyik legzártabb diktatúrából

Miközben Moszkva egyre nehezebben talál munkaerőt a dróngyártáshoz, váratlan irányból érkezhet segítség: az ukrán hírszerzés szerint... Teljes cikk

Mikor lesz nálunk is így? A szomszédunkban már két munka sem elég a megélhetéshez

A megélhetési költségek folyamatos emelkedése miatt minden ötödik munkavállaló kénytelen másodállást vállalni Horvátországban - derül ki a Moj... Teljes cikk

Meddig szólhat bele az EU a tagállamok béreibe? - fontos ítélet született

Az EU bírósága megerősítette az unióban alkalmazandó megfelelő minimálbérekről szóló irányelv nagy részének érvényességét, ugyanakkor... Teljes cikk